hambergermenu

بیوگرافی مریل استریپ

بیوگرافی مریل استریپ : ماری لوییس استریپ (زاده ۲۲ ژوئن ۱۹۴۹، سامیت، نیوجرسی)، بازیگر آمریکایی است که به خاطر تکنیک استادانه، تخصص در گویش، و چهره ظریف و رسا مشهور است.

با بخش بیوگرافی بازیگران خارجی از مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

پدر و مادر و اجداد مریل 

مادر او مری وولف ویلکینسون ، یک هنرمند و سردبیر ، پدرش هری ویلیام استریپ ، مدیر داروسازی بود.

یکی از اجداد وی ویلیام پن ، یعنی مردی است که کل ایالت خود ، پنسیلوانیا را تأسیس کرده است.

این مورد نشان می دهد مریل خانواده ای کاملا با اصالت و ریشه دار دارد.

 

 

علاقه به وکالت

مریل دوست داشت وکیل شود ولی بعد از اینکه در امتحان خوابید ، آن را به عنوان نشانه ای برای دنبال کردن رویاهای دیگر گرفت.

همین کار باعث شد تا او مصمم شود تا حرفه ی دیگری را دنبال کند.

پدر و مادرش در آن زمان دوست داشتند که او وکالت را انتخاب کند.

 

 

 

نقش دنیرو در پیشرفت استریپ

رابرت دنیرو استریپ را در مرحله تولیدی از فیلم باغ آلبالو آنتون چکوف دید و به او پیشنهاد داد که نقش مهمی در گوزن شکارچی (1977) بازی کند.

همین فیلم باعث شناخته شدن استریپ شد.

دنیرو همیشه الهام بخش استریپ بود.

عملکرد او در تاکسی راننده باعث شد استریپ در مورد دنیرو بگوید ، “وقتی بزرگ شدم ، این نوع بازیگری است که می خواهم باشم.”

 

 

اوایل زندگی

استریپ در سن ۱۲ سالگی شروع به آموزش صدا کرد و در دبیرستان بازیگری آموخت.

در سال ۱۹۷۱ او از کالج واسار در پوسکیپسی نیویورک فارغ التحصیل شد و مدرک خود را در زمینه درام و طراحی لباس دریافت کرد.

استریپ بعد از کار در تئاتر تابستانی، در دانشگاه Yale به تحصیل درام پرداخت و در سال ۱۹۷۵ مدرک استادی هنرهای زیبا به او اعطا شد.

او سپس به نیویورک نقل مکان کرد تا شغل حرفهای خود را به عنوان بازیگر آغاز کند. ستاره شدن در سینما با فیلم های شکارچی گوزن، انتخاب سوفی و سیلکوود استریپ اولین بازی برادوی خود را در سال ۱۹۷۵ با سه گانه Wells آغاز کرد.

 

عکس جوانی مریل استریپ

 

دو سال بعد او در اولین فیلم خود به نام جولیا (۱۹۷۷) بازی کرد، اما عملکرد او در شکارچی گوزن (۱۹۷۸) بود که به طور گسترده ای باعث شناخته شدن او شد.

اگر چه نقش او نسبتا کوتاه بود، او رفتار نسبتا آرامی را نشان داد که به شدت با جسارت شخصیت های مرد در تضاد بود و باعث شد که تأثیرات ویرانگر جنگ ویتنام بر جوانان آمریکایی تعمیق یابد.

در همان سال او همچنین در مینی سریال هولوکاست نقش بازی کرد و برای آن جایزه امی را برد.

در ۱۰ سال بعد، استریپ شهرت خود را به عنوان یکی از بهترین هنرپیشه فیلم های هالیوود اعلام کرد. عملکرد او در فیلم های کریمر علیه کریمر در نقش مادری که پسر جوانش را ترک می کند و سپس برای بازیابی حضانت خود می جنگد و انتخاب سوفی (۱۹۸۲) در نقش یک بازمانده لهستانی از یک اردوگاه تمرکز نازی، به ترتیب جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل و بهترین بازیگر اصلی را برای او به دنبال داشت.

او همچنین دامنه فعالیت خود را برای ارائه حالات عاطفی پیچیده و توصیف ناپذیر در این چنین نقش ها در فیلم زن ستوان فرانسوی (۱۹۸۱)، نقش یک فعال کارگری در فیلم سیلکوود (۱۹۸۳) و نقش نویسنده دانمارکی ایزاک دینسن در فیلم در خارج از آفریقا (۱۹۸۵) نشان داد.

او جوایز جشنواره فیلم کن و انجمن منتقدان فیلم نیویورک در بخش بهترین بازیگر زن را برای بازی در نقش واقعی مادری به نام لیندی چمبرلین که متهم به قتل دخترش شد در حالیکه او ادعا می کرد که کودک توسط یک دینگو ربوده شده است، در فیلم فریادی در تاریکی (۱۹۸۸) به دست آورد.

 

فیلم شناسی مریل استریپ

 

فیلم شناسی مریل

تا اواخر دهه ۱۹۸۰ شهرت استریپ به عنوان یک بازیگر تخصصی فنی، بار مسئولیتی سنگینی برای او بود. نام او معمولا با فیلم های جدی و اغلب افسرده کننده مرتبط بود و برخی از منتقدان شکایت داشتند که عملکرد او فاقد رحم و دلسوزی است.

در نتیجه، استریپ سعی کرد تصویر محبوب خود را با حضور در تعدادی فیلم کمدی از جمله کارت پستال هایی از لبه پرتگاه (۱۹۹۰) و مرگ در خور اوست (۱۹۹۲) و در فیلم اکشن – ماجراجویی رودخانه وحشی (۱۹۹۴) تغییر دهد.

برای بیشتر بخش ها، این فیلم ها به خوبی مورد استقبال قرار نگرفتند و به همین دلیل استریپ به فیلم های دراماتیک بازگشت که نیازمند مهارت تکنیکی بیشتر و جذبه شخصی کمتر بود.

او سپس در فیلم های پل های مدیسون کانتی (۱۹۹۵)، اتاق ماروین (۱۹۹۶)، یک چیز واقعی (۱۹۹۸)، و ساعت ها (۲۰۰۲) عملکردی به یاد ماندنی از خود به جا گذاشت.

در سال ۲۰۰۳، مریل استریپ برای بازی در فیلم اقتباس (۲۰۰۲)، در اتفاقی بی سابقه و برای سیزدهمین نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر مکمل شد؛ پیش از آن کاترین هپبورن در اصل با ۱۲ نامزدی، رکورد را در دست داشت.

استریپ برای بازی در فیلم شیطان پرادا می پوشد (۲۰۰۶) بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر شد.

در سال ۲۰۰۸ او نقش زنی میانسال به نام دونا که سه عاشق سابق خود را دوباره ملاقات می کند، در فیلم موزیکال ماما میا بازی کرد و بعدا در همان سال او به همراه فیلیپ سیمور هافمن در فیلم تردید بازی کرد.

این فیلم درباره راهبه ای است که به کشیش برای داشتن روابط نامناسب با کودکان در یک مدرسه کاتولیک مشکوک می شود. عملکرد او در این فیلم بار دیگر نامزدی جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد.

او همچنین تحسین زیادی را برای ایفای نقش آشپز معروف آمریکایی جولی چایلد در فیلم جولی و جولیا (۲۰۰۹) برانگیخت و همچنین برای بازی در این نقش که برنده جایزه گلدن گلوب و برای شانزدهمین بار نامزد جایزه اسکار شد.

استریپ بعدها صداپیشگی خانم فاکس را در انیمیشن آقای فاکس شگفت انگیز (۲۰۰۹)، اقتباسی از کتاب کودکان نوشته رولد دال بر عهده گرفت و به همراه الک بالدوین و استیو مارتین در فیلم پیچیده است (۲۰۰۹) بازی کرد.

این فیلم یک کمدی درباره زنی مطلقه است که با شوهر سابقش ازدواج می کند. او سپس نقش مارگارت تاچر را در فیلم بانوی آهنین (۲۰۱۱)، تصویری از نخست وزیر سابق بریتانیا، بازی کرد.

برای این نقش، استریپ توانست هشتمین جایزه گلدن گلوب و سومین جایزه اسکار را به دست آورد. در فیلم امید می روید (۲۰۱۲)، او و تامی لی جونز به عنوان یک زوج که سعی می کردند ازدواج راکد خود را حفظ کنند، بازی کردند.

او سپس در فیلم آگوست: اوسیج کانتی (۲۰۱۳)، اقتباس از نمایشنامه تریسی لتز، نقش یک سرپرست خانواده که همسرش خودکشی کرده است را ایفا کرد. برای این نقش او برای بار بار هجدهم نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

 

جوایز و دستاورد های مریل استریپ

 

استریپ در سال ۲۰۱۴ در نقش یک رهبر خونسرد جامعه به ظاهر آرمان شهر در فیلم بخشنده ؛ به عنوان همسر وزیر که به زنان بیمار روانی اهمیت می دهد در فیلم وسترن مرد خانه ؛ و نقش یک جادو گر انتقام جو در فیلم اقتباسی از فیلم موزیکال استفان سوندهیم به نام به سوی جنگل بازی کرد.

او برای فیلم آخر نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل شد. استریپ سپس نقش یک خواننده ضعیف و ناموفق) که تلاش می کند با خانواده خود آشتی کند را در فیلم در ریکی و فلش (۲۰۱۵) پذیرفت.

بعد از ایفای نقش امیلین پنکهورست در فیلم حق رای (۲۰۱۵)، مریل استریپ عملکرد پر شور و دلسوزانه ای را در نقش اصلی فیلم فلورانس فاستر جنکینز (۲۰۱۶) به نمایش گذاشت.

استریپ برای بازی در این فیلم، بیستمین بار نامزد جایزه اسکار شد. استریپ سپس در فیلم پست بازی کرد، که کاترین گراهام، مالک واشنگتن پست را به تصویر می کشید.

این درام به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، تاریخچه انتشار روزنامه پنتاگون پیپرز را شرح می دهد. استریپ برای این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار دیگر شد.

او سپس دوباره نقش دونا را در فیلم ماما میا! دوباره شروع کنیم (۲۰۱۸) تکرار کرد و سپس در فیلم بازگشت مری پاپینز (۲۰۱۸) نقش پذیرفت.

در سال ۲۰۱۹، استریپ به تلویزیون بازگشت و برای بازی در فصل دوم سریال دروغ های کوچک بزرگ شبکه HBO به شدت مورد تحسین قرار گرفت. در همان سال او در فیلم کمدی رختشوخانه که در مورد رسوایی اسناد پاناما بود، بازی کرد.

 

مطلب پیشنهادی : بیوگرافی تام هنکس 

 

نظر او در مورد فیلم کرامر در برابر کرامر 

اگرچه استریپ به دلیل ایفای نقش خود در بازی کرامر و کرامر در نقش زنی که از ازدواجش ناراضی بود ، همسر و فرزند خود را رها کرد ، برنده اسکار شد ، اما او در ابتدا از فیلمنامه فیلم خوشحال نبود.

او احساس کرد که جانانا کرامر “بیش از حد شر” بود .

اصرار داشت در تجدید نظرهایی این نقش دچار تغییراتی شود هر چند که در نهایت اینگونه نشد.

ویژگی های جالب مریل 

یکی از نقاط قوتی که مریل را با آن می شناسند تسلط بر زبان ها و لهجه های مختلف است.

او حتی در فیلم Sophie’s Choice زبان مادری خود را به خوبی تغییر داد به نحوی که عوامل و تهیه کنندگان این فیلم از این مورد کاملا شگفت زده شدند.

او یکی از بازیگران کم حاشیه ی هالیوود است و فط یک بار ازدواج کرده است که این مورد در بین بازیگران خارجی به ندرت دیده می شود.

استریپ اغلب در کنار بزرگان فیلم مانند کاترین هپبورن قرار می گیرد ، جالب است بدانید خود هپبورن طرفداران استریپ نبود.

وی استریپ را “بازیگر محبوب  مدرن” نامید و گفت که می تواند چرخ دنده ها را در سر استریپ احساس کند.

یکی از اساتیدی که مریل را آموزش می داد ، با اعتراف خودش ، به او کمک زیادی نکرد.

استاد یک بار گفت ، “من فکر نمی کنم کسی تا کنون به مریل بازیگری آموخته باشد. او واقعاً بازیگری را به خودش آموخت. “

استریپ دارای سپتوم انحرافی است که باعث می شود بینی او کج باشد.

اگرچه این یک دلیل شایع در کار بینی است ، اما استریپ از رفع آن خودداری کرده است.

یکی از ویژگی هایی که مریل دارد این است که تفاوتی بین اشیاء دور و برش قائل نمی شود.

در مصاحبه با The Talks ، استریپ گفت: “من مدیر موردعلاقه ای ندارم درست مثل اینکه رنگ مورد علاقه ندارم یا غذای مورد علاقه ندارم. من همه چیز را دوست دارم.”

 

جایگزینی در یک نقش با مدونا 

یکی از اتفاقات جالب زندگی او ، جایگیزی با مدونا برای بازی در یک نقش بود.

استریپ جایگزین مدونا در نقش اصلی روبرتا گواسپاری در فیلم موسیقی از قلب ، در سال 1999 شد.

برای اینکه ویولن نواختن را یاد بگیرد استریپ مجبور بود تا شش ساعت در روز و در طول هشت هفته ویولن را تمرین کند.

 

مطلب پیشنهادی : بیوگرافی رابرت دنیرو 

 

جوایز 

جالب است بدانید او در بین بازیگران بیشترین تعداد نامزدی برای جایزه اسکار را دارد که در نوع خود یک رکورد جالب به شمار می آید.

در کل دوران حرفه ای بازیگری ، مریل توانسته 3 مرتبه اسکار را بدست آورد.

اولین اسکار را برای بازی در فیلم Sophie’s Choice در سال 1983 بدست آورد.

برای دو فیلم  کرامر در مقابل کرامر و انتخاب سوفی ، و همچنین برای تصویربرداری از مارگارت تاچر در فیلم “بانوی آهنین” او جوایز اسکار را به خود اختصاص داده است.

جالب است بدانید مریل تنها یکی از شش بازیگر است که حداقل سه بار برنده اسکار شده است ، و این افتخار نصیب بازیگران دیگری همچون کاترین هپبورن ، دانیل دای لوئیس ، جک نیکلسون ، اینگرید برگمن و والتر برنان نیز شده است.

 

 

نامه از اسطوره سینما 

گویی اسکار برای مریل به اندازه کافی نبود ، اوایل زندگی حرفه ای وی استریپ نامه ای از اسطوره پرده سینما بت دیویس دریافت کرد که در آن دیویس، استریپ را به عنوان جانشین خود در فیلم اعلام کرد.

این مورد یکی از بزرگترین دستاوردهای زندگی مریل بود.

 

لقب جالب طرفدارانش

مریل با بازی های درخشان خود توانسته طرفداران زیادی در سراسر جهان و همچنین ایالات متحده به دست آورد.

طرفداران او ، نام استریپر Streepers را برای خود انتخاب کرده اند.

ثروت مریل 

یکی از مواردی که طرفداران این بازیگر دوست دارند بدانند ارزش دارایی ها و ثروت اوست.

در حال حاضر و در سال 2020 ، ثروت مریل معادل 90 میلیون دلار تخمین زده می شود.

این رقم ، رقم قابل توجهی برای یک بازیگر می باشد.

پس از تصویربرداری از تاچر ، اولین نخست وزیر زن انگلیس ، در بانوی آهنین ، استریپ تمام حقوق خود را به موزه تاریخ ملی زنان اهدا کرد.

 

 

فرزندان و همسر مریل

همسر مریل ، دان گامر نام دارد.

او 4 فرزند دارد.

دختران استریپ مامی و گریس گومر نیز  بازیگری را دنبال می کنند.

مامی نقش مکرر را در فیلم همسر خوب ، و گریس در داستان ترسناک آمریکایی نقش ایفا کرد.

عکس مریل و همسرش

همسر مریل استریپ

 

دریافت نشان از رئیس جمهور آمریکا

استریپ در ذهن مردم و بیننده ها قهرمان هر فیلمی است که در آن بازی می کند.

علاوه بر فیلم او در دنیای واقعی نیز توانست یک قهرمان باشد.

او مدال ریاست جمهوری آزادی ، بالاترین افتخار غیرنظامی در ایالات متحده ، از دستان رئیس جمهور وقت ایالات متحده باراک اوباما در سال 2014 دریافت کرد.

 

مطالب پیشنهادی بیوگرافی هنرمندان

بیوگرافی برن ساتبیوگرافی کریستین بیلبیوگرافی مورگان فریمنبیوگرافی آکشی کومار
بیوگرافی مریل استریپبیوگرافی آل پاچینوبیوگرافی دنزل واشنگتنبیوگرافی کریس ایوانز
بیوگرافی اسکارلت جوهانسونبیوگرافی مت دیمونبیوگرافی برد پیتبیوگرافی رابرت دنیرو
بیوگرافی جانی دپبیوگرافی تام کروزبیوگرافی تام هنکسبیوگرافی ویل اسمیت

 

منبع : باحاال مگ

دسته بندی :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *