hambergermenu

نحوه دریافت اقامت دائم کانادا پس از ۲ سال تحصیل در این کشور

 

نحوه دریافت اقامت دائم کانادا پس از ۲ سال تحصیل در این کشور

پس از دو سال دوره کاردانی در کانادا و کسب تجربه کار در این کشور می خواهید برای همیشه در کانادا بمانید و زندگی کنید. اگر به دنبال پاسخی در مورد چگونگی دریافت اقامت دائم کانادا پس از ۲ سال تحصیل هستید، مطالعه ی این مقاله را به شما توصیه میکنیم!

 

برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل از یک موسسه آموزشی در کانادا، گزینه ها و فرصت های خوبی وجود دارد. بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات خود مایل به دریافت اقامت دائم کانادا هستند چراکه کانادا کشوریست که آینده بسیار خوبی از نظر توسعه و پیشرفت و زندگی مرفه دارد.

 

بنابراین، چگونه می توان پس از اتمام تحصیل ۲ ساله در کانادا ،اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

برای دریافت اقامت دائم کانادا پس از فارغ التحصیلی از یک دوره کاردانی ۲ ساله، باید ، پس از اخذ ۲ اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی، در زمینه ای مرتبط با رشته تحصیلی خود حداقل به مدت یک سال کار کنید.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که قبل از واجد شرایط بودن برای دریافت اقامت دائم کانادا به عنوان یک فارغ التحصیل بین المللی، باید معیارها و ضوابط خاصی را رعایت کنید که عبارتند از:

  1. اگر می خواهید برای اقامت دائم از طریق کلاس تجربه کانادا اقدام کنید، باید تجربه کافی را از طریق مجوز تحصیلی کانادا به دست آورده باشید.
  2. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید مطمئن شوید که زمان کافی را در کانادا سپری کرده اید
  3. هنگام انتخاب موسسه آموزشی، باید کالج/دانشگاه خود را با دقت انتخاب کنید، تا مطمئن باشید تحصیل در آن موسسه به شما امکان می دهد برای در یافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی(PGWP) درخواست دهید.
  4. دانشگاه یا کالج شما باید یک موسسه آموزشی تعیین شده یا DLI باشد، که پذیرش در آنها، دانشجویان بین المللی را واجد شرایط دریافت مجوز تحصیل در کانادا می سازد.

می‌توانید برنامه‌های تحصیلی در کانادا را با یکدیگر مقایسه کنید تا گزینه‌های مختلف را بررسی کرده باشید و از واجد شرایط بودن برنامه و همچنین اطلاعات اضافی دیگر مطلع شوید.

 

لطفا قبل از شروع به مقایسه برنامه های تحصیلی، دو نکته زیر را در نظر بگیرید:

 

نحوه دریافت اقامت دائم کانادا پس از ۲ سال

 

1- CLB ، معیار سنجش سطح زبان در کانادا، یک آزمون استاندارد است که برای سنجش مهارت زبان انگلیسی مهاجران بزرگسال و همچنین مهاجرانی که مایل به زندگی و کار در کانادا هستند، استفاده می شود.

 

2- طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (NOC):  طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) ، سیستمی برای توصیف مشاغل کانادایی‌ها است. این سیستم فهرستی از تمام مشاغل موجود در بازار کار کانادا را شرح می دهد. کدهای NOC توضیحات و جزئیات هر شغل را با توجه به نوع مهارت و سطح مهارت به شما می گویند. اگر می خواهید به کانادا مهاجرت کنید، باید مشاغل زیر را در لیست NOC در نظر بگیرید:

  • سطح مهارت: 0  مدیریت
  • سطح مهارت :A  مشاغلی که عموماً به مدرک دانشگاهی نیاز دارند
  • سطح مهارت :B  مشاغل فنی که معمولاً به مدرک دانشگاهی نیاز دارند
  • سطح مهارت: C  مشاغل متوسط ​​که در دسته شغل های خاص قرار می گیرند و به مدرک دانشگاهی نیاز دارند
  • سطح مهارت:D  مشاغلی که نیاز به آموزش در حین کار دارند

 

جدولی راهنما برای دریافت اقامت کانادا بعد دو سال

 

بعد از فارغ التحصیلی، چه گزینه هایی برای اقامت دائم دارم؟

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری برای فارغ التحصیلان بین المللی

برنامه ورود سریع Express Entry به منظور جذب افراد مناسب برای بازار کانادا و رشد اقتصادی آن می باشد. این برنامه با امکان جذب نیروی کار مورد نیاز به تفکیک هر استان، از سریعترین برنامه های مهاجرت به کانادا می باشد که دولت کانادا آنرا برای ورود سریع فارغ التحصیلان برنامه ریزی کرده است.

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرت آتلانتیک

روشهای خاصی از طریق برنامه مهاجرت آتلانتیک برای دانشجویان بین المللی برای درخواست اقامت دائم وجود دارد. با کمک این برنامه، می توانید برای مجوز اقامت دائم در تمام استان های آتلانتیک کانادا درخواست دهید،از جمله: نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، و جزیره پرنس ادوارد.

استان انتاریو

 

بنابراین، چگونه می توان پس از اتمام تحصیل ۲ ساله در کانادا ،اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

 

دریافت اقامت دائم از طریق طرح دانشجوی بین المللی؛ داوطلبان در صورت داشتن شرایط زیر می توانند به انتاریو نقل مکان کنند یا در آن بمانند:

  • داشتن یک پیشنهاد شغلی دائم و تمام وقت که در لیست NOC 0، A یا B قرار می گیرد.
  • برآورده کردن شرایط یا فارغ التحصیلی از کالج یا دانشگاه کانادا از یک برنامه تحصیلی تمام وقت ۲ ساله
  • ارسال درخواست ظرف دو سال پس از فارغ التحصیلی

 

دریافت اقامت دائم تحت برنامه مهاجرت دانشجویی بین المللی:

  • مدرک دکتری داشته باشید. مدرک تحصیلی از یک دانشگاه کانادایی با بودجه عمومی در انتاریو یا گذراندن حداقل برنامه تحصیلی ۲ ساله
  • داشتن قصد زندگی و کار در استان انتاریو
  • ظرف دو سال از تاریخ اخذ Ph.D اقدام کنید.

 

درخواست از طریق مدرک کارشناسی ارشد:

  • فارغ التحصیل شدن از یک دانشگاه دولتی انتاریو با مدرک کارشناسی ارشد (مدت دوره: حداقل یک سال)
  • داشتن سطح CLB 7 یا بالاتر
  • اقامت در انتاریو برای حداقل یک سال
  • اثبات بودجه کافی برای تسویه حساب
  • اثبات قصد زندگی و کار در استان
  • درخواست ظرف دو سال پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد
  • مسیر مهاجرت PNP بریتیش کلمبیا برای فارغ التحصیلان بین المللی

 

اگر فارغ التحصیل یکی از موسسات تحصیلی کانادا در بریتیش کلمبیا هستید، در صورت داشتن شرایط زیر می توانید درخواست خود را برای اقامت دائم ارسال کنید:

  • شما دارای مدرک یا دیپلم از یک موسسه آموزش عالی کانادایی هستید. درخواست شما باید ظرف ۲ سال پس از تاریخ دریافت مدرک ارسال شود.
  • شما یک پیشنهاد کار تمام وقت معتبر از یک کارفرمای بریتیش کلمبیایی دارید. این پیشنهاد باید در سطوح مهارت NOC در 0، A، یا B باشد. حقوق شما باید مطابق با آنچه در حال حاضر برای موقعیت در BC ارائه می شود باشد.
  • کارفرمای شما که به شما پیشنهاد شغل می دهد، باید محل کسب و کار در بریتیش کلمبیا داشته باشد.

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی استانی بریتیش کلمبیا برای فارغ التحصیلان بین المللی

برخی از فارغ التحصیلان بین المللی مدارس پس از گذراندن مقطع دبیرستان در بریتیش کلمبیا می توانند در صورت داشتن شرایط زیر (بدون نیاز به پیشنهاد شغلی) در استان بمانند و کار کنند:

  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد واجد شرایط از یک موسسه شناخته شده پس از متوسطه واقع در بریتیش کلمبیا.
  • داشتن قصد زندگی در بریتیش کلمبیا
  • اقامت دائم آلبرتا

 

زیر مجموعه برنامه های مهاجرت دانشجوی بین‌المللی: حرکت به سوی ساسکاچوان

چه فارغ التحصیل یک موسسه عالی در ساسکاچوان یا کانادا باشید، می توانید اقامت دائمرا در ساسکاچوان از طریق این زیرمجموعه جریان دانشجویی بین المللی ارائه شده توسط استان دریافت کنید.

 

برای واجد شرایط بودن، باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • داشتن مدرک، دیپلم از یک مدرسه عالی در استان ساسکاچوان یا کانادا
  • داشتن حداقل ۹۶۰ ساعت سابقه کار متوالی با حقوق در استان
  • داشتن  PGWP(مجوز کار پس از فارغ التحصیلی)
  • یک پیشنهاد شغلی تمام وقت در رشته تحصیلی شما از یک کارفرمای ساسکاچوانی که در NOC A، B یا 0 است.
  • نامه تایید شغل و مهارت زبان برنامه نامزد مهاجرت ساسکاچوان
  • از طریق برنامه آموزش بین المللی به منیتوبا مهاجرت کنید

 

اگر فارغ التحصیل بین المللی از یکی از کالج ها یا دانشگاه های مانیتوبا هستید، می توانید از طریق جریان آموزش بین المللی درخواست دهید. این جریان بدون شرط داشتن ۶ ماه سابقه کار در رشته تحصیلی می باشد.

 

چه فارغ التحصیل بین المللی از یک موسسه آموزشی کانادا باشید و چه دانشجویی که مایل به تحصیل و مهاجرت به کانادا هستید، ما می توانیم به شما در این زمینه کمک کنیم. مشاورین ما در اپلای استار آماده اند تا جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا مدارک شما را بررسی کنند تا از عدم ریجکت پرونده مهاجرتی خود مطمئن شوید.

 

ما به صدها دانشجوی بین المللی کمک کردیم تا پس از تحصیل در کمترین زمان ممکن اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. درخواست شما عامل مهمی است که تعیین می کند آیا در کسب اقامت دائم موفق خواهید بود یا خیر. بنابراین، همین امروز با ما تماس بگیرید تا وکلای متخصص مهاجرت ما بهترین مسیر را برای اقامت دائم به شما ارائه دهند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی