hambergermenu

بیوگرافی اسکارلت جوهانسون

بیوگرافی اسکارلت جوهانسون : اسکارلت اینگرید جوهانسون معروف به اسکارلت جوهانسون (زاده ۲۲ نوامبر ۱۹۸۴ در نیویورک، آمریکا)، بازیگر و خواننده آمریکایی است که به سبب درخشش در ژانرهای گوناگون، از درام تا ماجراجویانه و اکشن، مورد تحسین مردم قرار گرفته است.

 

زندگی و حرفه اولیه

جوهانسون، دختر یک معمار و تهیه کننده است و در شهر نیویورک بزرگ شد. او و برادر دوقلویش، هانتر، کوچکتر از چهار خواهر و برادر دیگرشان بودند.

او به بازیگری در سنین پایین علاقه نشان داد و در سن ۷ سالگی در آگهی های بازرگانی شرکت می کرد.

 

اندکی پس از آن، او در موسسه تئاتر لی استراسبرگ ثبت نام کرد و بعدا به مدرسه حرفهای کودکان در منهتن رفت تا حرفه خود را ارتقا دهد.

 

در سن هشت سالگی به همراه ایتن هاک در نمایش خارج از برادوی “Sophistry” بازی کرد و در نه سالگی در اولین فیلم خود با نام “شمال” (۱۹۹۴) ساخته راب رینر نقش ایفا کرد.

 

عکس های جوانی و نوجوانی اسکارلت جوهانسون

 

در سال ۱۹۹۵ جانسون متعاقبا در فیلم “Just Cause” بازی کرد، اما اولین موفقیت او با بازی در فیلم “مانی و لو” (۱۹۹۶) به دست آمد، این فیلم در مورد خواهران یتیمی بود که فرار کردند.

 

او سال بعد با بازی در نقش نوجوانی که دچار حادثه می شود در فیلم “نجواگر اسب” (۱۹۹۸) مورد تحسین بسیاری قرار گرفت و همچنین بازی او در فیلم “دنیای روح” (۲۰۰۱) نیز توجه بسیاری را جلب کرد.

 

آثار بعدی
جوهانسون سپس به بازی در نقش بزرگسالان روی آورد و نقش یک زن جوان به نام شارلوت که وارد رابطه ای پیچیده با فردی میانسال (با بازی بیل ماری) می شود در فیلم “گمشده در ترجمه” (۲۰۰۳) و خدمتگزاری به نام گرایت که نقاشی به نام یوهانس ورمیر (با بازی کالین فیرث) را جادو می کند در فیلم “دختری با گوشواره مروارید” (۲۰۰۳) را پذیرفت.

 

او در سال ۲۰۰۵ در فیلم “امتیاز نهایی” ساخته وودی آلن حضور یافت و بعدها هم در دیگر فیلم های او نخلیر “خبر داغ ” (۲۰۰۶) و “ویکی کریستینا بارسلونا” (۲۰۰۸) نقش ایفا کرد.

 

او همچنین در سال ۲۰۰۵ در اولین فیلم اکشن پرهزینه خود یعنی “جزیره“، در کنار ایوان مک گری گور، بازی کرد.

 

جوهانسون سپس در فیلم “دختر دیگر بولین” (۲۰۰۸) ادامه داد، کمدی رمانتیک “با تو حال نمی کند” (۲۰۰۸)، و درام دلگرم کننده “ما یک باغ وحش خریدیم” (۲۰۱۱) حضور یافت.

 

در سال ۲۰۱۰ جوهانسون اولین کار تئاتر برادوی خود را با نمایش “منظری از پل” آغاز کرد و برنده جایزه بهترین بازیگر تونی شد.

 

در همان سال او در فیلم “مرد آهنی ۲” در نقش ناتاشا رومانوف یک عامل مخفی با نام مستعار Black Widow بازی کرد.

 

بیوگرافی اسکارلت جوهانسون

 

او همچنین این نقش را در فیلم های زیر ایفای نقش کرد :

  • کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو
    .
  • کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان
    .
  • انتقام جویان: عصر آلترون
    .
  • کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی
    .
  • انتقام جویان: جنگ ابدیت
    .
  • انتقام جویان: پایان بازی

 

او همچنین در اواخر سال ۲۰۱۲ نقش بازیگری به نام جنت لی را در فیلم “هیچکاک” ایفا کرد.

 

در سال ۲۰۱۳، جوهانسون به تئاتر برادوی برگشت تا در تئاتر تولید شده بر اساس داستان تنسی ویلیامز و برنده جایزه پولیتزر “گربه روی شیروانی داغ ” بازی کند.

 

او در اواخر همان سال نقش زنی که با یک مرد معتاد به پورنو گرافی وارد رابطه می شود را در در کمدی رمانتیک “دان جان” بازی کرد و همچنین صدای یک سیستم اپراتوری کامپیوتری را در فیلم “او” ساخته اسپایک جونز بر عهده گرفت.

 

اسکارلت جوهانسون سپس در فیلم “زیر پوست ” (۲۰۱۳) نقش یک زن فضایی را بازی کرد که پس از وسوسه کردن انسانها آنان را به دام انداخته و می کشد.

 

او بعدا نقش های یک مهماندار مهربان در فیلم “سرآشپز” (۲۰۱۴)، زنی که پس از ورود یک داروی تقویت فکر به سیستم بدنش، ابرقدرت ها را توسعه می دهد در فیلم “لوسی” (۲۰۱۴) و یک ستاره در کمدی ساخته برادران کوئن، با نام “درود بر سزار!” (۲۰۱۶) را ایفا کرد.

 

جوهانسون در سال ۲۰۱۷ در فیلم های “شبح درون پوسته “، که در آن نقش یک زن سایبروگ که با جنایتکاران می جنگد را بازی کرد، و “شب سخت“، کمدی در مورد مهمانی دوستانه حضور یافت .

 

او بعدا نقش یک مادر که به یک دختر یهودی کمک می کند را در فیلم “خرگوش جوجو” (۲۰۱۹) بازی کرد.

 

علاوه بر این، جوهانسون صداپیشگی تعدادی از شخصیت ها را از جمله در لایو اکشن “کتاب جنگل” (۲۰۱۶) و فیلم انیمیشنی “آواز” (۲۰۱۶) بر عهده گرفت. همچنین در سال ۲۰۱۸ او در انیمیشن “جزیره سگ ها” صدا پیشگی کرد.

 

فعالیت های دیگر

جوهانسون همچنین علاوه بر بازیگری فرصت ها و هدف های دیگری را نیز دنبال کرد. وی پس از حضور در یک آلبوم خیریه در سال ۲۰۰۶ و حضوری مختصر به در مجموعه موسیقی “عیسی و مری چین” در جشنواره موسیقی Coachella در سال ۲۰۰۷، اولین آلبوم خود با نام Anywhere I Lay My Head را در سال ۲۰۰۸ منتشر کرد.

 

سال بعد او آلبومی دونفره به همراه پیت یورن به نام Break Up منتشر کرد. این دو همچنین آلبوم EP Apart را در سال ۲۰۱۸ منتشر کردند.

 

زندگی شخصی اسکارلت جوهانسن

 

زندگی شخصی

جوهانسون در سپتامبر ۲۰۰۸ در یک مراسم کوچک در بریتیش کلمبیا کانادا با بازیگر کانادایی رایان رینولدز ازدواج کرد. این زوج یک خانه را در لس آنجلس خریداری کردند، اما دو سال بعد در دسامبر ۲۰۱۰ از یکدیگر طلاق گرفتند.

 

جوهانسون پس از جدایی از رینولدز، برای مدتی با شان پن وارد رابطه شد. این زوج به همراه یکدیگر به مکزیک سفر کردند و در مارس ۲۰۱۱ در مراسم عروسی ریس ویترسپون به همراه یکدیگر شرکت کردند.

 

پس از آن سال جوهانسون خود را در مرکز یک رسوایی یافت هنگامی که عکس های برهنه او توسط هکرها به صورت آنلاین منتشر شد. اف بی آی تحقیقاتی را آغاز کرد تا افرادی که پشت این مسئله بودند، را پیدا کند.

 

یکی از نمایندگان جوهانسون در سپتامبر ۲۰۱۳ تایید کرد که او با رومن داریاک روزنامه نگار نامزد کرده است.

 

در ۴ سپتامبر ۲۰۱۴، جانسون و داریاک تولد دخترشان رز را اعلام کردند. این زوج در ۱ اکتبر ۲۰۱۴ در فیلیپس برگ مونتانا با یکدیگر ازدواج کردند، اگر چه کسی تا ماه دسامبر از این اتفاق باخبر نشد.

 

پس از بیش از دو سال زندگی مشترک، جوهانسون در سپتامبر ۲۰۱۷ از دوریاک جدا شد.

 

در ماه می ۲۰۱۹، خبری پخش شد که جوهانسون و مجری برنامه SNL و “Update Weekend” ، کالین جاست بعد از دو سال آشنایی با یکدیگر نامزد کرده اند.

 

مطالب پیشنهادی بیوگرافی هنرمندان

بیوگرافی برن ساتبیوگرافی کریستین بیلبیوگرافی مورگان فریمنبیوگرافی آکشی کومار
بیوگرافی مریل استریپبیوگرافی آل پاچینوبیوگرافی دنزل واشنگتنبیوگرافی کریس ایوانز
بیوگرافی اسکارلت جوهانسونبیوگرافی مت دیمونبیوگرافی برد پیتبیوگرافی رابرت دنیرو
بیوگرافی جانی دپبیوگرافی تام کروزبیوگرافی تام هنکسبیوگرافی ویل اسمیت

 

منبع : باحاال مگ

دسته بندی :

مطالب مشابه

دیدگاه ها

  • حسین آذر ۶, ۱۳۹۸ :: ۴:۲۷ ب.ظ

    اسکارلت جوهانسون بهترین بازیگر دنیاس.
    ممنون از شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *