hambergermenu

برای رجیستری گوشی موبایل چه کنیم ؟

برای رجیستری گوشی موبایل چه کنیم ؟

رجیستری گوشی، یک طرح برای احراز اصالت گوشی های مسافرتی است که وارد کشور شده اند. این گوشی های مسافرتی باید به منظور فعال شدن در شبکه اپراتوری کشور رجیستری شوند. اگر شما مشمول طرح رجیستری گوشی مسافرتی هستید، به گوشی شما یک پیامک ارسال می‌ شود. این پیامک مبتنی بر غیرقانونی بودن است و به شما  مهلت داده می شود تا بتوانید گوشی را رجیستری کنید. پس از آن می توانید از گوشی موبایل استفاده کنید.

 

مسافرین خارجی بعد از گذشت یک ماه از حضور در کشور باید نسبت به رجیستری گوشی همراه خود اقدام کنند. همچنین این موضوع فقط مخصوص مسافرین خارجی نیست و مسافرین ایرانی هم باید در لحظه ورود، دستگاه خریداری شده از کشور دیگر را رجیستری کنند. البته این قانون فقط مربوط به گوشی های خریداری شده از خارج می باشد، یعنی گوشی هایی که در ایران وارد شده و غیرقانونی است. به این موضوع دقت داشته باشید که اگر دستگاه تلفن همراه شما دو سیم کارته است، باید در سامانه مورد نظر این اطلاعات را وارد کنید.‌

 

برای رجیستری گوشی موبایل چکار کنیم

رجیستری گوشی، طرحی مخصوص به گوشی‌ های موبایل وارداتی است. گوشی هایی که مشمول طرح رجیستری گوشی می شوند، باید در سامانه مورد نظر یعنی سامانه همتا ثبت شوند. تنها در چنین شرایطی می توان گوشی های خارجی را به طور قانونی وارد کشور کرد. اگر گوشی های خارجی مطابق با طرح رجیستری گوشی در سامانه ثبت نشوند، در مدت زمان بسیار کوتاهی کارایی خود را از دست می دهند یا از کار می افتند. طرح رجیستری گوشی به منظور جلوگیری از واردات گوشی های غیرقانونی و قاچاق در ایران ایجاد شده است.

 

بسیاری از افراد نمی دانند که مشمول طرح رجیستری گوشی هستند یا خیر. بنابراین باید بگوییم که تمام افرادی که از خارج از کشور گوشی خریداری می‌ کنند،  مشمول این طرح هستند و باید در هنگام وارد شدن به کشور گوشی خود را رجیستری کنند. اگر افرادی که مشمول طرح رجیستری گوشی هستند، گوشی خود را در هنگام ورود به کشور رجیستری نکنند، نمی توانند از سیم کارت و گوشی در داخل کشور استفاده کنند. این افراد ۳۰ روز زمان دارند تا طرح رجیستری گوشی را انجام داده و حق گمرک را پرداخت کنند.

 

مشاهده قیمت گوشی موبایل در مبیت 

 

چگونگی ثبت رجیستری گوشی مسافرتی در دفاتر گمرکی

افرادی که مشمول طرح رجیستری گوشی هستند دو راه در پیش روی خود دارند تا بتوانند گوشی های مسافرتی خود را رجیستری کنند. در روش اول باید به دفاتر گمرکی مراجعه کنند و گوشی مسافرتی خود و هزینه گمرکی آن را ثبت نمایند. توجه کنید که در پایانه های مرزی و فرودگاه‌ها دفتر گمرک وجود دارد. شما می توانید در هنگام ورود به کشور به دفاتر گمرکی در پایانه مرزی یا فرودگاه مراجعه کنید و گوشی مسافرتی خود را رجیستر نمایید.

 

در دفتر گمرکی شما باید ضمن ارائه دادن مشخصات گوشی مسافرتی، همانطور که اشاره شد باید هزینه گمرکی را پرداخت کنید تا بتوانید مجوز را دریافت کنید. توجه کنید که این مجوز را باید تا پایان رجیستری کردن گوشی در سامانه مورد نظر به همراه داشته باشید. بعد از ارائه کردن عوارض گمرکی، میتوانید به سامانه مورد نظر مراجعه کنید و مراحل فعالسازی تلفن همراه خود را انجام دهید.

 

رجیستری گوشی

چگونگی رجیستر کردن تلفن همراه مسافرتی در سایت گمرک

 

چگونگی رجیستر کردن تلفن همراه مسافرتی در سایت گمرک

 

اگر رفتن به پایانه مرزی و دفتر گمرکی برای شما مقدور نیست و تمایلی به مراجعه به این مرکز ندارید، می‌ توانید از طریق سایت گمرک رجیستری گوشی مسافرتی را انجام دهید. برای بسیاری از افراد پیش می آید که در هنگام وارد شدن به خاک کشور نمی توانند هزینه گمرک ناشی از رجیستری گوشی را پرداخت کنند اما هیچ نگرانی نباید داشته باشید، چون به شما به مدت 30 روز مهلت داده می شود تا در این یک ماه گوشی مسافرتی خود را رجیستری کنید. اگر محل زندگی شما از پایانه مرزی و دفتر گمرکی دور است، می توانید رجیستری گوشی را از طریق وب سایت گمرک انجام دهید.‌

 

شما با وارد شدن به سایت سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران به صفحه مورد نظر یعنی ثبت گوشی مسافرتی می روید. برای دریافت کد  IMEI به دایلر بروید و با شماره گیری کد #06#* کد خود را دریافت کنید. سپس کد IMEI گوشی خود را همراه با کد امنیتی وارد سایت کرده و گزینه ادامه را کلیک کنید.

 

در مرحله بعد شما باید اطلاعات مشخصات و مدل تلفن همراه خود را وارد کنید و شماره سیم کارت، شماره گذرنامه و ملی را وارد کنید. بعد از انجام این مراحل از طریق پیامک یک کد امنیتی به شماره سیم کارت شما ارسال می شود که باید آن را در فیلد زیر وارد کنید و هزینه مورد نظر را پرداخت نمایید.

 

نکاتی در مورد رجیستر کردن تلفن های همراه مسافرتی

در هنگام وارد کردن اطلاعات و مشخصات تلفن همراه مسافرتی خود حتماً با دقت این کار را انجام دهید تا سیستم با خطا مواجه نشود. توجه کنید که شماره سیم کارتی که درون وب سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران وارد می کنید باید با کد ملی مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت اگر سیم کارت با کد ملی مطابقت نداشته باشد، سیستم با خطا مواجه می شود و شما نمی توانید به مرحله بعد وارد شوید. ‌توجه کنید که هزینه پرداخت عوارض گمرکی مربوط به رجیستری گوشی با توجه به نوع و مدل گوشی کاملاً متفاوت است.

 

در وب سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران شما باید مدل گوشی مسافرتی که وارد کرده اید را به درستی انتخاب کنید. بعد از پرداخت هزینه گمرک چندین روز طول می کشد تا اطلاعات شما به سامانه ارسال شود.  اگر در طی مدت یک ماهه ای که به شما فرصت داده شده است گوشی خود را رجیستری نکنید یا پرداخت عوارض گمرکی را به تاخیر بیندازید گوشی شما از کار می افتد، اما نگران نباشید شما می‌ توانید وارد وب سایت شوید یا به دفاتر گمرک مراجعه کنید و هزینه گمرکی گوشی مسافرتی را پرداخت کنید.

 

اطلاعاتی در مورد رجیستری گوشی

اگر مسافر خارجی یا ایرانی در خارج از کشور گوشی خریداری کند و همراه خود در خاک کشور وارد کند در هنگام رجیستری کردن گوشی باید با اطلاعات خود دستگاه را ثبت کند تا دستگاه فعال شود. کد فعال سازی به شماره سیم کارتی که در گمرک ثبت شده است ارسال می شود.  در صورتی که در هنگام ثبت و رجیستری گوشی از طریق وب سایت به مشکل برخوردید باید به نزدیک‌ ترین گمرک محل زندگی خود مراجعه کنید.

 

وقتی در سامانه گمرک جمهوری اسلامی ایران اطلاعات گوشی را وارد می کنید سامانه بعد از بررسی اطلاعات و اطمینان یافتن از صحت اطلاعات یک کد فعالسازی برای مسافر ارسال می‌ کند. توجه کنید در صورت که بعد از پرداخت عوارض گمرکی تلفن همراه شما در سامانه ثبت نشود باید اطلاعات را اصلاح کنید یا به گمرک مراجعه کنید. توجه کنید که  اگر اتباع خارجی هستید و ملیت ایرانی ندارید باید شناسه فراگیر اتباع را به گمرک ارائه دهید. همچنین گوشی نو یا کارکرده هزینه گمرکی یکسانی دارند و هزینه آن ها هیچ تفاوتی با هم ندارند.

 

باید به چه نکاتی در هنگام رجیستری گوشی توجه کنیم ؟  

باید به چه نکاتی در هنگام رجیستری گوشی توجه کنیم ؟

 

اگر به منظور رجیستری گوشی، اطلاعات گوشی خود از جمله مدل و برند گوشی مسافرتی را با دقت در فیلد وب سایت وارد نکنید بعد از پرداخت هزینه گمرکی ممکن است گوشی مسافرتی شما ثبت نشود. بنابراین در وارد کردن اطلاعات باید نهایت دقت را داشته باشید.‌ شناسه IMEI در پشت جعبه گوشی یا  پشت باتری تلفن همراه قابل رویت است. دقت کنید که در وارد کردن شناسه نباید هیچ علامت اضافی از جمله خط تیره، ممیز، …. وارد کنید و باید ۱۵ رقم کد را به درستی وارد کنید.

 

رجیستری گوشی از اهمیت فراوان برخوردار است. دقت کنید که عوارض را مطابق با شناسه واقعی گوشی مسافرتی خود پرداخت می کنید، بنابراین نباید هیچ اشتباهی در وارد کردن شناسه رخ دهد، زیرا امکان تغییر شناسه بعد از وارد کردن کد وجود ندارد.  در بدو ورود به کشور باید اطلاعات مربوط به شخص مسافر مانند کد ملی مسافر در صورت ایرانی بودن و نام و نام خانوادگی مسافر و اطلاعات تلفن همراهی که در کشور وارد کرده است را به گمرک ارائه دهد تا توسط گمرک تایید و ثبت شود.

 

رجیستری کردن گوشی در کشور

رجیستری گوشی موبایل وارد شده از کشور دیگر با استفاده از پاسپورت گوشی انجام می شود. در غیر این صورت اگر قصد داشته باشید گوشی را بدون پاسپورت رجیستری کنید امکان پذیر نیست. توجه کنید که طبق قوانین کشور باید با استفاده از پاسپورت گوشی را رجیستری کنید در غیر این صورت غیر قانونی است.

 

برای رجیستری گوشی سامسونگی که از کشور دیگر تهیه شده، به کد IMEI نیاز است. شما می توانید با کد دستوری که گفته شد، کد را دریافت کنید. علاوه بر این می توانید به تنظیمات دستگاه تلفن همراه خود بروید و به بخش About device  وارد شوید و در قسمت Status ، کد مورد نظر و اطلاعات کامل گوشی را مشاهده کنید.  لذا می توانید با شماره گیری * 7777# وارد سامانه شوید و شماره یک را وارد کنید و کد گوشی خود را استعلام بگیرید. اگر پیامک مبتنی بر نام، برند و مدل گوشی برای شما درست ارسال شد، گوشی خود را با سیم کارت فعال سازی کنید.

 

فروشگاه لوازم دیجیتال mobit

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *