hambergermenu

مراقبت از پوست در هوای خشک ؛ + چند ترفند ساده!

مراقب به پوست در هر لحظه و هر مکان ، فوق العاده مهم است. افراد با توجه به محل زندگی شان و همچنین نوع پوستشان باید روتین های متفاوتی از یکدیگر داشته باشند. در اینجا قرار است در رابطه با روتین پوستی در آب و هوای خشک مطالبی را قرار دهیم. با مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

درمان های خانگی برای پوست خشک

 

پوست مهمترین عضو بدن

یکی از مناطقی که هر فرد ممکن است در برنامه سفر خود قرار دهد ، بازدید از مناطق کویری و دیدن شب های زیبای آن است. اما گرما و خشکی پوست در این مناطق یکی از معضلات زیاد افراد است ؛ بنابراین در این مناطق باید بیش از پیش به پ.ست خود رسیدگی کنید تا دچار خشکی پوست و … نشوید.

پوست مهمترین عضو بدن است و داشتن پوشت زیبا و سالم و درخشان در ظاهر افراد بسیار تاثیر گذار است. در هر برهه ای از زندگی نگرانی های متفاوتی درمورد پوست خود داریم ؛ بیشتر افرادی که زیر 30 سال می باشند ، نگرانی هایی از جمله لک یا آکنه دارند ، اما افراد بالای 30 سال به دنبال راهکار هایی برای جوان نگه داشتن پوست خود هستند.

بنابراین مراقبت از پوست در هر دوره ای باعث شادابی و کاهش چین و چروک یا لک های پوستی می شود ؛ اما باید توجه داشت که هر کرم و مرطوب کننده ای برای پوست شما خوب نیست.

پس در ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید و در ادامه به دنبال راهکارهای بهبود آن باشید.

 

مراقبت پوست در هوای خشک

آسیب های ناشی از نور خورشید در هوای گرم و کویری یکی از مشکلات شایع می باشد. افراد برای رسیدگی به پوست خود در این مناطق راهکارها و کرم های گوناگونی را بررسی و تجربه کرده اند ؛ که گاها برخی از آنها کمک کننده و برخی دیگر مضر بوده است.

می توانید با صرف هزینه های بسیار برای محصولات مراقبت از پوست، برای زیبایی و جوانی هر چه بیشتر خود تلاش کنید ، اما باید از درون خود بیشتر روی این امر تمرکز داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد که حدود 80 درصد از آسیب هایی که به پوست افراد می رسد و همچنین پیری زودرس در برخی افراد ، ناشی از عوامل محیطی می باشد و تنها 20 درصد آن به ژنتیک افراد مربوط می شود.

پوست صورت در مقایسه با بقیه نواحی بدن ، بیشتر در معرص نور آفتاب است ؛ بنابراین احتمال پیرشدن آن نسبت به بقیه جاهای بدن ، بالاتر است. پس می توان با مراقب های خوب از این اتفاق تا حد زیادی جلوگیری کنیم.

اولین اقدام استفاده از ضد آفتاب است . شما باید در این مناطق با یک ضد آفتاب مخصوص و سازگار با پوست خود صورت و دست ها را کامل از نور آفتاب محافظت کنید. اگر شما مدت زمان زیادی را حتی در معرض نور خورشید هستید ، احتیاجی به استفاده از ضد آفتاب هایی با فرمول شیمیایی سنگین ندارید.

استفاده از عینک ، می تواند از چشمان شما در برابر نور آفتاب محافظت کند.

دومین اقدام ، استفاده از محصولاتی که برای شتستشو پوست است . این محصولات باید سازگار با نوع پوست شما باشد. در بازار تنوع محصولات مراقبت پوستی بسیار زیاد است ، با تحقیقات و ارزیابی پوست خود ، بهترین محصول را می توانید پیدا کنید.

یکی از معضلات شایع در سفر به مناطق کویری ، خشک شدن پوست است. از این رو می توانید با لایه برداری ملایمی سلول های مرده را از پوست خود جدا کرده و نرمی را به پوست خود بازگردانید. یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از مواجه شدن با پوست خشک ، استفاده از مرطوب کننده در هنگام شب است.

پیشنهاد ما استفاده از روغن های مرطوب کننده پوست است که به راحتی نسبت به کرم ها جذب پوست می شوند. میتوانید از وازلین برای مرطوب نگه داشتن لب های خود استفاده کنید ، این راه در آب و هوای خشک و بیابانی بسیار موثر است.

در طول سفر خود ، همراه داشتن یک بطری آب ، برای آب رسانی بدن خود بسیار مفید است و یکی از مهم ترین مواردی است که باعث شادابی و درخشش پوست صورت و بدن شما می شود.

می توانید از ماساژ روزانه برای جوان نگه داشتن و شادابی پوست خود استفادع کنید ، زیرا که جریان خون را بر روی پوست صورت شما افزایش می دهد و باعث کاهش پف و ایجاد چین و چروک می شود ، همچنین به مرور صورت شما لیفت می شود.

به این ترتیب با انجام چندین کار و بدست آوردن روتینی ساده و کم خرج می توان پوستی سالم ، نرم و شاداب داشت.

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی