hambergermenu

معرفی ۵ فاکتور کلیدی سئو که رعایت آن‌ها در زمان طراحی سایت الزامی است!

فرآیند سئو و طراحی سایت وابستگی زیادی به هم دارند. به همین دلیل طراح سایت باید با فاکتورهای سئو که باید در طراحی سایت رعایت شوند آشنا باشد تا بتواند سایتی بهینه را از نظر فنی، به کاربر تحویل دهد.

 

ما در این مطلب تصمیم داریم تا این فاکتورها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در کار خود بهترین باشید.

 

فاکتورهای سئو در طراحی سایت

 

چه فاکتورهایی در سئو وجود دارند که باید در روند طراحی سایت رعایت شوند؟

همانطور که گفتیم سئو و طراحی سایت خیلی به هم نزدیک هستند. طراح سایت، سایتی را آماده کرده و به متخصص سئو تحویل می‌دهد تا آن را به رتبه خوبی در گوگل برساند. موضوعی که اینجا وجود دارد این است که سئو به سه بخش تقسیم می‌‎شود که یکی از آن‌ها سئو فنی است.

 

سئو فنی به تمامی گزینه‌‎هایی گفته می‌شود که باید در روند طراحی سایت رعایت شوند تا بتوانید به رتبه خوبی در گوگل دست پیدا کنید.

 

در ادامه این فاکتورها را بیان می‌کنیم:

 

خرید هاست و سرور

یکی از مرتبت‌ترین بخش‌های طراحی با سئو، هاست و سرور است. این فضایی است که به شما در اینترنت داده می‌شود تا تمامی اطلاعاتتان را روی آن ذخیره نمایید. اگر حجم این فضا کم باشد یا پهنای باند خوبی نداشته باشید، خدمات طراحی سایت مشهد شما با مشکل سرعت مواجه خواهد شد.

 

به همین دلیل طراح سایت باید از ابتدا به این موضوع توجه کند که چه هاست و سروری را خریداری می‌‎کند. ممکن است از جایی خریداری کند که هر چند وقت یک بار قطعی در سایت مشاهده شود. این طبیعتا در سئو تاثیر منفی می‌گذارد. خیلی بد است که کاربر بخواهد وارد سایت شود ولی به دلیل از کار افتادن سرور و هاست، سایت باز نشود یا حتی زمانی را تصور کنید که کاربر در سایت است ولی ناگهان از دسترس خارج می‌شود. این می‌تواند ux را از بین ببرد.

 

طراحی سایت با سرعت لود بالا

بهبود و بهینه سازی سرعت لود سایت از جمله کلیدی‌ترین فاکتورهای افزایش رتبه سئو سایت است. خیلی از کاربران این روزها دوست ندارند زمان زیادی را صرف انتظار برای باز شدن سایت کنند. به همین دلیل گوگل نیز روی این نکته حساس شده و به سایت‌های با سرعت لود پایین گیر می‌دهد.

 

تاثیر سرعت لو سایت در سئو

 

این وظیفه طراح سایت است که به قدری کار خود را خوب انجام دهد که در کمترین زمان ممکن کاربر بتواند وارد سایت شده و به اطلاعات دست پیدا کند.

 

یکی از موضوعاتی که باید رعایت نماید، بهینه سازی کدها است. اگر سایت به صورت تماما کدنویسی طراحی می‌شود باید حتما بهینه باشند. همچنین اگر با وردپرس کار می‎ کنید باید به این موضوع توجه کرده و تلاش کند تا کدهای این cms را به بهترین حالت ممکن درآورد.

 

طراحی سایت به صورت موبایل فرندلی

تعداد کاربران موبایل روز به روز در حال افزایش است. این دسته از کاربران نمی‌توانند سایت را به صورتی مشاهده کنند که در دسکتاپ نمایش داده می‌شود. صفحه نمایش موبایل کوچک بوده و باید طراحی به صورتی باشد که کاربر بتواند تمامی جزئیات را مشاهده کند.

 

معمولا اجزا در موبایل بزرگ شده و متن درشت می‌شود تا بهتر نمایش داده شوند. طبیعتا این کاری است که یک طراح سایت باید انجام دهد چرا که در حوزه تخصصی اوست. در حال حاضر به قدری اهمیت این موضوع زیاد شده است که طراحی سایت به صورت موبایل فرندلی به عنوان یکی از خدمات مهم در طراحی سایت مطرح می‌شود.

 

بهینه سازی تصاویر

تصاویر نقش خیلی مهمی را در ظاهر سایت داشته و می‌توانند کاربر را به خوبی جذب کنند ولی موضوعی که وجود دارد این است که اگر تصاویر را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی نکنید، می‌توانند روی سرعت لود سایت و خوانایی تاثیرگذار باشند.

 

قبل از هر چیزی باید به این توجه داشته باشید که عکس نباید کپی باشد. یعنی نباید عکسی که استفاده می‌کنید در سایت دیگری وجود داشته باشد.

 

اولین نکته‌ای که باید در رابطه با بهینه سازی تصاویر بدانید این است که حجم آن نباید خیلی بالا باشد. طراح سایت زمانی که ساختار اصلی آن را می‌چیند، تمامی عکس‌های اصلی را به سایت اضافه می‌کند که در صورت بالا بودن حجم آن‌ها طبیعتا سایت سنگین شده و سرعت لود آن پایین می‌آید. پس حجم عکس‌ها در روند طراحی سایت باید بهینه شوند.

 

دومین نکته قرار دادن اسم مناسب برای عکس است. یعنی برای عکس مورد نظر اسم انگلیسی با معنا بگذارید. این اسم نباید تکراری باشد. می‌توانید با توجه به کاربری هر عکس، نام مشخصی برای آن قرار دهید.

 

سومین نکته اضافه کردن شاخص‌های متنی است. گوگل به صورت کلی با کد سر و کله می‌زند. یعنی معنا و کاربرد عکس شما را نمی‌فهمد. اگر متن جایگزین عکس را به خوبی وارد کرده و متن معنی دار و مناسبی را قرار دهید، گوگل راحت‌‎تر آن را بررسی کرده و در دسته بندی مشخص قرار می‌دهد.

 

بهینه سازی ویدئو

 

بهینه سازی ویدئو

ویدئو یکی از عناصر مهم سایت است که نمی‌توان از آن صرف نظر کرد. موضوع مهمی که وجود دارد این است که باید ویدئویی که در سایت بارگذاری می‌کنید را حتما بهینه سازی کنید تا به جای تاثیر مثبت، باعث ایجاد تاثیر منفی نشود.

 

ویدئو نیز مانند عکس نباید کپی باشد. همچنین باید حجم آن را تا جایی که می‌توانید کاهش دهید تا سرعت لود سایت کاهش پیدا نکند.

 

با رعایت این نکات می‌توانید بهترین جایگاه را کسب کرده و تمامی رقبا را پشت سر بگذارید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *