hambergermenu

استفاده از لپ تاپ در حال شارژ و اتصال دائم لپتاپ به برق اشتباه است؟

استفاده از لپ تاپ در حال شارژ و اتصال دائم لپتاپ به برق اشتباه است؟ این سوال یکی از سوال های متداول در بین خریداران لپ تاپ است.

 

با بخش تکنولوژی از مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

استفاده از لپ تاپ در حال شارژ و اتصال دائم لپتاپ به برق اشتباه است؟

 

گاهی مجبور می‌شویم تا از لپ تاپ خودمان در یک مکان ثابت و برای مدت طولانی استفاده کنیم و هنگامی که هشدار شارژ باتری لپ تاپ نمایان می‌شود آن را به آداپتور متصل کنیم. من نیز بارها مجبور شدم تا از لپ تاپ در حال شارژ استفاده کنم.

 

توصیه‌های متعددی پیرامون عدم استفاده از گوشی هوشمند در زمان شارژ وجود دارد و برخی آن را به استفاده از لپ تاپ در حال شارژ تعمیم می‌دهند.

 

در صورتی که لپ تاپ شما به باتری لیتیوم-یون مجهز شده، شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی از لپ تاپ خودتان در زمان اتصال به شارژر استفاده کنید.

 

متصل نگه داشتن لپ تاپ به شارژر پس از شارژ کامل باتری آن نیز به شرط عدم استفاده از لپ تاپ در محیط گرم آسیبی را به کامپیوتر شما وارد نمی‌کند.

 

هیچ مانعی برای استفاده همزمان از باتری و برق در لپ تاپ وجود ندارد. در زمان اتصال لپ تاپ به شارژر و استفاده همزمان از لپ تاپ، اگر باتری لپ تاپ شما در وضعیت شارژ کامل قرار نداشته باشد، به طور عادی شارژ خواهد شد؛ بنابراین در صورتی که می‌خواهید در وقت خود صرفه جویی کنید، استفاده از لپ تاپ در زمان شارژ باتری آن ایده خوبی است.

 

ارتباط نوع باتری لپ تاپ با استفاده از لپ تاپ در حال شارژ

باتری‌ نیکل متال هیدرید (NiMH)، تحمل پایینی در مقابل شارژ بیش از حد باتری دارد که می‌تواند به از دست رفتن ظرفیت و عمر مفید باتری منجر شود. به علاوه افزایش دمای باتری‌ نیکل متال هیدرید در زمان شارژ و استفاده همزمان از لپ تاپ می‌تواند به باتری آسیب برساند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که در زمان شارژ باتری NiMH از لپ تاپ خودتان استفاده نکنید.

 

سیستم کنترل باتری لیتیوم یون (Li-ion) از شارژ شدن بیش از حد باتری لپ تاپ جلوگیری می‌کند.

 

زمانی که شارژ باتری لیتیوم-یون به حداکثر ظرفیت باتری می‌رسد، سیستم کنترل دستور توقف شارژ باتری را صادر می‌کند.

 

بنابراین اگر لپ تاپ کامپیوتر شما به باتری لیتیوم-یون مجهز شده، با خیال راحت می‌توانید از لپ تاپ خودتان در زمان اتصال لپ تاپ به شارژر استفاده کنید و از آنجایی که سیستم کنترل از شارژ بیش از حد باتری لپ تاپ جلوگیری می‌کند، متصل ماندن لپ تاپ به شارژر پس از شارژ کامل باتری لپ تاپ نیز آسیبی را به باتری لپ تاپ نمی‌رساند.

 

عمر باتری لیتیوم یون با توجه به تعداد دفعات شارژ و تخلیه باتری تعیین می‌شود و به طور میانگین شما می‌توانید باتری لپ تاپ خودتان را تا 500 مرتبه شارژ و تخلیه کنید.

 

گرما عمر باتری لپ تاپ را کوتاه می‌کند

گرما می‌تواند عملکرد باتری لیتیوم-یون را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد. بررسی محققان نشان می‌دهد که در زمان افزایش دمای باتری لیتیوم-یون به 45 درجه سانتی‌گراد، عملکرد باتری بیش از 2 برابر کاهش می‌یابد.

 

به علاوه این دما خارج از ناحیه امن برای باتری قرار دارد و عمر باتری نیز کاهش می‌دهد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *