hambergermenu

آموزش تیم فروش در شرکت ها

آموزش دادن تیم فروش برای موفقیت در دنیای تجارت امروز ضروری است و همه چیز با برنامه های آموزشی استراتژیک فروش برای شرکت ها آغاز می شود.

 

طبق بررسی هاروارد بیزینس ریویو، شرکت‌ها در ایالات متحده مجموعاً بیش از 70 میلیارد دلار هر سال برای آموزش هزینه می‌کنند که معادل تقریباً 1500 دلار برای هر فروشنده است. به طور متوسط، این سطح از هزینه ها تقریبا 20٪ بیشتر از هزینه ای است که شرکت ها برای آموزش کارکنان در سایر بخش ها صرف می کنند.

 

در چند سال گذشته، به ویژه با همه‌گیری کووید 19 اکثر آموزش‌ها به صورت وبینار و پکیج‌های آموزشی آنلاین در اختیار افراد قرار گرفته است.

 

آکادمی کسب و کار بازار، به صورت آنلاین آموزش ویزیتوری، آموزش فروش، و سایر آموزش‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اهمیت برنامه های آموزشی فروش حرفه ای

تیم فروشی که به درستی آموزش دیده باشد، فرصت های جدیدی را برای شرکت شما ایجاد می کند.

  • ریزه کاری های چرخه فروش محصول/خدمات خود را بدانید.
  • آنچه که شرکت شما را از رقبا متمایز می کند، برقراری صحیح ارتباط با مشتریان است.
  • مشتریان را قانع کرده و به ایشان پیشنهاد دهید، برای فراگیری چگونگی ارتباط با مشتری می‌توانید در دوره‌ی مشتری مداری شرکت کنید.
  • پس از فروش، مشتریان را پیگیری کنید.

 

روش‌های مختلف آموزش فروش به کارمندان کمک می‌کند تا این مهارت‌های استراتژیک را بیاموزند و بتوانند ارتباطاتی ایجاد کنند که مشتریان دائمی را پیدا و حفظ کنند. بهترین برنامه های آموزش فروش به یک فروشنده کمک می کند:

  • درباره شرکت خود و محصولی که می فروشند بیاموزند
  • درک رقابت و آنچه شرکت شما را متمایز می کند
  • فرصت ها و مشتریان جدید را پیدا کنید
  • روابط مشتریان را تقویت کنید
  • استراتژی خود را برای افزایش فروش توسعه دهید
  • برای تقویت مهارت های فعلی، به سراغ آموزش‌های جدید بروید.

ارائه دهندگان آموزش تیم فروش برنامه هایی را متناسب با اهداف استراتژیک شرکت شما ایجاد می‌کنند.

 

نکاتی برای توسعه برنامه های آموزشی فروش موفق در شرکت ها

برنامه های آموزشی فروش حرفه ای یک شبه ساخته نمی شوند. ایجاد و یا پیدا کردن یک برنامه آموزشی فروش زمان بر است، اما این تلاش‌ها سبب گردهمایی یک تیم فروش قدرتمند و در نتیجه فروش عالی و پیشرفت کسب و کار است.

 

بهترین تکنیک های آموزش فروش

وقتی در تیم فروش مناسب سرمایه گذاری می کنید، می‌توانید به صورت مجازی و حضوری محصول و خدمات خود را ارائه داده و سوددهی خود را تضمین کنید.

 

استفاده از روش های مختلف آموزش فروش باعث افزایش تعامل و بهره وری می شود زیرا تیم شما مهارت های لازم را برای عملکرد در بالاترین سطح خود ایجاد می کند.

 

در اینجا چند تکنیک آموزش فروش وجود دارد که باید در برنامه آموزشی در نظر بگیرید.

 

  • میکرولرنینگ

انتظار اینکه کارمندان شما به سخنرانی های چند ساعته گوش دهند و به خاطر بسپارند، خیالی خام است! بسیاری از مردم برای گوش دادن به چیزی چهل ثانیه متوالی مشکل دارند، چه برسد به یک ساعت.

 

ارائه همان اطلاعات در ماژول‌های 5 تا 10 دقیقه‌ای مانند فیلم‌ها، فایل‌های صوتی، ارائه‌های پاورپوینت یا اسلاید‌ها، شانس توجه اعضای تیم و حفظ اطلاعات را افزایش می‌دهد.

 

  • گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن یک روش سرگرم کننده برای تیم فروش شما جهت یادگیری و تمرین تکنیک‌ها و رفتارها است.

 

در این روش علاوه بر درگیر کردن مغز، خود افراد در قالب یادگیری منحصر به فرد و سرگرم کننده، بازخورد فوری در مورد نحوه عملکردشان را دریافت خواهند کرد و امتیازات خود را در زمان واقعی مشاهده می کنند.

 

این تکنیک آموزش فروش به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه کمک می کند زیرا تیم فروش شما به سمت گرفتن پاداش پیش می‌روند. آنها یاد خواهند گرفت که برای دستیابی به امتیاز بالا چه کاری باید انجام دهند، در حالی که درگیر محتوایی می شوند که به آنها کمک می کند مهارت های مربوط به فروش را نیز فرا بگیرند.

 

  • کار آموز عملی

نشستن پشت میز و تکمیل دوره آنلاین فقط می تواند به صورت تئوری مطلبی را به ما بیاموزد. دیدن مفاهیمی که در حال یادگیری آنها هستید، بخش مهمی از فرآیند یادگیری است.

 

یادگیری عملی تحت نظارت یک متخصص، بینش واقعی در مورد نحوه فروش محصولات و خدمات شرکت شما را نشان می دهد. با کسب مهارت واقعی بیشتر، در آموزش های میدانی، تیم فروش استراتژی های جدید و خلاقانه ای را می آموزند که می توانند خودشان آن‌ها را آزمون و خطا کنند.

 

  • کارگاه آموزشی فروش

کارگاه های آموزشی فروش برای تسریع عملکرد بخش فروش شما طراحی شده اند. حتی بهترین برنامه آموزشی فروش باید با ابتکارات دیگر تکمیل شود. ما این روش را آموزش مداوم و مستمر می نامیم.

 

در اینجا چند ایده برای موضوع کارگاه وجود دارد که ممکن است برای ارتقاء مهارت تیم فروش خود در نظر بگیرید:

  • درک چرخه فروش در صنعت شما
  • بهبود روابط با مشتری در بازار رقابتی
  • نحوه بستن معاملات در مواجهه با مخالفت های مشتریان

 

شما باید بهترین شرکت آموزش تیم فروش را انتخاب کنید که با فرهنگ و اهداف سازمان شما همسو باشد. شرکتی را بیابید که کارگاه هایی را ارائه دهد که نحوه رویکرد شرکت شما به روش فروش را دوباره تصور کند و در مورد موضوعی آموزش ارائه دهد که شکاف مهارتی را در تیم شما پر کند.

 

آکادمی کسب و کار بازار، با ارائه‌ی خدمات مشاوره کسب و کار، مشاوره فروش، آموزش‌ فروش و… به شما کمک شایانی در راستای رسیدن به اهدافتان می‌کند.

 

با بهبود مهارت های فروش خود به صورت حرفه ای رشد کنید

با کار مداوم بر روی مهارت های تیم فروش خود، در کسب و کار خود رشد خواهید کرد. این مهم است که نه تنها زمانی که با چالش‌های جدید روبرو می‌شوید و مشتریان جدید دارید، به فکر یادگیری بیوفتید، بلکه این امر برای فروش بیشتر به مشتریان فعلی نیز اهمیت دارد.

 

چند مورد ضروری آموزش فروش که تیم شما برای موفقیت به آن نیاز دارد

  • گوش دادن فعال را تمرین کنید:

این به معنای گوش دادن به آنچه مشتری احتمالی شما می‌گوید، درک آن و سپس پاسخ دادن با خلاصه‌ای کوتاه از آنچه می‌گوید، است. این عمل نشان می‌دهد که به حرف‌های آن‌ها گوش می‌دهید و به آنها احترام می‌گذارید، اما همچنین به شما کمک می‌کند تا جزئیاتی را که برای بستن آن معامله نیاز دارید، در نظر بگیرید.

 

  • آنچه را که مشتری می‌گوید در ذهنتان تکرار کنید:

یکی از موانع گوش دادن خوب، هیجانی شدن و جمله بندی پاسخ قبل از اینکه طرف مقابل حرفش را متوقف کند، است. به محض اینکه به آنچه می گویید فکر می کنید، بقیه چیزهایی که آنها می گویند را تنظیم می کنید. برای مبارزه با این موضوع، سعی کنید هنگام صحبت کردن، آنچه را که می‌گویند در ذهن خود تکرار کنید و پس از اتمام صحبت چند ثانیه صبر کنید تا پاسخ دهید.

 

  • گفته‌ی مشتریان را به صورت خلاصه در آورید:

پس از اتمام صحبت، لحظه ای را به جمع بندی و تکرار آنچه گفته اند اختصاص دهید. این کار به روشن شدن سوء تفاهم‌ها کمک می‌کند و مشتریان بالقوه را تشویق می‌کند تا جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذارند، زیرا آنها معمولاً اکنون که می‌دانند در حال گوش دادن هستید، یک قدم جلو‌تر می‌روند.

 

در فروش، یادگیری هرگز متوقف نمی شود، آموزش فروش باید یک فرآیند مداوم باشد.

همیشه تکنیک‌های جدید، اسکریپت‌های بهتر، مسائل جدیدی برای رسیدگی، یا رقیب دیگری که وارد بازار می‌شود وجود دارد که شما و تیمتان باید یاد بگیرید که چگونه با آن‌ها رو در رو شوید.

 

فروشندگان کار درست همیشه انگیزه ای برای یادگیری و بهترین بودن دارند و آموزش فروش شما به آنها کمک می کند تا به این هدف برسند. آیا می خواهید یک تیم فروش بسازید که نتوان آن را شکست داد؟ در آموزش تیم خود سرمایه گذاری کنید.

 

فروش شبیه یک ارکستر سمفونیک است که می بایست هماهنگی درستی بین سازهای مختلف برقرار شود تا آهنگ موزونی شنیده شود، یک فروشنده می بایست تمامی مهارتهای نگرشی، ارتباطی، کلامی، مذاکراتی، شخصیتی و … را داشته باشد تا تاثیرگذاری درستی بر روی مشتریان خود پیدا کند و آنها را جهت خرید اقناع کند.

 

استاد احمد محمدی با مطالعه 1000 جلد کتاب و تحقیق و گردآوری از 300 سمینار روز دنیا، انجام بزرگترین تحقیق در حوزه فروش ایران و تجربه 22 ساله خود در همکاری با 130 برند برتر ایرانی و بین المللی که توام با آموزش 20 هزار فروشنده می باشد به مدل و سیستمی تضمین شده دست یافته اند که در دوره ستارگان فروش آن را به افراد و فروشندگانی که علاقمند هستند به فروش و درآمد بالا برسند و در کار خود به یک متخصص کلیدی تبدیل شوند، آموزش خواهند داد.

 

دوره ستارگان فروش یک سیستم امتحان شده و قدرتمندی است که از لابه‌لای رازهای فروشندگان موفق ایرانی و خارجی استخراج شده است. رازهایی که درکتابها هم یافت نمی شود و می بایست 20 سال از عمر خود را جهت کشف آنها صرف کنید.

 

می‌توانید هر کجای ایران که باشید از طریق آموزش آنلاین، این سیستم قدرتمند را یاد بگیرید و برای همیشه شغل، فروش و زندگی خود را تغییر دهید، به گونه‌ای که به یک فروشنده کلیدی و پول ساز تبدیل شوید.

 

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *