hambergermenu

راه اندازی کسب و کار در دبی ( آپدیت ۲۰۲۴)

چکیده : راه اندازی کسب و کار و داشتن درآمد دلاری یکی از دغدغه‌های امروز افرادیست که چشم انداز وسیع تری نسبت به افراد دیگر جامعه دارند و به دنبال درآمدهای بالا هستند. ما در این مقاله به موضوع راه اندازی کسب و کار بین الملل و اللخصوص یکی از مقاصد برتر برای راه اندازی بیزینس یعنی دبی می پردازیم و شرایط و مراحل را شرح میدهیم.

 

راهنمای راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در دبی 2024

 

راه اندازی کسب و کار و داشتن درآمد دلاری یکی از دغدغه‌های امروز افرادیست که چشم انداز وسیع تری نسبت به افراد دیگر جامعه دارند و به دنبال درآمدهای بالا هستند. ما در این مقاله به موضوع راه اندازی کسب و کار بین الملل و اللخصوص یکی از مقاصد برتر برای راه اندازی بیزینس یعنی دبی می پردازیم و شرایط و مراحل را شرح میدهیم. راه اندازی کسب و کار در دبی بعنوان یکی از امن ترین و پرسودترین بیزینس های بین الملل مطرح می‌شود که افراد حتی با بودجه‌های پایین هم می‌توانند در آن سرمایه گذاری کنند و به موفقیت های زیادی برسند.

 

1_ اهمیت راه اندازی کسب و کار در دبی

برای متوجه شدن این موضوع، ابتدا باید بدانید که داشتن یک کسب و کار و در واقع کارآفرینی انتخاب شما هست یا خیر؟

 

بعضی از افراد بصورت کلی روحیه‌ی ریسک پذیری ندارند و ترجیح می‌دهند کار کارمندی با حاشیه‌ی ریسک کمتری داشته باشند، اما اگر از آن دسته افراد هستید که اهل ریسک هستید و به سود بالا و داشتن درآمد بالا فکر می‌کنید، راه اندازی کسب و کار در دبی برای شما بسیار مناسب بوده و می‌تواند به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک کند.

 

از جهات دیگر شما باید این نکته‌ی بسیار مهم را در نظر بگیرید که کشور ایران متاسفانه بستر چندان مناسبی برای رشد اقتصادی و کارآفرینی به شمارنمی‌رود. چرا که موانع زیادی بر سر راه کارآفرینان و صاحبان صنعت و کسب و کار وجود دارد که کار را برای ادامه‌ی مسیر سخت می‌کند و کارآفرین را ناچار به انتقال کسب و کارشان به کشوری دیگر میکند.

 

راه اندازی کسب و کار در دبی اهمیت بسیار زیادی از جهات مختلف دارد.

 

چرا که دبی به عنوان یک مرکز تجاری بین المللی شناخته می‌شود. وجود زیرساخت‌های پیشرفته، امکانات رفاهی بالا، سیاست‌های سازمانی پیشرفته و امکان ایجاد کانکشن‌های قوی علت این اهمیت است.

 

این شهر جدای از امکانات سرمایه‌گذاری برای دیگر اعضای خانواده هم شهر امن و خوبی بشمار می‌رود. داشتن سیستم حمل و نقل پیشرفته، داشتن مناظر زیبا و مدرن و فرودگاه‌های بین المللی و امکان رفت و آمد بین المللی آسان این شهر را به یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

 

سیاست‌های سازمانی پیشرفته و امکان کار کردن با انواع سیستم‌های کسب و کاری جهانی به روز کار کردن در این کشور را بسیار جذاب و لذت بخش کرده و از عوامل بسیار مهم برای راه اندازی کسب و کار در دبی محسوب می‌شود.

 

همچنین وجود سیستم‌های مالی پیشرفته، انواع خدمات مشاوره‌های مالی، حقوقی و مدیریتی به بهتر شدن کسب و کار و پیشرفت هرچه سریعتر پروژه‌ها کمک می‌کند.

 

دبی با موقعیت استراتژیک و اقتصادی قوی به پایگاهی ایده آل برای شرکت های چندملیتی جهت راه اندازی کسب و کار تبدیل شده است. برگفته از وزارت خارجه دبی

 

مزایای ثبت شرکت در دبی

 

2_ نکات مهم پیش از راه‌اندازی کسب و کار بین الملل

‌راه‌اندازی کسب و کار بین المللی یکی از منطقی ترین و بهترین تصمیمات بیزینسی است که هر سرمایه گذار می‌تواند بگیرد اما نکات بسیار مهمی در این رابطه وجود دارد که بدون رعایت کردن آن‌ها در هر کسب و کاری احتمال موفقیت بسیار پایین خواهد آمد.

 

در راه اندازی کسب و کار بین المللی و مخصوصا کسب و کار در دبی مراحلی وجود دارد که باید آن‌ها را حتما رعایت کنید تا بتوانید در رقابت بازار موفق باشید.

 

  • داشتن ایده‌ی اولیه و بیزینس پلن: داشتن ایده‌ی اولیه برای کسب و کار بسیار مهم و ضروری است. البته اشخاص و آژانس‌هایی وجود دارد که در مراحل اولیه ایده پردازی هم به شما مشاوره خواهند داد اما بصورت کلی برای کسب و کار شما بهتر است که ایده‌ی اولیه از خودتان باشد.

 

بیزینس پلن (Business plan) یا طرح کسب و کار ، در واقع مکانیسمی است مکتوب و همه جانبه با تحلیلی منطقی که مشخص کننده نقشه راه کسب و کار شما برای تولید و فروش کالا یا خدمات مشخص است.

 

  • شبکه سازی و جذب سرمایه‌گذار: شاید بتوان گفت که مهم‌ترین امر در بیزنس داشتن مهارت شبکه سازی است. با داشتن این مهارت شما می‌توانید به راحتی برای بیزینس و کسب و کارتان سرمایه گذار جذب کنید، نیروهای متخصص استخدام کنید و…

 

  • تحقیقات بازار: رعایت این نکته هم برای کار در دبی بسیار حائز اهمیت است. چرا که صاحبان بیزینس باید قبل از هر شخصی از وضعیت نیازهای مشتریان، بازارهای هدف و بررسی رقبا و شناخت مزایای رقابتی محصولشان اطلاع داشته باشند.

 

  • حقوق و مقررات: آشنایی با قوانین تجاری و مالی مربوط به کسب و کار بین المللی از ضروریات شروع یک بیزینس است. برای کار در دبی و ثبت شرکت در دبی اطلاع داشتن از قوانین بین المللی بسیار حائز اهمیت است.

 

  • بازاریابی و برندینگ: برندینگ و بصورت کلی استراتژی بازاریابی هم از نکات مهم پیش از راه اندازی کسب و کار بین الملل است که به شما در ساخت برند موثر و تبلیغات کمک بسیاری خواهد کرد.

 

  • مدیریت ریسک: شناخت و مدیریت ریسک‌های مرتبط با کسب و کار بین المللی و بررسی و تامین امنیت مالی و عملیاتی هم از نکاتی است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند اما ارزش و اهمیت بسیاری دارد.

 

انتخاب آگاهانه مناطق دبی هنگام ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در دبی

 

3_ مزایا و معایب راه اندازی کسب و کار در دبی:

راه اندازی کسب و کار در دبی مانند هر کشور دیگری مزایای زیادی دارد اما در کنار آن معایبی هم دارد که باید به آن توجه کنید.از جمله مزایای راه اندازی کسب و کار در دبی میتوان به این موارد اشاره کرد:

 

  1. 1. محل جغرافیایی: دبی از نظر جغرافیایی یکی از ایده آل ترین شرایط جهانی را دارد زیرا دبی به عنوان مرکز تجارت های بین الملل دارای بنادر مهم جهانی می باشد که روزانه صدها هزار کالا از طریق این هاب منطقه به تمامی دنیا ارسال می شود.

 

  1. 2. سیاست دولت دبی: دولت دبی از نظر حمایت کسب و کارها بسیار فعال است و به رشد بیزینس‌ها در دبی اهمیت زیادی می‌دهد و از سرمایه گذاری‌های خارجی در این شهر استقبال میکند.

 

  1. 3. مناطق آزاد: دبی دارای مناطق آزاد بسیاری است که مزایای مالیاتی و گمرکی و زیرساخت‌های صنعتی زیادی دارد که یک بازار بکر و جذاب را برای سرمایه گذار خارجی فراهم می‌کند.

 

  1. 4. قوانین حمایتی از سرمایه گذار خارجی: در دبی قوانین حمایتی بسیاری برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد که در سال های اخیر به یکی از بزرگترین قطب های سرمایه گذاری دنیا تبدیل شده و با این حال هنوز رشد خود را داشته. این دولت امکانات راحتی را برای تاسیس شرکت و دریافت ویزا در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

 

در کنار این مزایا متاسفانه سرمایه گذاری و کار در دبی معایبی هم دارد از جمله اینکه پاسپورت به هیچ ملیتی داده نمی‌شود اما این موضوع برای سرمایه گذار ایرانی مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند چرا که اشخاص معمولا به قصد سرمایه گذاری وارد دبی می‌شوند و چندان دلیل مهمی در کنار مزایای این شهر به شمار نمی‌رود.

 

مزایای ثبت شرکت در دبی و راه اندازی کسب و کار در دبی

 

4_ مراحل راه اندازی کسب و کار در دبی:

باید بگوییم که راه اندازی بیزینس در دبی بسیار ساده و سریع می باشد.

 

شما تنها با کمک وکلای حقوقی و کارشناسان ایمیگلو مستقر در دبی و با ارائه اسکن پاسپورت، اسکن ویزای توریستی و عکس پرسنلی میتوانید بصورت غیر حضوری ظرف مدت 3 روز شرکت خود را در دبی به ثبت رسانده و جهت اخذ اقامت طی یک سفر 5 روزه به دبی اقامت خود را دریافت کنید.

 

  • مرحله 1: با کارشناسان قانونی در دبی مشورت کنید

 

راه اندازی یک کسب و کار در دبی نیازمند بررسی تخصصی شرایط شما و ارائه مشاوره ای حرفه می باشد که این امر توسط کارشناسان ایمیگلو امکان پذیر است.

 

ما طبق تخصص شما بهترین پیشنهادات بیزینسی را ارائه میدهیم و در مسیر موفق شما در دبی شمارا همراهی خواهیم کرد.

 

  • مرحله 2: ساختار و حوزه قضایی کسب و کار را انتخاب کنید

 

قدم بعدی برای دریافت مجوز خدمات عکاسی در دبی، انتخاب نوع ساختار شرکت و حوزه قضایی کسب و کار است.

 

انواع مختلفی وجود دارد، از جمله مالکیت انحصاری و شرکت های با مسئولیت محدود (LLC)، در حالی که شما می توانید یک منطقه آزاد یا منطقه اصلی دبی را برای ثبت شرکت خود انتخاب کنید.

 

  • مرحله 3: فعالیت های مجاز را انتخاب کنید

 

در امارات متحده عربی، یک شرکت فقط می تواند فعالیت های تجاری منتخب خود را همانطور که در مجوز تجاری آن مشخص شده است انجام دهد.

 

هر گونه انحراف از این امر به طور بالقوه می تواند مجازات های شدیدی را از سوی مقامات دولتی به دنبال داشته باشد.

 

با بیش از 2000 فعالیت تجاری برای انتخاب، بسیار مهم است که فعالیت های تجاری صحیح را برای مجوز تجارت خود انتخاب کنید.

 

با مشورت با کارشناسان ایمیگلو، می توانید اطمینان حاصل کنید که فعالیت های تجاری مناسب برای شرکت خدمات فنی و مهندسی شما انتخاب شده است.

 

  • مرحله 4: پروسه ی ثبت شرکت در دبی را تکمیل و اقامت خود را دریافت کنید

 

پس از تکمیل مدارک شرکت شما به طور کامل به ثبت رسیده و شما میتوانید جهت اخذ اقامت دوساله ی قابل تمدید دبی اقدام و کسب و کار پر سود خود را در دبی راه اندازی کنید.

 

پس از دریافت اقامت، کارشناسان ایمیگلو شما را برای افتتاح حساب بانکی معتبر و دریافت کارت بانکی و دسته چک دبی بطور رایگان راهنمایی خواهند کرد و طی جلساتی در مسیر کسب و کارتان اطلاعات مفیدی را به شما ارائه میدهیم

 

وکیل مهاجرت به دبی و راه اندازی کسب و کار در دبی

 

از کجا شروع کنیم؟

راه اندازی کسب و کار در دبی با راهنمایی و مشاوره ی افراد متخصص در این زمینه میتواند از هزینه های پیش بینی نشده ی بسیاری پیشگیری کند و شما را در مسیر موفقیت کسب و کارتان همراهی کند.

 

شرکت خدمات دولتی ایمیگلو مستقر در دبی توسط کارشناسان حرفه ای و با سابقه ی خود، تمام الزامات قانونی و موارد مهم را در جهت درک بازار امارات متحده عربی با شما در میان گذاشته و طی مسیر راه اندازی کسب و کارتان، جلسات رایگان کاربردی را ارائه میدهیم.

 

از این فرصت برای موفقیت استفاده کنید و اولین قدم را برای راه اندازی کسب و کار خود در دبی بردارید. همین امروز با IMMIGLOW تماس بگیرید و از راهنمایی و پشتیبانی تخصصی ما بهره مند شوید.

 

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *