hambergermenu

بیوگرافی کریستین بیل + فیلم ها و زندگی شخصی

بیوگرافی کریستین بیل : وی در ۳۰ ژانویه ۱۹۷۴ در پمبروک شایر ولز به دنیا آمد. بیل که فعالیت بازیگری خود را از کودکی شروع کرده است، به عنوان یکی از تطبیق پذیرترین و همه فن حریف ترین بازیگران صنعت فیلم شناخته می شود.

 

به نظر می رسد که بازیگری در ژن او باشد، با توجه به اینکه مادرش رقاص و دلقک و خواهر بزرگ ترش بازیگر است.

 

حتی پدربزرگ او نیز این کاره بود و در نقش یک شیرین عقل در فیلم “هاتاری” ساخته جان وین در سال ۱۹۶۲ حضور داشت.

 

حضور در پرده سینما

بیل اولین بازی سینمایی و حضور در پرده سینمای خود را با مقداری آموزش رسمی بازیگری در سن ۱۳ سالگی در فیلم “امپراتوری خورشید” (۱۹۸۷) انجام داد.

 

او توجه زیادی را برای بازی در این نقش جلب کرد و از آن به بعد خود را از دیدها پنهان کرده و تلاش کرد تا زندگی شخصی خود را از توجه رسانه ها دور نگه دارد.

 

بیل سپس در فیلم های ژانر کودک نظیر “روزنامه فروشان” (۱۹۹۲)، “کودکان گردان” (۱۹۹۳) و “زنان کوچک” (۱۹۹۴) ظاهر شد، که در آن وینونا رایدر، او را برای بازی در نقش لاری انتخاب کرد.

 

تصویر جوانی کریستین بیل

 

بیل همچنین صداپیشگی نقش توماس را در فیلم انیمیشن “پوکوهانتاس” (۱۹۹۵) ساخت دیزنی برعهده گرفت و نقش عیسی ناصری را در فیلم ساخته شده برای تلویزیون با نام “مری، مادر مسیح” (۱۹۹۹) بازی کرد.

 

عملکرد او در نقش یک قاتل سریالی به نام پاتریک بیت من در فیلم “روانی آمریکایی” (۲۰۰۰) توجه بیشتری را جلب کرد. بیل برای ایفای نقش در فیلم ترسناک “ماشین چی” (۲۰۰۴) ۶۳ پوند (۲۹ کیلوگرم) وزن کم کرد.

 

او در این فیلم نقش یک کارگر کارخانه دچار بی خوابی که یک سال نخوابید و خطر از دست دادن عقل او را تهدید می کرد، بازی کرد.

 

او سپس دوباره برای بازی در نقش دوگانه بروس وین و بتمن در فیلم “بتمن آغاز می کند” (۲۰۰۵) وزن اضافه کرد. این نقش ابر قهرمانی جدید بیل یک موفقیت بزرگ و تجاری به شمار می رفت.

 

بیل سپس با بازی در نقش یک جادوگر وسواسی دنبال انتقام در “پرستیژ” (۲۰۰۶)، یک چوپان مبارز در وسترن آمریکایی “ ۳ : ۱۰ به یوما” و “من آنجا نیستم” (۲۰۰۷) تطبیق پذیری خود را ثابت کرد.

 

در سال ۲۰۰۸ او نقش خود را به عنوان وین و بتمن در فیلم “شوالیه تاریکی” تکرار کرد. این فیلم که مدت کوتاهی پس از مرگ هیث لجر (بازیگر نقش جوکر) منتشر شد، در میان تحسین منتقدان چندین رکورد گیشه را نیز جابجا کرد.

 

بیل سپس در چهارمین سری از فیلم های محبوب ترمیناتور با نام “ترمیناتور: رستگاری” (۲۰۰۹) بازی کرد. نقشی که بیل در این فیلم بازی کرد را در ابتدا آرنولد شوارزنگر بر عهده داشت.

 

بیل در این فیلم ترسناک آینده گرانه، نقش رهبر شورش گران جان کانر را به تصویر کشید. در فیلم “دشمنان ملت” (۲۰۰۹)، که جانی دپ و ماریون کاتیلارد نیز در آن بازی می کردند، بیل نقش مامور اف بی آی ملوین پارویس که به دنبال شکار گانگستری به نام جان دیلینجر بود را بازی کرد.

 

بیل بعدها نقش برادر معتاد به مواد مخدر یک بوکسور حرفه ای را در درام “مشت زن” (۲۰۱۰) پذیرفت، و برای این نقش برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

 

در فیلم “گلهای جنگ” (۲۰۱۱)، به کارگردانی ژانگ ایمو، فیلمساز چینی، نقش یک دفن و کفن کننده آمریکایی را بازی کرد که از گروهی از زنان جوان در کشتار نانجیگ محافظت می کند.

 

فیلم های کریستین بیل

 

او بار دیگر نقش بتمن را در فیلم “شوالیه بر می خیزد” (۲۰۱۲) تکرار کرد و نقش یک جوشکار محاصره شده که برادرش درگیر عملیات جنگی می شود را در فیلم “خارج از کوره” (۲۰۱۳) پذیرفت.

 

پس از آن، بیل نقش یک هنرمند پر زرق و برق به نام دیوید او راسل را در فیلم “حقه بازی آمریکایی” (۲۰۱۳) بازی کرد و برای این نقش نامزد دریافت جایزه اسکار در رده بهترین هنرپیشه شد.

 

فیلم های اخیر

در سال ۲۰۱۷ بیل در فیلم وسترن “متخامصان” نقش یک افسر نظامی آمریکایی را به تصویر کشید که با بی میلی موافقت می کند که یک زندانی آمریکایی و خانواده اش را به میهن خود بازگرداند.

 

او سپس برای بازی در فیلم “معاون” (۲۰۱۸)، یک تحول بزرگ را برای به تصویر کشیدن دیک چنی، معاون رئیس جمهور آمریکا (جرج بوش) در خود به وجود آورد.

 

او برای بازی در این فیلم چهارمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او سپس صدا پیشگی نقش پلنگی به نام باقیرا را در انیمیشن اقتباسی از مجموعه های داستان کیپلینگ با نام “موگلی: افسانه جنگل” (۲۰۱۸) بر عهده گرفت.

 

جوایز و دستاورد های کریستین بیل

 

در نهایت در سال ۲۰۱۹، بیل به همراه مت دیمون در فیلم “فورد در مقابل فراری” نقش بازی کرد. این فیلم یک درام در مورد مسابقه ۲۴ ساعته Le Mans در سال ۱۹۶۶ است.

 

زندگی شخصی

بیل خارج از دنیای بازیگری، ترجیح می دهد که زندگی خصوصی اش خارج از دید بقیه باشد. با این حال، اتهامات مربوط به ۲۲ جولای ۲۰۰۸، بیل را در کانون توجه قرار داد.

 

او متهم به حمله به مادرش، جنی و خواهرش شارون شد و مقامات او را فرا خواندند. او بعدها به دلیل عدم وجود شاهد آزاد شد.

 

در همان ماه، گزارش شد که بیل به دلیل بازی در فیلم “ترمیناتور: رستگاری” دچار بحران شده است. خبر این بحران بعدها به طور گسترده منتشر شد.

 

چهره های هالیوودی از جمله ووپی گلدبرگ و ران هاوارد در ملا عام از اقدامات او دفاع کردند، اما شهرت وی به دلیل این حادثه خدشه دار شد.

 

بیل در سال ۲۰۰۰ با سیبی بلازیک، یک مدل سابق و یک دستیار شخصی ازدواج کرد. این زوج اولین فرزند خود به نام امیلین را در سال ۲۰۰۵ به دنیا آوردند. در سال ۲۰۱۴، بیل و بلازیک صاحب فرزندی دیگر به نام جوزف شدند.

 

 

مطالب پیشنهادی بیوگرافی هنرمندان

بیوگرافی برن ساتبیوگرافی کریستین بیلبیوگرافی مورگان فریمنبیوگرافی آکشی کومار
بیوگرافی مریل استریپبیوگرافی آل پاچینوبیوگرافی دنزل واشنگتنبیوگرافی کریس ایوانز
بیوگرافی اسکارلت جوهانسونبیوگرافی مت دیمونبیوگرافی برد پیتبیوگرافی رابرت دنیرو
بیوگرافی جانی دپبیوگرافی تام کروزبیوگرافی تام هنکسبیوگرافی ویل اسمیت

 

منبع : باحاال مگ

دسته بندی :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *