hambergermenu

مراقبت از موهای بوتاکس شده : ۸ نکته برای دوام بیشتر بوتاکس مو

یکی از کارهای درمانی که امروزه بسیار رایج است ، بوتاکس مو می باشد. این کار خواص بسیار زیادی دارد و همچنین بعد از انجام این کار باید از موها مراقبت ویژه ای شود. برای دانستن خواص و مراقبت ها ، با مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

8 نکته مراقبت از موهای بوتاکس شده

 

رسیدگی و مراقبت از بوتاکس مو

بوتاکس مو حاوی موادی از قبیل پروتئینها، آمینو اسیدها، کلاژن، روغن خاویار، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که همه این مواد برای ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده و وز استفاده می شود. این محصول با نفوذ به ریشه مو ها ، کراتین از دست رفته را باز میگرداند و همه مواد مغذی و مفیدی که با آسیب های ناشی از اتو مو ، حرارت دادن  ، مواد شیمیایی و پیر شدن طبیعی موها که از بین رفته اند را باز میگرداند و موها را در برابر رطوبت مقاوت کرده و شادابی و براقیت را به موها می بخشد.

 

مدت ماندگاری بوتاکس مو

این کار بین 1 الی 3 ماه میتواند دوام داشته باشد ، اما باید توجه داشته باشید که دوام این کار با محصولی که استفاده می کنید ، رابطه نزدیکی دارد و هر چقدر جنس و قدرت مواد بیشتر باشد ، ماندگاری بوتاکس مو شما بیشتر خواهد بود. از درمان های خانگی می توان برای تداوم آن استفاده کرد. همچنین توصیه می شود که برای حفظ طولانی تر بوتاکس مو ،  رژیم غذایی سالم داشته باشید و از محصولاتی که دارنده مواد شیمیایی زیادی هستند ، پرهیز کنید.

 

شستشو مو بعد از بوتاکس

علی رغم همه اغلب درمان ها از جمله کراتین و پروتئین تراپی و .. که برای شستن موها نیازی به گذشت زمان خاصی نیست ، اما بوتاکس مو باید صبر داشته باشید و به مدت دو روز آنها را نشویید تا روند درمانی کامل شود.

دستور های استفاده شدن در شامپوهای مو ، بیان می کنند که مشکلی ندارد که موهای خود را درست همان روز انجام بوتاکس بشویید ، اما برای جذب مواد ، هر چه بیشتر روی سرتان بماند بهتر است .

اگر بعد از انجام این کار پوست سرتان بیش از حد چرب می شود ، توصیه میکنیم که از شامپو خشک استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که شستن بیش از حد موها ، باعث می شود اثرات بوتاکس سریع تر از بین می رود.

 

شامپو مناسب موهای بوتاکس شده

استفاده از شامپوهای معمولی برای موهای بتاکس شده توصیه نمی شود. شامپو مناسب برای موهای بوتاکس شده باید دارای PH متعادل و ملایم و بدون سولفات باشد. توصیه می شود در شامپوهای خریداری شده سدیم لورت سولفات و سدیم کلرید وجود نداشته باشد ؛ بنابراین قبل از استفاده بهتر است برچسب شامپو را مطالعه کنید. شامپوهایی با PH متعادل باید دارای شماره 5.5 باشد تا کوتیکول مو بسته و نرم نگه داشته شود. نرم کننده های مرطوب که دارای روغن دانه های طبیعی، پروتئین های هیدرولیزه شده و عصاره های گیاهی هستند ، را انتخاب کنید.

 

ماسک مو بوتاکس شده

بهتر است هفته ای یکبار برای رطوبت رسانی به موهای خود ، از ماسک مو استفاده کنید. این کار باعث می شود که لطافت و نرمی به موهای خود باز گردد و همچنین موهای سالم تر و قوی تری داشته باشید. بهتر است از فرمول هایی که حاوی کراتین هیدرولیزه شده، روغن آرگان، اسید هیالورونیک و سرامی هستند استفاده کنید که برای موهای آسیب دیده و بوتاکس شده انتخاب خوبی است.

 

حالت دادن به موهای بوتاکس شده

همانطور که می دانید حتی اگر برای موهای سالم از وسایل حرارتی همچون سشوار و اتو مو و … به وفور استفاده کنید ، آنها اسیب می بینند ، بنابراین بهتر است برای موهای آسیب دیده و بوتاکس شده ، از این وسایل زیاد استفاده نکنید تا روند درمانی کاملی را طی کنند. استفاده زیاد از این وسایل حرارتی مو باعث میشود که به کوتیکول آسیب رسد. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از این وسایل حرارتی از یک محافظ حرارتی استفاده کنید. یکی دیگر از موادی که می تواند از موهایتان در برابر این حرارت محافظت کند ، روغن های گیاهی نظیر روغن آرگان است.

 

رنگ کردن موهای بوتاکس شده

توصیه می شود قبل از بوتاکس ، موهای خود را رنگ کنید. بنابراین اگر بعد از رنگ کردن ، فورا اقدام به بوتاکس مو کردید ، بهتر است از یک شامپوی خالص مناسب برای موهای رنگ شده برای از بین بردن هر باقیمانده یا ناخالصی قبل از بوتاکس استفاده کنید.

رنگ کردن مو به همراه بوتاکس ، هیچ گونه اثر مضری ندارد ؛ البته رنگ طبیعی مو بسیار جذاب تر و زیبا تر است و همچنین روند کمرنگ شدن و محو شدن نیز آهسته تر پیش می رود. در نظر داشته باشید که بهتر است بعد از بوتاکس به مدت 2 هفته صبر کنید و سپس اقدام به رنگ کردن موها کنید تا اثر ناخوشایندی روی موهایتان نداشته باشد.

اگر از مواد شیمیایی قوی برای رنگ کردن موهایتان استفاده می کنید ، باید بدانید که این رنگ ها به کوتیکول موهایتان آسیب می زنند و اثر بوتاکس تان را کم می کنند. رنگ موهای فاقد مواد شیمیایی برای موها ملایم تر هستند به همین دلیل این رنگ موها رنگ موی مناسب برای موهای بوتاکس شده است.

 

شنا با موهای بوتاکس شده

اگر موهای بوتاکس شده را در معرض کلر و نمک قرار دهید ، اثر بوتاکس خود یا هر نوع روش صافی و احیای مو را کاهش می دهد. بهتر است همیشه قبل از شنا کردن موهایتان را با آب تازه شستشو دهید و از محصولات محافظ مو قبل از شنا استفاده کنید. بعد از شنا موهایتان را با آبتمیز بشویید تا کلر و نمک باقی مانده از بین برود. البته می توانید از کلاه های حمام نیز استفاده کنید که این کلاه ها کامل به سر می چسبند و اجازه ورود آب استخر را نمی دهند.

 

ترمیم بوتاکس مو

بوتاکس مو به تدریج از بین می رود و اثرات آن قابل مشاهده است ، پس بهتر است هر چند مدت یکبار این کار را انجام دهید. البته بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که بوتاکس مو فزاینده است و به همین دلیل در طول زمان به استفاده کمتری احتیاج دارید. اگر این کار را در خانه انجام می دهید ، باید بدانید که دستور استفاده هر محصول متفاوت است و باید در استفاده از هر محصول دستور خاص خود را انجام دهید تا اثر گذار باشد.

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی