hambergermenu

بیوگرافی کریس همسورث (Chris Hemsworth)

کریس همسورث در ۱۱ آگوست سال ۱۹۸۳ در شهر ملبورن استرالیا به دنیا آمد.

مادرش معلم زبان انگلیسی و پدرش کریگ همسورث یک مددکار اجتماعی بود. برادرانش لیام همسورث و لوک همسورث نیز بازیگر هستند.

 

او تباری هلندی (از پدربزرگ مادری خود)، ایرلندی، انگلیسی، اسکاتلندی و آلمانی دارد. عمویش، رود انسل است که الهام بخش فیلم “کروکودیل داندى” (۱۹۸۶) بود.

 

او در کالج دولتی مختلط در هیث مونت ویکتوریا تحصیل کرد. پس از چند سال، خانواده او به جنوب شرقی ملبورن، ویکتوریا و جزیره ای به نام فیلیپ نقل مکان کردند.

 

همسر و خانواده ایجنت همسورث، ویلیام وارد، نه تنها به حرفه او کمک کرد بلکه او را با همسرش السا پاتاکی، بازیگر اسپانیایی فیلم های “مار در هواپیما” و “پنج سریع” آشنا ساخت.

 

در آن زمان هر دوی آنها اجرای مشابه داشتند. سه ماه پس از آن کریس با نامزد ۳۴ ساله خود در تعطیلات آخر هفته کریسمس ۲۰۱۰ در استرالیا ازدواج کرد.

دو سال بعد، این زوج صاحب اولین بچه خود ایندیا شدند.

همسورث بلافاصله قول داد که به دخترش موج سواری یاد بدهد – درست به محض اینکه توانست راه برود – همسورث در مصاحبه ای با یاهو گفت: ” داشتن یک کودک بقیه چیزها را از اهمیت کمتری برخوردار کرده است و این بسیار عالی است.”

 

 

این زوج سپس خانواده خود را با آوردن یک دو قلو به نام های تریستان و ساشا در سال ۲۰۱۴ پرجمعیت تر کردند.

 

عکس کریس همسورث و فرزندانش

 

دوران حرفه ای

پس از کالج او در چند مجموعه تلویزیونی بازی کرد. از جمله نقش پادشاه آرتور در فانتزی کانادایی / استرالیایی Guinevere Jones نقش جیمی کین در سریال استرالیایی “همسایگان” (۲۰۰۲) و نقش دامپزشک جدید در سریال استرالیایی/ کانادایی The Saddle Club .

 

سال ۲۰۰۴ همسوث با نقش رابی هانتر در سریال درام استرالیایی “خانه و دوری” حضور یافت که در نهایت این نقش به جیسون اسمیت واگذار شد. سپس به او پیشنهاد شد تا نقش کیم هاید را بازی کند که او را وادار به نقل مکان به سیدنی کرد.

 

کریس همسورث نیز مانند هیث لجر، ایسلا فیشر، سیمون بیکر و نائومی واتس به طور منظم در سریال اپرای “Home and Away” حضور داشت.

 

همسورث در فیلم پرفروش “پیشتازان فضا” به کارگردانی جی. جی. آبرامز در نقش جورج کرک بازی کرد که در سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمد.

 

بعد از آن در آگوست سال ۲۰۰۹، او در فیلم ماجراجویی مهیج “گریز بی نقص” در نقش کیل بازی کرد.

 

بازی بعدی او در فیلم جنایی مستقل آمریکایی “پول نقد” بود که در مارس ۲۰۱۰ منتشر شد. پس از آن، او تلاش کرد تا ثابت کند که با نقش های متفاوت تطبیق پذیری عالی دارد.

 

موفقیت اصلی او با بازی در فیلم “Thor” محصول سال ۲۰۱۱ که براساس شخصیت ابرقهرمانی مارول ساخته شد، به وجود آمد. او در این فیلم با تام هیدلستون در نقش لوکی همبازی بود.

 

کریس همسورث در فیلم thor ثور

 

همسورث تحسین بین المللی زیادی را برای بازی در “Thor” برانگیخت در حالی که ۲۰ پوند ماهیچه اضافه کرد.

 

این فیلم در سال ۲۰۱۱ به عنوان پرفروش ترین فیلم سال شناخته شد و چندین نامزدی از جمله “جوایز منتخب جوانان” و “جوایز منتخب مردم را به دست آورد.

 

فیلم “انتقام جویان” و “سفید برفی و شکارچی” که همسورث در آن شخصیت اریک، شکارچی، را بازی کرد برای او “جایزه منتخب نوجوانان در رده “بهترین ستاره فیلم تابستان به ارمغان آورد.

 

وی نقش اریک را در فیلم “شکارچی: جنگ زمستان” (۲۰۱۶) مجددا تکرار کرد.

 

سال ۲۰۱۳ او با نقش Thor در فیلم “Thor: جهان تیره“، نقش جورج کرک در فیلم “پیشتازان فضا: به سوی تاریکی“، و نمایش شخصیت واقعی جیمز هانت ، (قهرمان فرمول ۱ سال ۱۹۷۶) در فیلم درام ورزشی “شتاب” مشاهده شد.

 

در سال ۲۰۱۴، مجله “People” او را جذاب ترین مرد زنده سال معرفی کرد.

 

در سال ۲۰۱۵، او نقش یک هکر ماهر کامپیوتر به نام نیکولاس هنوی در فیلم “کلاه سیاه“، نقش طنز استون کرندال در فیلم کمدی “تعطیلات“؛ نقش اوون چیس در درام ماجراجویی “در دل دریا” و نقش Thor در فیلم “انتقام جویان: عصر آلترون” را بازی کرد.

 

 

همسورث سپس نقش کوین بکمن، منشی خوش قیافه اما احمق را در فیلم کمدی ماورای طبیعی سه بعدی “شکارچیان روح” را بازی کرد که در جولای ۲۰۱۶ منتشر شد.

او با بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد “جایزه منتخب کودکان” در ۱۱ مارس ۲۰۱۷ شد.

 

در ۴ نوامبر ۲۰۱۶ همسورث در فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به نام “دکتر استرنج” ظاهر شد. در میانه های این فیلم او به نوعی نمایی از شخصیت Thor را نیز نشان داد.

 

از دیگر فیلم های این بازیگر می توان به لیست زیر اشاره کرد :

  • ” Thor : Ragnarok ”
    .
  • “انتقام جویان: جنگ ابدیت” (۲۰۱۸)
    .
  • “مردان سیاه پوش: بین المللی” (۲۰۱۹)
    .
  • “انتقام جویان: پایان بازی” (۲۰۱۹)
    .
  • فیلم درام جنگی “سواره نظام” (۲۰۱۹)

 

همسورث یکی از گران ترین بازیگران جهان است. او در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ در فهرست پر درآمد ترین بازیگران “فوربز” حضور داشت.

 

علاوه بر این، او در رتبه ۳۱ لیست پر درآمدترین افراد مشهور سال ۲۰۱۸ و در رتبه ۲۴ این لیست در سال ۲۰۱۹ با درآمد تخمینی ۷۶۰۴ میلیون دلار قرار گرفت.

 

مطالب پیشنهادی بیوگرافی هنرمندان

بیوگرافی برن ساتبیوگرافی کریستین بیلبیوگرافی مورگان فریمنبیوگرافی آکشی کومار
بیوگرافی مریل استریپبیوگرافی آل پاچینوبیوگرافی دنزل واشنگتنبیوگرافی کریس ایوانز
بیوگرافی اسکارلت جوهانسونبیوگرافی مت دیمونبیوگرافی برد پیتبیوگرافی رابرت دنیرو
بیوگرافی جانی دپبیوگرافی تام کروزبیوگرافی تام هنکسبیوگرافی ویل اسمیت

 

منبع : باحاال مگ

دسته بندی :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *