hambergermenu

شرایط بورسیه پزشکی کانادا

 

شرایط بورسیه پزشکی کانادا

 

تحصیل در کانادا به هدف رشته پزشکی رویای شیرینی است که می‌تواند برای شما دست‌یافتنی باشد. فرصت‌های شغلی مناسب و کیفیت سطح آموزشی دانشگاه‌های کانادا توجه بسیاری از علاقمندان در سراسر دنیا را جلب کرده است. اگرچه تحصیل در کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان مقرون‌به‌صرفه خواهد بود؛ اما همچنان بالابودن هزینه‌ها باعث نگرانی متقاضیان است. بنابراین در این پست درباره شرایط بورسیه پزشکی کانادا توضیح می‌دهیم.

 

شرایط اخذ بورسیه پزشکی در کانادا چیست؟

زمان لازم برای کسب مدرک پزشکی کانادا حدود 3 تا 5 سال است. پس از آن هم داوطلبان می‌توانند بدون نیاز به گذراندن دوره کارآموزی در رشته مورد علاقه خود مدرک تخصص بگیرند.

 

برخی از دانشگاه‌ها شروطی مانند شرط معدل دارند. شرط معدل برای بورس تحصیلی کانادا بستگی به دپارتمانی دارد که متقاضی تحصیل در آن هستید. ملاک بیشتر دانشگاه‌ها داشتن عملکرد تحصیلی بالا یا حداقل بالاتر از حد متوسط است.

 

به‌طور کلی می‌توان گفت شرایط بورسیه پزشکی کانادا برای متقاضیان در حال تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کانادایی داشتن صلاحیت علمی و رزومه تحصیلی قوی است.

 

با اینکه هزینه تحصیل در کانادا مناسب است اما به دلیل تورم بالای قیمت دلار در ایران همچنان این هزینه‌ها بالاست. قطعا بهترین راه برای دانشجویانی که قصد تحصیلات در کانادا با کمترین هزینه را دارند، دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های کاناداست. در ادامه انواع بورسیه‌های تحصیلی در کانادا را بررسی می‌کنیم.

 

انواع بورسیه های پزشکی کانادا

برای تحصیل در کانادا سالانه بورسیه‌ اسکالرشیب و فاندهای زیادی هست؛ که به‌طور کامل یا بخشی از هزینه‌های مورد نیاز تحصیل دانشجویان بین‌المللی را تامین می‌کند. گرچه تعدادشان خیلی هم کم نیست؛ اما به دلیل بالابودن تعداد متقاضیان تحصیل رایگان پزشکی در کانادا رقابت دشوار است.

 

به‌عنوان مثال بورسیه پزشکی BURSARIES و GRANTS به‌طور ویژه برای دانشجویان در حال تحصیل پزشکی در کانادا با وضعیت مالی نامناسب درنظر گرفته شده است. برخی بورس‌ها هزینه‌های شهریه، بیمه درمانی، خورد و خوراک، هزینه‌های آموزشی متفرقه و سفر همراه با هزینه درخواست ویزا را پوشش می‌دهد.

 

بیشتر این بورس‌های تحصیلی از طرف دولت یا دانشگاه‌های دولتی کانادا اعطا می‌شوند. این نوع بورسیه پزشکی طرفداران و متقاضیان زیادی دارد.

 

علاوه بر این شانس استفاده از بورسیه‌ها و کمک‌های مالی ارائه‌شده از طرف سازمان‌های غیرانتفاعی هم هست. دانشجویان براساس شرایطی مثل قومیت، ملیت و … می‌توانند از آن بهرمند شوند. بورسیه‌ دانشجویان پزشکی در کانادا بیشتر به دانشجویان ثبت نام کرده تعلق می‌گیرد. بنابراین باید با برقراری تماس با دانشکده مورد نظر از شرایط هر دانشگاه مطمئن شوید.

 

مدارک لازم برای اخذ بورسیه پزشکی کانادا

بیشتر بورس‌های تحصیلی پزشکی براساس شایستگی علمی داوطلب اعطا می‌شود. منظور از شایستگی علمی پیشینه و نتایج تحصیلی و تجربیاتی است که در این زمینه دارند.

 

تقریبا هر دانشگاه کانادایی که رشته پزشکی را در برنامه‌های تحصیلی خود دارد بورسیه‌هایی برای دانشجویان بومی و بین المللی در نظر گرفته است. به‌ویژه دانشجویان بین المللی که از کشورهای در حال توسعه به این کشور سفر می‌کنند.

 

شرایط اخذ بورسیه پزشکی در کانادا چیست؟

 

می‌توان گفت مدارک عمومی مورد نیاز برای بورسیه پزشکی کانادا مانند سایر رشته‌ها است:

  • رزومه

 

  • توصیه‌نامه از اساتید مقاطع تحصیلی قبلی

 

  • انگیزه‌نامه

 

  • اسکن ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات آموزشی

 

  • کسب نمره GRE/GMAT مورد تایید دانشگاه

 

  • دریافت حداقل نمره زبان آزمون آیلتس / تافل مورد تایید دانشگاه

 

علاوه‌بر مدارک بالا باید جزئیات مربوط به ویزای دانشجویی و پاسپورت خود را به مدارک درخواست بورسیه کانادا اضافه کنید. برای مقاطع بالاتر نیاز به رزومه قوی شامل پایان‌نامه تحقیقاتی و مقاله‌های پژوهشی چاپ‌شده در مجله‌های معتبر علمی دنیا و ISI هست.

 

پیش از هر اقدامی باید دانشگاه مورد نظر را انتخاب و درباره شرایط بورس تحصیلی دوره پزشکی آن تحقیق کنید. زیرا مدارک مورد نیاز، مراحل دریافت پذیرش و اخذ بورسیه پزشکی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

 

مراحل درخواست بورس تحصیلی رشته پزشکی در کانادا

یک: جمع‌آوری مدارک لازم

 

دو: انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر

 

سه: بررسی فهرست بورسیه‌هایی که به دانشجویان بین المللی داده می‌شود

 

چهار: تهیه فهرست شخصی از دانشگاه‌های واجد شرایط و مهلت زمانی هریک برای ارسال درخواست پذیرش با بورسیه

 

پنج: ارسال درخواست بورسیه به دانشگاه‌های انتخابی در موعد مقرر

 

برترین دانشگاه هایی کانادا که برای رشته پزشکی بورسیه می‌دهند

در ادامه فهرستی از بهترین بورس‌های تحصیلی علوم پزشکی کانادا و دانشگاه ارائه‌دهنده آن‌ها را می‌بینید:

 

  • بورسیه تحصیلی Wiswell (دانشگاه دالهوسی)

 

  • بورسیه جی داگلاس در حوزه سلامت جامعه و اپیدمیولوژی (دانشگاه کوئین)

 

  • بورسیه تحصیلی دکتر Lloyd Roberts

 

  • بورسیه‌های یادبود Adiel Steacy (دانشگاه کوئین)

 

  • بورسیه تحصیلی AE Bowie در پزشکی (دانشگاه آلبرتا)

 

  • بورسیه پزشکی آلن ترشیس و نانسی گودمن (دانشگاه دالاهو)

 

  • جایزه آلبرت باتلر در ارتوپدی (دانشگاه مک گیل)

 

  • بورسیه تحصیلی کالج پزشکی (دانشگاه ساسکاچوان)

 

  • بورسیه داگلاس و ژان بیلی (دانشگاه بریتیش کلمبیا)

 

  • بورسیه تحصیلی دونالد و کریستینا جولی در پزشکی (دانشگاه آلبرتا)

 

  • بورسیه یادبود الکس پیپر (دانشگاه گوئلف)

 

  • B. بورسیه تحصیلی WISWELL (دانشگاه DALHOUSIE)

 

  • بورسیه تحصیلات تکمیلی دانشگاه مانیتوبا

 

  • بورسیه تحصیلی آلن ترشیس و نانسی گودمن در رشته پزشکی (دانشگاه دالهوسی)

 

  • بورسیه تحصیلی داگلاس و ژان بیلی (دانشگاه بریتیش کلمبیا)

 

برترین دانشگاه هایی کانادا که برای رشته پزشکی بورسیه می‌دهند

 

بورسیه تخصص پزشکی در کانادا

برای دانش‌آموختگان پزشکی دانشگاه‌های کانادا امکان تحصیل در دوره‌های تخصص هست. افرادی که گواهی پزشکی خود را در دانشگاه‌های خارج از کشور دریافت کرده باشند برای ورود به دوره تخصص پزشکی کانادا ملزم به پذیرش در آزمون‌های احراز صلاحیت شورای پزشکی کانادا و گذراندن آزمون‌های معادل‌سازی هستند.

 

متقاضیان بورسیه تخصص پزشکی کانادا همچنین باید صلاحیت‌های علمی خود را با ارائه رزومه درخور اثبات کنند.

 

مزایای اخذ بورسیه پزشکی کانادا

برای رشته پزشکی کشور کانادا یکی از بهترین انتخاب‌ها است؛ زیرا در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است. مزیت تحصیل در کانادا به این محدود نمی‌شود. به‌طور مختصر مهم‌ترین دلایل پیشنهاد این کشور شامل موارد زیر است:

 

  • امنیت و تنوع فرهنگ‌ها در کانادا بالا است. بنابراین دانشجویان بدون مشکل می‌توانند در کشوری امن و زیبا زندگی کنند و درس بخوانند.

 

  • امکانات و تجهیزات تحقیقاتی دانشگاه‌های کانادایی که رشته پزشکی را ارائه می‌دهند استاندارد و به‌روز است. این موضوع به یادگیری عمیق‌تر دانشجویان کمک می‌کند و به مدارک تحصیلی دانشگاه‌ها اعتبار بیشتری می‌بخشد.

 

  • با دریافت فول فاند کانادا یا بهرمندی از سایر کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای رشته پزشکی می‌توانید با هزینه کم در رشته‌ای تحصیل کنید که آینده شغلی درخشانی دارد.

 

تحصیل پزشکی در کانادا با کم‌ترین هزینه، در کوتاه‌ترین زمان با کن‌اپلای

در این مقاله درباره شرایط بورسیه پزشکی کانادا توضیح دادیم. بورسیه‌های کانادا عموما به‌عنوان جایزه برای دانشجویانی است که عملکرد خوبی در تحصیلات و فعالیت‌های پژوهشی دارند. علاوه‌بر موارد گفته‌شده کمک‌هزینه‌های دیگری برای رشته پزشکی و سایر رشته‌های حوزه علوم پزشکی هست.

 

حالا می‌دانید باید ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس درباره فاند تحصیلی رشته محبوبتان در آن تحقیق کنید. شاید نیاز باشد با دانشگاه تماس بگیرید و جزئیات بیشتری را مورد بررسی قرار دهید.

 

حضور کارشناس مهاجرتی باتجربه می‌تواند کمک بزرگی باشد؛ تا سریع‌تر و مطمئن‌تر از شرایطی که دارید و با ارزش‌ترین سرمایه جوانی، یعنی زمان، استفاده کنید.

 

خدمات کن‌اپلای برای متقاضیان تحصیل در کانادا

برای آگاهی از انواع بورسیه پزشکی کانادا، شرایط آن و روش‌های تضمینی دریافت فاند تحصیلی کانادا با مشاوران کن‌اپلای گفت‌وگو کنید. مشاوران با بررسی رزومه شما کم‌هزینه‌ترین راه رسیدن به اهداف‌تان را نشان می‌دهند. تیم مجرب و حرفه‌ای با استفاده از هوش مصنوعی بهترین رشته برای شما را مشخص و مطمئن‌ترین مسیر برای رسیدن به آن را پیشنهاد می‌هند.

 

برای شروع می‌توانید فرم درخواست مشاوره رایگان تحصیل در کانادا کن اپلای را تکمیل کنید؛ تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *