hambergermenu

مراکز مشاوره طلاق توافقی تهران‬

 

مراکز مشاوره در طلاق توافقی- دفتر وکالت دادفر وکیل

 

زن و مرد می‌توانند پیش از مراجعه برای طلاق خودشان بر سر مسائل مهم به توافق برسند. یعنی به جای این که قانون درباره مهریه و حضانت و فرزندان تصمیم بگیرد، خودشان این کار را بکنند. بعضی از زن و مردها فکر می‌کنند چون با توافق قرار است از هم جدا شوند به مشاوره نیاز ندارند. اما برای درخواست طلاق توافقی مراجعه به مراکز مشاوره الزامی است.

 

پیشنیاز رفتن به مراکز مشاوره طلاق توافقی تهران ثبت نام در سامانه تصمیم و گرفتن نوبت برای شرکت جلسه‌های مشاوره اولین مراحل درخواست طلاق توافقی اجباری هستند. بعد از آن نیاز به ثبت طلاق به شکل توافقی و شرکت در جلسه‌های دادگاه لازم است. قاضی بعد از شنیدن اظهارات زن و مرد گواهی عدم امکان سازش را صادر می‌کند. آنها با این گواهی می‌توانند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و از هم جدا شوند.  برای جستجو بهترین وکیل طلاق توافقی تهران از سایت دادگستری مرکز تهران و مشاهده لیست وکلا و یا سرچ در گوگل استفاده کنید.

 

شرکت در جلسات مشاوره طلاق

سازمان بهزیستی متولی برگزاری جلسات مشاوره پیش از طلاق است. زن و مرد می‌توانند به مراکزی مراجعه کنند که زیر نظر این سازمان فعالیت دارند. هدف از شرکت زن و مرد در این جلسات حل اختلافات بین آنها است. مشاور با مهارتی که دارد باید همه تلاش خود را بکند تا زن و مرد را به زندگی مشترکشان بازگرداند. اگر موفق به این کار شود که پرونده بسته می‌شود. در غیر این صورت، آنها را با صدور گواهی عدم انصراف از طلاق برای رسیدگی به پرونده معرفی می‌کند.

 

زن و مرد باید در اولین مرحله در سامانه تصمیم برای مشاوره وقت بگیرند. آنها باید محل اقامت خود را دقیق مشخص کنند. بعد از ثبت نام یک کد پیگیری به آنها داده می‌شود. در ادامه آنها یکی از مراکز مشاوره نزدیک محل زندگی خود را انتخاب می‌کنند. بعد هم لازم است در ساعت و تاریخ مقرر در مرکز حضور پیدا کنند. تعداد جلسات در کمترین حالت 5 تا هستند. هر جلسه در یک هفته برگزار می‌شود تا زن و مرد زمان تفکر بیشتری برای تصمیمشان داشته باشند. اگر مشاور صلاح بداند، می‌تواند تعداد جلسات مشاوره را بیشتر کند.

 

زن و مردهای بسیاری بعد از شرکت در این جلسات به زندگی زناشویی خود رجوع کرده‌اند. به همین دلیل هم شرکت در این جلسات را می‌توان یکی از مهم‌ترین مراحل درخواست طلاق توافقی دانست.

 

در جلسات مشاوره طلاق چه می‌گذرد؟

 

مراکز مشاوره در طلاق توافقی- دفتر وکالت دادفر وکیل در تهران

 

فردی که به زن و مرد مشاوره می‌دهد روان شناس است و در این زمینه تحصیل کرده است. او همه با دانشی که دارد همه تلاش خود را برای برقراری سازش بین آنها انجام می‌دهد. حرف‌ها و شکایت‌های زن و مرد را می‌شنود بدون این که قضاوتی درباره آنها داشته باشد. او سعی دارد بفهمد که زن و مرد چرا کارشان به این نقطه رسیده است. مهارت و تجربه مشاور در این حوزه به او کمک می‌کند.

 

شرکت در این جلسه‌ها الزامی است. حضور نیافتن در این جلسات به معنای انصراف از درخواست طلاق است. اگر زن و مرد در جلسات حاضر نشوند، نامه‌ای برای ادامه روند طلاق به آنها داده نمی‌شود. زن و مرد بدون این نامه کاری از پیش نخواهند برد. هزینه مشاوره به استان و شهر محل سکونت مرد و زن بستگی دارد. هر چه تعداد جلسات بیشتری برای آنها مشخص شود، هزینه نیز متعاقب آن بیشتر خواهد شد. هزینه طبق تعرفه مشخص شده دریافت می‌شود.

 

اگر زن و مرد صاحب فرزند یا فرزندانی باشند، مشاوره‌ها با در نظر گرفتن این موقعیت به آنها داده می‌شود. وقتی به حضور فرزند یا فرزندان در جلسات نیاز باشد، مشاور درخواست حضور آنها را خواهد داد. زمان مراحل درخواست طلاق توافقی به تعداد جلسات مشاوره نیز وابسته است.

 

شرکت در جلسات مشاوره از مراحل درخواست طلاق توافقی

در جلسات مشاوره زن و مرد می‌توانند درباره توافقات حقوق مادی و معنوی‌شان نیز صحبت کنند. این در صورتی است که زن و مرد سر حرفشان برای طلاق بمانند. آنها می‌توانند درباره تصمیماتی که برای طلاق توافقی گرفته‌اند مشورت کنند. مهم ترین حق معنوی زن و مرد حضانت فرزندان است. مهم ترین حقوق مادی نیز جهیزیه و مهریه و نفقه و اجرت المثل هستند. مشاور می‌تواند به آنها مشاوره دهد که چطور در این موارد با احترام به حقوق هم به توافق برسند. و این که بتوانند بهترین تصمیم درباره حضانت فرزندان را بگیرند. ممکن است زن و مرد به علت تحت فشار قرار گرفتن تصمیمات نادرستی را اتخاذ کنند. صحبت با مشاور می‌تواند آنها را در مسیر درست قرار دهد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *