hambergermenu

نقد فیلم Rough Night (شب سخت)

نقد فیلم Rough Night (شب سخت) را در ادامه با هم میبینیم .

 

با بخش نقد فیلم مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید .

 

فیلم های کمدی در هر زمانی به خصوص فصل تابستان موردنیاز هر نوع مخاطبی در سینماست و این روند هرساله نه تنها در هالیوود بلکه در تمامی سینمای های جهان دیده میشود.

 

به لطف توانایی فنی بالا کمپانی های فیلم ساز، هالیوود در فصل تابستان بسیار ی از لایو اکشن ها و همچنین انیمیشن های زیادی را در جدول اکران خود جای میدهد.

 

ابرقهرمان های دنیای دیسی و مارول، لایو اکشن های پرهزینه و انیمیشن های دیزنی علاوه بر فصل تعطیلات سال نو، در تابستان حضور فعالی دارند.

 

یکی از اکران های تابستان امسال (2017) ، کمدی شب سخت (Rough Night) نام دارد که یکی از محصولات کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) شرکت سونی است.
 

 

این فیلم کم هزینه در جدول فروش باکس آفیس موجو (Box Office Mojo) علیرغم استفاده از بازیگران مطرح و تبلیغات گسترده، نتوانست انتظار ها را برآورده کند و عددی بیشتر از دو برابر بودجه خود را
بدست آورد.

 

این فیلم ۲۰ میلیون دلاری، در اکران خود در آمریکای شمالی و همچنین فروش جهانی، تنها ۴۵ میلیون دلار درآمد داشت که اصلا برای یک فیلم کمدی تابستانی رقم خوبی نیست.

 

نگاهی دقیق تر به شب سخت 

 

فیلم شب سخت که اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) ، کیت مککینون (Kate McKinnon) و زوئی کراویتز (Zoë Kravitz) را به عنوان بازیگران اصلی به همراه دارد، همانند بسیار ی از فیلم های کمدی هالیوود، روایتگر یک شب مهمانی مجردی پرهیجان و پراسترس است.

 

بیوگرافی پیشنهادی : بیوگرافی اسکارلت جوهانسون

 

شب سخت نخستین فیلم بلند لوسیا آنیلو (Lucia Aniello)، کارگردان آمریکایی است که در ادامه این مقاله میخواهیم به بررسی آن بپردازیم.

 

پرداختن به آخرین مهمانی مجردی در فیلم های هالیوودی امری بسیار مرسوم و تقریبا تکراری شده اما هر یک از این فیلم ها سعی میکنند، با وارد کردن داستان های جدید به این فرم، جذابیت ایجاد کرده و تماشاگر را تا پایان فیلم سر صندلی بنشانند.

 

فیلم شب سخت هم روایت جدیدی از این آخرین مهمانی مجردی جس (جسیکا) با باز ی اسکارلت جوهانسون است که مطابق انتظار باید در آن شاهد اتفاق هایی باشیم که پیشتر ندیده ایم.

 

موقعیت های کمدی در فیلم از صحنه ابتدا تا انتها ایجاد شده و همواره مخاطب را در فضای کمدی نگه میدارد.

 

در شوخی های کلامی زیاده روی نشده و تقریبا مناسب یک فیلم کمدی با محتوای بزرگسال (R rated) است.

 

همچنین در در اواسط فیلم شاهد فضاهای بسیار تاثیرگذار ی در روند داستان هستیم که نقش بسیار مهمی را در فیلم ایجاد میکنند.

 

ویلای بزرگ با دیوار های شیشه ای، ساحل و دریای ناآرام و از همه مهمتر تیره و تاریک بودن نیمه شب، همگی یک فضای جذابی را برای روایت یک داستان کمدی ایجاد کرده اند.

 

داستان شب سخت در قالب سه دسته مجزا دنبال میشود.

 

گروه اول، بازیگران زن مهمانی مجردی جس هستند، گروه دوم بازیگران مهمانی مجردی نامزد جس یعنی پیتر با باز ی پل دانز (Paul W. Downs) و گروه سوم سارقانی که در انتهای فیلم با آن ها روبرو میشویم.

 

توجه اصلی فیلمنامه و روایت داستان در مهمانی جس است اما این گروه کاملا با مهمانی پیتر ارتباط زیادی دارد و علاوه بر بخش اصلی شاهد صحنه هایی از مهمانی مجردی پیتر هم هستیم.

 

بخش های مربوط به داستان پیتر در بعضی از موارد از داستان جس کمدیتر میشود و جذابیت بیشتر ی را با فضا و شوخی ها ایجاد میکند.

 

یکی از مشکلاتی که در بخش مهمانی جس دیده میشود، جدی بودن بیش از حد تیم بازیگر ی آن گروه است، به طور ی که در صحنه هایی در اواسط فیلم، اصلا از فضای کمدی خارج میشود.

 

به نسبت سایر فیلم های کمدی مشابه، فیلم Rough Night از فیلمنامه قوی تری بهره مند است.

 

اتفاقات جالب در فیلم نامه ی شب سخت 

در همه لحظه های حساس و مهم فیلم، شاهد تله و مشکلاتی در جریان داستان هستیم که دقیقا بعد از حل آن، مشکل جدیدی پیش روی بازیگران قرار میگیرد.

 

تمامی بخش های داستانی فیلم که تک تک به فیلم اضافه میشوند، پشت سر هم و دقیق قرار گرفته اند و این مسئله در این فیلم قابل تحسین است.

 

ین شکل گیری صحیح موقعیت ها و داستان های جدید، در خط داستانی قبلی، باعث جذابیت و ایجاد هیجان در این فیلم شده است.

 

همچنین پیوند داستان پیتر با مهمانی جس هم به زیبایی انجام میشود و بلافاصله باهم در یک خط داستانی دیگر، فیلم را پیش میبرند.

 

در یک فیلم کمدی با این شکل از روایت داستان، صد در صد باید شاهد پرش هایی در داستان باشیم.

 

در فیلمنامه برای به همچسباندن سریع دو داستان و دو موقعیت، برای حفظ سرعت و جذابیت بیشتر، یک سر ی اتفاق های غیر معمول را شاهد هستیم که زبان ساده باید بگویم “منظور خاصی
ندارد! نمیخواهد هیجان فیلم با چند سکانس منطقی و آرام به هم بخورد.

 

این موارد در میانه فیلم مشکل خاص و جدیای را ایجاد نمیکنند اما استفاده از این حالت در انتهای فیلم، برای جمع کردن داستان، اصلا خوشایند نیست.

 

مهم ترین ایراد فیلم شب سخت بدون شک پایان بندی ضعیف آن است.

 

فیلم جذابیت های خاص خود را دارد، فضا های کمدی جذابی را ایجاد کرده و به نسبت فیلم های کمدی مشابه، فیلمنامه منظم تری دارد.

 

دو خط داستانی اصلی را پیش میبرد و در زمان صحیح آنها را به هم پیوند میدهد.

 

شاید اگر برای به اتمام رساندن فیلم زمان بیشتری صرف میشد، حداقل شاید میتوانستیم برای بار دوم هم آن را تماشا کنیم ولی اینطور نیست.

 

علاوه بر این موارد موسیقی متن فیلم هم جذاب نیست و حتما آنها را در فیلم های دیگر گوش کرده اید و این بازپخش موسیقی های قدیمی کمکی به هیجان انگیزتر شدن داستان نمیکند.

 

مطالب پیشنهادی در مورد بازیگران خارجی

بیوگرافی جولیا رابرتزبیوگرافی رابرت دنیروبیوگرافی آدام سندلر
بیوگرافی کریس همسورثبیوگرافی اسکارلت جوهانسونبیوگرافی هانده ارچل
بیوگرافی هازل کایابیوگرافی بوراک دنیزبیوگرافی جنیفر آنیستون
بیوگرافی بن افلکبیوگرافی کیت بلانشتبیوگرافی دنزل واشنگتن

 

عکس های سریال ها

عکس پیکی بلایندرزعکس بریکینگ بدعکس سریال چرنوبیل

 

 

نقد فیلم ها 

نقد فیلم تلقین “Inception”نقد فیلم فارست گامپنقد فیلم فهرست شیندلر 
نقد فیلم شوالیه تاریکی نقد فیلم رستگاری در شاوشنکنقد فیلم The Big Sick
نقد فیلم Atomic Blondeنقد فیلم Dunkirkنقد فیلم Rough Night
نقد فیلم The Hitman’s Bodyguard 2017
نقد فیلم Wonder Womanنقد فیلم It
نقد فیلم Force Majeure
نقد فیلم Atomic Blondeنقد فیلم Every Thing, Every Thing

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

مطالب مشابه

دیدگاه ها

  • ناشناس شهریور ۱۳, ۱۴۰۲ :: ۱۲:۲۷ ب.ظ

    جنده بازی کامل بود ولی خب بدم نبود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *