hambergermenu

بیوگرافی جانی دپ – آقای دمدمی!

بیوگرافی جانی دپ : جان کریستوفر دپ دوم معروف به جانی دپ، ۹ ژوئن ۱۹۶۳ در اوونز بورو ایالت کنتاکی آمریکا به دنیا آمد. این بازیگر و موسیقیدان آمریکایی به خاطر انتخاب فیلم های عجیب و غیر متعارف معروف است.

 

البته شاید بزرگترین موفقیت او بازی در نقش کاپیتان جک اسپارو در سری فیلم های “دزدان دریایی کارائیب” باشد. زندگی و حرفه اولیه در سن ۱۶ سالگی دپ دبیرستان را ترک کرد تا حرفه موسیقی را دنبال کند.

 

او به همراه گروهش، “The Kids” (کودکان)، از فلوریدا، جایی که او بیشتر دوران کودکی خود را گذرانده بود، به لس آنجلس نقل مکان کردند.

 

فیلم های جانی دپ

 

دپ در سال ۱۹۸۳ با لوری آن آلیسون، که یک هنرمند آرایشگر بود، ازدواج کرد در حالیکه خودش کار موسیقی می کرد الیسون به دوست بازیگرش نیکولاس کیج سپرد تا دپ را با کارگردانی به نام وس کراون آشنا کند و دپ در فیلم “کابوس در خیابان الم” (۱۹۸۴) اولین نقش خود را به عنوان نوجوانی که توسط تخت خوابش بلعیده می شود، بازی کرد.

سال بعد او آلیسون را طلاق داد!!!

 

دوران حرفه ای دپ در سال ۱۹۸۷ با اکران سریال “خیابان جامپ شماره ۲۱” آغاز شد، این فیلم مجموعه تلویزیونی پلیسی بود که دپ در آن نقش افسر تام هنسون را بازی می کرد.

 

پلیس جوانی که به طور مکرر مخفیانه به مدارس و دانشکده ها می رفت تا جوانان مشکل دار را دستگیر کند.

 

⭐ 3 پیشنهاد ویژه برای شما عزیزان :

بیوگرافی بانوی هالیوود، آنجلینا جولی

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو

بیوگرافی مارک والبرگ (مارکی مارک)

 

او در سال ۱۹۹۰ این مجموعه را ترک کرد و در فیلم “بچه ننه” ساخته جان واترز و ادوارد “دست قیچی” ساخته تیم برتون بازی کرد.

 

این دو فیلم توسط کارگردانان مستقل ساخته شد تا عیار دپ را مشخص کند.

 

فیلم “ادوارد دست قیچی” یک ارتباط طولانی بین هنرپیشه و کارگردان را آغاز کرد که منجر به حضور جانی دپ در چندین فیلم دیگر از جمله “اد وود” (۱۹۹۴)، “شوالیه بی سر” (۱۹۹۹) و “چارلی و کارخانه شکلات سازی” (۲۰۰۵) شد.

 

علاوه بر این، دپ صداپیشگی نقش یک داماد نگون بخت را در انیمیشن ترسناک برتون با نام “عروس مرده” (۲۰۰۵) انجام داد.

 

چهره متفاوت جانی دپ

 

دپ سپس با بازی در نقش های حسابدار قرن نوزدهم در فیلم “مرد مرده” (۱۹۹۵) ساخته جیم جارموش و مامور FBI اداره کننده مافیا در فیلم “دانی براسکو” (۱۹۹۷)، تطبیق پذیری خود را نشان داد.

 

در سال ۱۹۹۸، دپ، دوست قدیمی و طرفدار هانتر اس تامپسون، روزنامه نگار روزنامه گانزو، در فیلم “ترس و نفرت در لاس وگاس” ساخته تری گیلیام بازی کرد.

 

این فیلم یک اثر شبه اتوبیوگرافی از تامپسون بود؛ دپ بعدها در فیلمی دیگر مربوط به تامپسون با نام “خاطرات عجیب” (۲۰۱۱) بازی کرد.

 

او سپس با هنرمند روزنامه گانزو رالف استیدمن مصاحبه کرد.او کسی است که بیشتر کارهای تامپسون را در مستندی به نام “بدون هیچ دلیل خوبی” (۲۰۱۲) به نمایش در آورد.

 

از دیگر آثار قابل توجه دپ می توان به فیلم های “دروازه نهم” (۱۹۹۹) ساخته رومن پولانسکی و “کوکائین” (۲۰۰۱) ساخته تد دیم اشاره کرد.

 

دپ در سال ۲۰۰۳ در نقش کاپیتان جک اسپارو در فیلم “دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه” بازی کرد.

 

عملکرد او که بر پایه نقش کیت ریچارد در فیلم “رولینگ استون” مدلسازی شده بود، او را برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار کرد.

 

او سال بعد نیز برای بازی در نقش نویسنده معروف اسکاتلندی و خالق نمایشنامه “پیتر پن”، سر جیمز متئو باری در فیلم “در جستجوی ناکجا آباد” (۲۰۰۴) ساخته مارک فورستر بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شد .

 

دپ سپس نقش کاپیتان جک اسپارو را در دیگر سری های بسیار پرفروش “دزدان دریایی کارائیب” نیز بازی کرد که اسامی آنها عبارتند از: “صندوقچه مرد مرده” (۲۰۰۶)، “پایان جهان” (۲۰۰۷)، “سوار بر امواج ناشناخته” (۲۰۱۱) و “مردگان قصه نمی گویند” (۲۰۱۷).

 

دپ در طی این مدت دوباره با برتون در فیلم “سویینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت” (۲۰۰۷)، فیلم اقتباسی از موسیقیدان استفن سوندهیم، همکاری کرد.

 

همه چیز در مورد جانی دپ

 

بازی در این فیلم برای دپ تحسین های بسیاری را به دنبال داشت و او را بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار کرد. دپ در فیلم “دشمنان ملت” (۲۰۰۹) نقش یک مجرم به نام جان دیلینجر را بازی کرد که برای سرقت از تعدادی از بانک های آمریکایی در دوران رکود بزرگ، افسانه ای شد.

 

دپ سپس به کالین فارل و جود لاو برای ایفای نقش در نمایش متناوب شخصیت هیث الجر در فیلم “تخیلات دکتر پارناسوس” (۲۰۰۹) ملحق شد.

 

دپ در سال ۲۰۱۰ نقش یک کلاهدوز دیوانه را در فیلم “ آلیس سرزمین عجایب ” ساخته برتون بازی کرد. این فیلم برگرفته از رمان کلاسیک لوییس کارول با نام “آلیس در سرزمین عجایب ” (۱۸۶۵) است.

 

در اواخر همان سال، او در فیلم ترسناک “توریست” در مقابل آنجلینا جولی بازی کرد.

 

دپ سپس در انیمیشن غربی “رنگو” (۲۰۱۱)، صداپیشگی شخصیت اصلی داستان، آفتاب پرستی که کلانتر شهر رنگارنگ صحرا شد، را بر عهده داشت . او پس از آن در فیلم کمدی اقتباسی از اپرای مورد علاقه برتون با نام “سایه های تاریکی” (۲۰۱۲) باری کرد.

 

دپ در فیلم “تکاور تنها” (۲۰۱۳)، نقش یک آرایشگر و نقاش جنگ را بازی کرد.

 

دپ در سال ۲۰۱۴ نقش هایی نظیر یک پژوهشگر هوش مصنوعی را در فیلم ترسناک”برتری“، یک کارآگاه در فیلم ترسناک “عاج” و یک گرگ در اقتباس سینمایی از داستان موزیکال استفن سوندهیم با نام “به سوی جنگل” را بر عهده گرفت.

 

در سال ۲۰۱۵، دپ استعداد خود را برای بازی در فیلم جاسوسی کمدی “مورد کای” و سپس نقش یک تبهکار معروف در فیلم “اتحاد سیاه ” نشان داد.

 

او سپس دوباره نقش کلاهدوز دیوانه را در فیلم “آلیس در آن سوی آینه” (۲۰۱۶) بازی کرد و بعدها بخشی از نمایش پرستاره “قتل در قطار سریع السیر شرق” (۲۰۱۷) بود که براساس رمانی از آگاتا کریستی نوشته سال ۱۹۳۳ ساخته شد.

 

در سال ۲۰۱۸ دپ صداپیشگی شخصیت اصلی انیمیشن “شرلوک هولمز” را بر عهده داشت.

 

در اواخر همان سال او نقش جادو گر سیاه را در دومین سری از مجموعه فیلم ساخته شده بر اساس رمان “دنیای هری پاتر” نوشته جی کی رولینگ با نام “جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد” (۲۰۱۸) ایفا کرد.

 

از دیگر فیلم های او تا به امروز می توان به “کشتزارهای لندن“، “پروفسور” و “شهر دروغ ها” که همگی ساخته سال ۲۰۱۸ هستند، اشاره کرد.

 

موسیقی و زندگی شخصی دپ علاقه اولیه اش به موسیقی را با اجرای گیتار آکوستیک در فیلم “شکلات” (۲۰۰۰) و موسیقی متن فیلم “روزی روزگاری در مکزیک” (۲۰۰۳) نشان داد.

 

کار او به عنوان نوازنده گیتار در آلبوم های گروه Pogues و Oasis منتشر شد.

 

هنگام بازی در فیلم “دروازه نهم” ، دپ بازیگر و خواننده فرانسوی ونسا پارادی را ملاقات کرد و این منجر به رابطه بلند مدت آنها (۱۹۹۸ – ۲۰۱۲) و تولد دو فرزند شد.

 

سپس او با هنرپیشه آمبر هرد در سال ۲۰۱۵ ازدواج کرد؛ آنها سال بعد از هم جدا شدند.

 

مطالب پیشنهادی بیوگرافی هنرمندان

بیوگرافی برن ساتبیوگرافی کریستین بیلبیوگرافی مورگان فریمنبیوگرافی آکشی کومار
بیوگرافی مریل استریپبیوگرافی آل پاچینوبیوگرافی دنزل واشنگتنبیوگرافی کریس ایوانز
بیوگرافی اسکارلت جوهانسونبیوگرافی مت دیمونبیوگرافی برد پیتبیوگرافی رابرت دنیرو
بیوگرافی جانی دپبیوگرافی تام کروزبیوگرافی تام هنکسبیوگرافی ویل اسمیت

 

منبع : باحاال مگ

دسته بندی :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *