hambergermenu

مشتری از دست رفته را با یک پیامک برگردانید!

ملی پیامک اس ام اس

عدم تعامل با مشتریان قبلی یک فرصت ازدست‌رفته حساب می‌شود، چراکه این مشتریان به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مندند و قبلاً از شما خرید کرده‌اند. تعامل مجدد با مشتریان قدیمی بخش مهمی از درآمدزایی کسب‌وکار شما را تشکیل می‌دهد. استفاده از بازاریابی پیامکی برای جذب مجدد مشتریان ازدست‌رفته یک تاکتیک عالی‌ست، زیرا می‌توانید آن‌ها را با پیشنهادات خاص و ارتباطات مناسب بر اساس سابقه خرید قبلی هدف قرار دهید.

 

بازاریابی پیامکی بهترین راه‌حل برای برگرداندن مشتری از دست رفته

به‌دست آوردن مشتریان و جمع‌آوری داده‌های آن‌ها می‌تواند بسیار وقت‌گیر و پرهزینه باشد، اما مسلماً هیچ احساسی در دنیا بهتر از جذب یک مشتری جدید نیست!

 

حالا چه اتفاقی می‌افتد که بعد صرف این همه زمان و منابع، مشتری‌ها بعد از اولین خرید خود ناپدید می‌شوند و دیگر از شما خریدی انجام نمی‌دهند؟ آیا باید مجدد زمان و منابع را هزینه کنید تا مشتری جدید پیدا کنید یا مشتریان از دست رفته را بازمی‌گردانید؟ مسلماً برگرداندن مشتریان قدیمی می‌تواند ایده بهتری باشد.

 

برای بازگرداندن مشتریان باید بتوانید با آن‌ها در تماس باشید. ازآنجایی که پیام‌های متنی دارای نرخ باز شدن بسیار بالاتری نسبت به ایمیل‌ها هستند و حدود 70 درصد از پیامک ‌های ارسالی در چهار دقیقه اول پس از دریافت باز می‌شوند، بازاریابی پیامکی بهترین راه برای بازگرداندن مشتریان از دست رفته است. از طرفی برخلاف ایمیل، پیام‌های متنی خطر ذخیره شدن در پوشه هرزنامه را ندارند به همین دلیل می‌توان متوجه شد که چرا بازاریابی پیامکی واقعاً ابزاری مؤثر برای رساندن اطلاعات به مشتریان قدیمی است.

 

طراحی یک پیام کوتاه معمولی، دوستانه و مرتبط، به جلب توجه مشتریان کمک می‌کند و ذاتاً برند شما را به آن‌ها یادآوری می‌کند. پیامک ابزاری مؤثر برای حفظ مشتریان است. در ادامه 4 مرحله ساده را به شما معرفی می‌کنیم که با پیروی از این چهار مرحله می‌توانید مشتریان‌تان را برگردانید و آن‌ها را به خرید ترغیب و تشویق کنید.

 

بازاریابی پیامکی بهترین راه‌حل برای برگرداندن مشتری از دست رفته

1. یک پیشنهاد شگفت‌انگیز با محدودیت زمانی به آن‌ها بدهید

یک پیشنهاد شخصی برای آن‌ها بفرستید، پیشنهادی که نتوانند در برابر آن مقاومت کنند. فقط به آن‌ها 10% تخفیف ندهید، بلکه پیشنهادتان را آن‌قدر خوب و جذاب مطرح کنید که مشتری را واقعاً ترغیب به بازگشت کند، همچنین محدودیت زمانی هم برای پیشنهادتان تعیین کنید. ارسال پیام‌های شخصی‌سازی‌شده برای مشتریان قبلی با توجه به تاریخچه خرید و عادت آنها تأثیرگذاری بیشتری دارند. توجه داشته باشید که هدف جمع‌آوری داده‌ها در زمان جذب مشتری این است که بدانید چه چیزی مشتری را ترغیب به خرید می‌کند تا بتوانید یک کمپین بازاریابی پیامکی ایجاد کنید که بر اساس علایق و نیاز مشتری باشد.

 

2. برای کسانی که هنوز خرید نکرده‌اند پیشنهاد بهتری ارسال کنید

یک هفته پس از پایان پیشنهاد اولیه‌تان، پیشنهاد بهتری را برای کسانی که بار اول آن را قبول نکرده‌اند ارسال کنید.

ممکن است فقط تعداد انگشت‌شماری پس ارسال پیشنهاد اول از شما خرید داشته باشند، اما تجربه ثابت کرده است که ارسال پیام دوم یا یک پیام یادآوری تأثیر بسیار مثبتی دارد.

 

3. پیشنهاد دوم را برای مشتریانی که خرید کرده‌اند ارسال کنید

همزمان با ارسال پیشنهاد دوم برای کسانی که بار اول خریدی انجام نداده‌اند، پیام جداگانه‌ای برای همه کسانی که پیشنهاد را قبول کرده‌اند نیز ارسال کنید.

 

4. با نظرسنجی پیگیری کنید

ببینید مشتریان شما چه چیزهایی را دوست دارند یا دوست ندارند. این مهم است که بدانید در چه چیزی خوب هستید و کجا باید پیشرفت کنید.

یک راه عالی برای ترغیب مردم به پاسخ دادن نظرسنجی، ارائه یک انگیزه است، بنابراین می‌توانید بگویید، با پاسخ دادن به نظرسنجی پیامکی، اسامی آن‌ها در قرعه‌کشی قرار می‌گیرد تا برنده چیزی شوند، مثلاً سفر، iPad، جعبه شکلات یا هر جایزه‌ای که فکر می‌کنید بهترین نتیجه را خواهد داشت و در توان و بودجه شماست.

با پیروی از این 4 مرحله ساده، با مشتریان از دست رفته تعامل خواهید داشت، آن‌ها را وادار می‌کنید دوباره از شما خرید کنند، متوجه می‌شوید که آن‌ها چه چیزهایی را در مورد شما دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند. هیچ کسب‌وکاری نمی‌خواهد هیچ یک از مشتریان خود را از دست بدهد، بنابراین روی این نکته کار کنید و استراتژی‌های بازاریابی پیامکی را درست اتخاذ کنید.

برای تدوین استراتژی بازاریابی پیامکی در مرحله اول نیاز به یک پنل ارسال پیامک دارید؛ در ادامه این مطلب یکی از شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده پنل اس ام اس را معرفی می‌کنیم.

 

با نظرسنجی پیگیری کنید ملی پیامک

 

تجربه تبلیغات پیامکی موفق با سامانه پیامکی ملی پیامک

ملی پیامک یکی از نام‌آشناترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیامکی است. شما با استفاده از این سامانه پیامکی می‌توانید در جذب و وفادارسازی مشتریان فعلی و حتی برگرداندن مشتریان از دست رفته به میزان قابل‌توجهی موفق عمل کنید؛ چراکه ملی پیامک این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم کرده است تا به لیست شماره‌های موردنظر خود بر اساس محله، منطقه، مشاغل و …. ارسال پیامک تبلیغاتی یا خدماتی داشته باشند.

 

با خرید این سامانه به بیش از 60 امکان پیامکی دسترسی پیدا می‌کنید، برخی از امکانات و قابلیت‌های این سامانه پیامکی عبارت‌اند از:

 

امکانات سامانه ملی پیامک

  • ارسال پیام از روی نقشه
  • امکان ارسال پیامک به شهر، استان، منطقه و کد پستی
  • امکان ارسال پیامک به اصناف و مشاغل مختلف
  • امکان ارسال پیامک به ایرانسلی‌ها
  • امکان ایجاد دفترچه تلفن مشتری‌ها
  • پاسخ خودکار بر اساس دریافتی (می‌توانید کاراکتر و عددی را مشخص کنید تا بر اساس آن متنی را ارسال کنید)
  • لغو خودکار عضویت دفترچه تلفن (عدد یا کاراکتری را تعریف کنید تا با دریافت آن مخاطب را از دفترچه تلفن حذف کنید)
  • بررسی هوشمند پیامک‌ها
  • امکان ارسال پیامک تکی و انبوه صوتی
  • امکان تعریف لیست ویژه
  • امکان برگزاری مسابقه پیامکی
  • امکان ارسال پیامک مناسبتی

 

برای استفاده از کلیه امکانات بالا کافیست به سایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 021-63404 داخلی  1تماس بگیرید تا کارشناسان و پشتیبانان فنی ملی پیامک در کوتاه‌ترین زمان ممکن پنل اس ‌ام ‌اس شما را فعال‌سازی کنند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *