hambergermenu

وظایف یک وکیل پایه یک دیوان چیست؟

وظایف یک وکیل پایه یک دیوان چیست؟

 

آیا تا به حال چیزی در رابطه با وظایف یک وکیل حرفه ای دیوان عدالت اداری شنیده اید؟ وکیل دیوان عدالت اداری وظایف بسیار مهمی دارد که باید در مواجه با وکیل همه آن ها را به نحو احسن انجام دهد. ما در مجموعه حقوقی صلح طلب سعی داریم تا با ارائه بهترین وکیلان شما را در پیشبرد پروندتان کمک و راهنمایی کنیم.

 

وظایف وکیل متخصص دیوان عدالت اداری چیست؟

مسلما هر شخصی که به عنوان وکیل به مردم خدمت می کند، اولین وظیفه ای که دارد این می باشد تا از حق و حقوق موکل خود به هر شکل که می تواند دفاع بکند؛ اما وظایف او به همین جا تمام نمی شود؛ از دیگر وظایف وکیل متخصص دیوان عدالت اداری می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پیگیری پرونده های شکایت و ثبت درخواست ابطال مصوبات در هیات های عمومی دیوان عدالت اداری
  • ثبت درخواست دستور موقت و پیگیری شکایت
  • ثبت دادخواست دعاوی دادرسی
  • ثبت درخواست اعمال کمیسیون ماده 79
  • مشاوره حقوقی و قبول وکالت مربوط به دیوان عدالت اداری

جهت آشنایی بیشتر با یک  وکیل دیوان عدالت اداری متخصص و مجرب موسسه صلح طلب روی لینک کلیک کنید.

 

آیا برای یک پرونده به حضور یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری نیاز می باشد؟

کمک گرفتن از یک وکیل برای پیگیری و رسیدگی به پرونده یک امر اختیاری است و هیچ اجباری در داشتن وکیل نمی باشد؛ اما باید به این موضوع هم توجه داشت که یک وکیل با توجه به این که در رشته ی حقوق و وکالت تحصیل کرده به خوبی با قوانین و مقررات آشنایی دارد؛ درست مثل کسی که نقشه مسیر را می داند؛ در حالی که اکثر مردم از این قوانین مطلع نیستند. پس انتظار داریم که پرونده این افراد ناآگاه بیشتر طول بکشد و حتی اشتباهاتی نیز در این میان داشته باشند ولی یک وکیل نه تنها در مدت زمان کوتاهی پرونده را فیصله می بخشد بلکه گاهی نیز دچار اشتباه می شود، با توجه به توصیفات و توضیحات می توان گفت که حضور یک وکیل دیوان عدالت اداری جز واجبات اولیه به شمار می آید.

 

یک وکیل دیوان عدالت اداری متخصص باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

هر کس با توجه به حرفه ای که دارد باید از یکسری ویژگی های خاص برخوردار باشد، ویژگی هایی که یک وکیل دیوان عدالت اداری باید داشته باشد شامل موارد زیر می باشد:

  • دانش و آگاهی وکیل باید به نحوی بالا برود که قادر به پیدا کردن نقاط قوت و ضعف پرونده باشد تا بر اساس آن مسیهای پیش رو را شناسایی کند.

 

  • رعایت اصول اخلاقی از دیگر ویژگی بارز یک وکیل دیوان عدالت اداری می باشد

 

  • یک وکیل نباید فقط به دانشی که دارد اکتفا کند؛ بلکه باید از خلاقیت خود نیز در روند پرونده استفاده نماید.

 

  • صداقت و انصاف با موکل از دیگر ویژگی های وکلا است.

 

  • یک شخص زمانی که به عنوان یک وکیل آغاز به کار می کند باید بتواند در هر شرایطی رازدار موکل خود بوده و به هیچ عنوان با طرف دیگر پرونده تبانی نکند.

 

  • احترام گذاشتن در هر شغلی واجب می‌باشد؛ اما وکالت یک شغل حساس است به شکلی که وکیل نه تنها باید به موکل خود بلکه به طرف دیگر پرونده و قاضی نیز با کمال احترام صحبت و رفتار نماید.

 

  • حفظ آرامش یک موضوع حیاتی برای وکلا است که باید از برخوردار باشند، البته این آرامش باید با جدیت همراه شده تا به شوخی گرفته نشود زیرا صحبت با عصبانیت کار را سخت تر می کند.

 

  • بیان موضوعات یا کارهایی که دروغ می باشند یا این که وکیل قادر به انجام آن ها نیست ممنوع هستند.

 

  • یک وکیل متخصص باید قلم قوی داشته باشد تا بتواند روند یک پرونده را بهبود ببخشد؛ در واقع برخورداری از قلم قوی نفوذ او را در محضر قاضی بالا می برد.

 

  • لازمه ی داشتن قلم قوی، برخورداری از فن بیان قوی می‌باشد؛ خب هر چه فن بیان قوی تر باشد درصد پیروزی در پرونده ها نیز بیشتر خواهد شد، یک وکیل با داشتن چنین ویژگی هایی می تواند شکایت‌ها، دادخواست‌ها و به طور کلی هر چیزی که نیاز به مکتوب شدن داشته باشد را با نگارش بهتری بنویسد.

 

  • یک وکیل باید هر زمان که موکل به مشورت نیاز داشته باشد برای مشاوره دادن به او آماده باشد و یک زمان را به او اختصاص بدهد.

 

  • او موظف می باشد تا به تمامی سوالات موکل به طور صریح پاسخ بدهد و هر نوع ابهامی که در این میان وجود دارد را برطرف نماید، در واقع با این کار به بررسی هر چه بهتر پرونده نیز کمک خواهد کرد.

 

 

بهترین راه برای پیدا کردن یک وکیل دیوان عدالت اداری حرفه ای چیست؟

اگر به دنبال پیدا کردن یک وکیل متخصص و باتجربه دیوان عدالت اداری می باشید، ما به شما یک موسسه عالی را معرفی می کنیم. شاید همه افراد در انجور مواقع به سراغ یک وکیل در دفتروکالت بروند؛ اما شما با مراجعه به موسسه در ابتدا می توانید یک مشاوره رایگان داشته باشید که تمامی وکیلان ما در این موسسه وظیفه دارند تا به شما بهترین مشاوره را بدهند؛ دوم اینکه اگر زمانی رونده شما پیچیده شود، وکیلان می توانند با یکدیگر مشورت کرده و به بهترین نتیجه برای حل پرونده شما باشند. پس دقت کنید که اگر زمانی به دنبال یک وکیل برای حل مسائل مرتبط با دیوان عدالت اداری بودید، حتما موسسه صلح طلب را انتخاب نمایید. شاید انتخاب برای شما سخت شده باشد، اما مسئله این است که در این میان سایت های یافته شده باید به دقیق ترین آن ها یعنی صلح طلب اعتماد کرد. ما به شما توصیه می کنیم وکلای صلح طلب را انتخاب کنید زیرا آن ها با سابقه ی درخشانی که در این مسیر دارند می توانند به خوبی پرونده شما را مورد بررسی قرار بدهند تا به چیزی که می خواهید برسید.

 

موسسه صلح طلب با سالها تجربه به صورت تضمینی در ابتدا به شما مشاوره رایگان می دهد و در صورت تمایل بیشتر می توانید به جلسات حضوری تشریف فرما شوید. مطمئنا شما با یک تماس تلفنی با این موسسه می فهمید که چه راهی پیش روی شماست. همین حالا با جموعه صلح طلب تماس بگیرید.

 

منبع : موسسه حقوقی صلح صلب

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *