hambergermenu

نقد فیلم It (ترسناک و ضعیف)

نقد فیلم It (فیلمی ترسناک و ضعیف) را در ادامه با هم میخوانیم .

 

با مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

It تنها یک فیلم ترسناک معمولی است که صرفا به دلیل نوع ساخت آن تبدیل به یک فیلم معمولی شده است. داستان جذاب و مرموزی دارد ولی در فضاسازی اصلا خوب عمل نشده و فیلم فضای فیلم های ترسناک را ندارد.

 

تیم بازیگر ی اصلا در فضای یک فیلم ترسناک قرار ندارند و بیشتر مشابه همان کودکان دوچرخه سوار دهه ۸۰ میلادی هستند که میخواهند یک کمدی را رقم بزنند.

 

در سکانس های پایانی فضای فیلم از هم پاشیده و تبدیل به یک اکشن مضحک میشود.

 

جامپ اسکر های خوبی دارد اما باز کافی نیست و این فیلم مخاطب بزرگسال تنها میتواند برای کودکان و نوجوانان جذاب باشد.

 

سال 2017 یکی از سال های ترسناک سینما هالیوود بود و پشت سر هم از ابتدای سال جدید تا انتها شاهد اکران فیلم های ترسناک مختلفی بودیم.

 

از Personal Shopper و Get Out گرفته تا آخرین فیلم های مثل Annabelle: Creation ، Happy Death Day و It .

 

مهم ترین ویژگی و مشخه فیلم It داستان آن است.

 

داستان فیلم آن از روی داستان های نویسنده وحشت، استیون کینگ (Stephen King) اقتباس شده و همین مسئله باعث شد تا دوستداران فیلم های وحشت و داستان های استیون کینگ به سرعت خود را سینماها برسانند.

 

فروش بیش از ۶۵۰ میلیون دلار ی فیلم It باعث شد که از ترسناکترین فیلم تاریخ سینما یعنی جنگیر هم پرفروشتر باشد.

 

بودجه جالب توجه فیلم 

این فیلم که با بودجه نسبتا کم ۳۵ میلیون دلار تهیه شده بود در نهایت با کسب ۶۸۸ میلیون دلار به کار خود پایان داد و به زودی نسخه نمایش خانگی و دیجیتال آن آغاز خواهد شد.

 

اندی موشیاتی (Andy Muschietti) که پیشتر کارگردانی فیلم ترسناک ماما در سال ۲۰۱۳ را برعهده داشت، پس از موفقیت فیلم It، به دنبال ساخت دنباله آن نیز هست و بر اساس خبر های منتشر شده باید در سال ۲۰۱۹ شاهد قسمت دوم فیلم سینمایی It باشیم.

 

فیلم ترسناک It از آن دسته فیلم های ترسناک مخاطب بزرگسال است که از کودکان زیر سن قانونی برای نقشآفرینی استفاده میکنند که در همین ابتدا میتوان به آن ایراد وارد کرد.

 

رده بندی و گروه مخاطب فیلم 

این مسئله استفاده از کودکان در فضا های خشن و یا ترسناک موضوعی است که سال های سال روانشناسان و منتقدان سینما روی آن تاکید داشته و این حرکت را محکوم کرده اند.

 

فیلم آن برعکس همه فیلم های ترسناک مخاطب بزرگسال، اصلا فضای بزرگسالانه ای ندارد و تنها به خاطر چند سکانس خشن و دلهره آور این رده بندی سنی را دریافت کرده است.

 

در عین ناباوری بازیگران کودک فیلم ادبیات بزرگساله دارند و به راحتی فحاشی کرده و فقط به صورت مصنوعی فیلم را بزرگسالانه نشان میدهند.

 

بخشی از این ایراد میتواند به فرم ساختار ی فیلم مربوط باشد زیرا در یکی دیگر از اقباس های استیفن کینگ، یعنی درخشش استنلی کوبریکبا اینکه جریان اصلی فیلم ربطی به کودک درون آن نداشت اما در سکانس های مرتبط با کودک، شاهد نوع جدیدی از ارتباط میان آن و فضای فیلم هستیم که در It آن را نمیبینیم.

 

با اینکه از لحاظ ساختار ی فیلم به پای Get Out و Personal Shopper نمیرسد اما آنقدر ها هم بد نیست.

 

احتمالا شما با توجه به حجم تبلیغات انجام شده و خواندن نقد های مثبت به دنبال یک اثر فوق العاده از این سبک باشید، اما در واقع فیلم فضاسازی خوبی نداشته و آن حس ترس و اضطراب در فیلم دیده نمیشود.

 

فضای کلی فیلم بیشتر شبیه یه سریال Stranger Things است که در اصل به خاطر زمان اتفاقات به تصویر کشیده شده است اما فضا کاملا آرام و کم استرس دنبال میشود.

 

در یک بخش فیلم It موفق عمل کرده و طرفداران فیلم های ترسناک را راضی نگه داشته است.

 

سکانس های جالب توجه فیلم 

در طول مدت شاهد چندین سکانس چامپ اسکر در فیلم هستیم که بسیار خوب بوده و تنها در این سکانس ها ترس واقعی در فیلم وجود دارد.

 

همانند بسیاری از فیلم های ترسناک کودک نوجوانی، فیلم It هم فیلمنامه بسیار ساده و ترتیب زمانی دارد که در بسیاری از قسمت ها قابل پیشبینی است.

 

فضای فیلم به خصوص در سکانس های پایانی به بدترین شکل ممکن از هم میپاشد و تبدیل به یک فیلم اکشن کودکانه مضحک میشود که باید تماشا کرده به آن بخندید!

 

تنها قسمتی از فیلم که دار ی فضاساز ی فیلم های ترسناک است، قسمت معرفی فیلم (Introduce Part) است که کاملا استاندارد بوده و لحظه به لحظه آن یک اضطراب و استرس را همراه خود داشته و ما را برای تماشا ادامه فیلم حسابی امیدوار میکند اما پس از سکانس افتتاحیه، فضا از هم پاشیده وارد دنیای کودکان دوچرخه سوار دهه ۸۰ میلادی میشود.

 

It قطعا نا امید کننده است و یک فیلم ترسناک خوب نیست و تنها همان کودکان و نوجوانانی که زیر ۱۷ سال (سن ممنوع شده برای تماشا فیلم)هستند میتوانند از آن تعریف کرده و آن را یک فیلم ترسناک خوب بنامند.

 

همچنین می توانید نیم نگاهی به بیوگرافی بازیگران خارجی داشته باشید .

 

نقد سایر فیلم ها 

نقد فیلم تلقین “Inception”نقد فیلم فارست گامپنقد فیلم فهرست شیندلر 
نقد فیلم شوالیه تاریکی نقد فیلم رستگاری در شاوشنکنقد فیلم The Big Sick
نقد فیلم Atomic Blondeنقد فیلم Dunkirkنقد فیلم Rough Night
نقد فیلم The Hitman’s Bodyguard 2017
نقد فیلم Wonder Womanنقد فیلم It
نقد فیلم Force Majeure
نقد فیلم Atomic Blondeنقد فیلم Every Thing, Every Thing

 

منبع : باحال مگ

 

دسته بندی :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *