hambergermenu

نکات مهمی که قبل از مهاجرت به کانادا باید بدانید

افرادی که رویای زندگی در کانادا را به سر دارند و در حال برنامه ریزی جهت مهاجرت به کانادا هستند، لازم است تا قبل از هر اقدامی نسبت به شرایط مهاجرت به کانادا آگاهی کاملی کسب نمایند. کشور کانادا همانند دیگر کشورهای جهان پیرو آداب و رسوم و قواعد ویژه ای است که همه علاقه مندان مهاجرت به کانادا باید از آن دارا باشند. دانستن این نکات قبل از مهاجرت به کانادا می تواند به متقاضیان در گذراندن مراحل زندگی و ساختن آینده ای جدید در یک کشور بیگانه، کمک بسزایی کند.

این نکات شامل مواردی می شود که می تواند زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد؛ مواردی همچون شناخت فرهنگ، اقتصاد کشور، زبان رسمی، آب و هوا، قوانین دولتی و… . کسب آگاهی لازم از هر یک از این موارد قبل از مهاجرت به کانادا ضروری می باشد؛ چرا که عدم شناخت کافی، ممکن است افراد را با مشکلاتی مواجه سازد.

 

مهاجرت به کانادا

 

کانادا از جمله کشورهای پهناور در جهان می باشد که با داشتن آب و هوایی نسبتا سرد در انواع فصول سال و اقتصادی پر رونق، توانسته مخاطبان بسیاری را بسوی خود جذب نماید. مواجه شدن این کشور با کمبود نیروی کار و فراهم کردن امکانات بهداشتی و درمانی از دیگر دلایل علاقه مندی افراد به مهاجرت و سفر به کانادا می باشد.

متقاضیان مهاجرت به کانادا، پس شناخت کشور کانادا و انتخاب هر یک از روش های مهاجرتی، پیش از هرچیزی نیازمند داشتن یکسری ویژگی های مشخص شده هستند. این معیارها که شامل سن، مدرک زبان، مدارک تحصیلی، تمکن مالی، گواهی سلامت و… می باشند و بسته به نوع روش مهاجرتی متفاوت هستند، بعنوان شرایط مهاجرت به کانادا شناخته می شوند.

 

شرایط دریافت ویزای کانادا

ارائه درخواست اخذ ویزای کانادا برای همه افراد امکان پذیر است؛ اما از بین آنها تنها کسانی قادر به مهاجرت به کانادا خواهند شد که درخواستشان مورد تایید ماموران سفارت قرار گیرد.

تایید درخواست ویزا از سوی سفارت کانادا پس از بررسی کامل پرونده افراد صورت می گیرد. اخذ هر یک از ویزاهای کانادا که دارای انواع مختلفی هستند، اقامت دائم و یا موقت کانادا را نیز برای متقاضیان به دنبال دارد. ویزای تحصیلی و ویزای توریستی عموما از آن دسته از ویزاهای کانادا به شمار می روند که برای افراد باعث دریافت اقامت موقت در کشور کانادا می شود.

 

شرایط دریافت ویزای کانادا

 

متقاضیان با انتخاب هر یک از انواع ویزاهای مهاجرتی کانادا، تکمیل و ارائه مدارک هویتی (شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی، فرم مربوط به اطلاعات فردی و خانوادگی)، مدارک مالی، تحصیلی، شغلی، گواهی عدم سوابق کیفری، سند ازدواج، دعوتنامه و… و برخورداری از شرایطی مناسب، با اخذ ویزای کانادا از مجوز ورود به این کشور بهره مند می شوند. این شرایط ذکر شده تنها شرایط عمومی هستند که برای همه افراد الزامی می باشد؛ با این حال هر یک از روش های مهاجرتی و انواع ویزاهای کانادا شرایط خاصی را برای متقاضیان در نظر گرفته اند.

 

 شرایط مهاجرت کاری به کانادا

افرادی که به قصد راه اندازی بیزینس و یا فعالیت در زمینه تخصصی خود می خواهند به کانادا مهاجرت کنند، با اخذ ویزای کار کانادا می توانند این روند را با موفقیت سپری نمایند. مهاجرت کاری به کانادا از جمله روش هایی است که همواره با درخواست بی شمار متقاضیان خارجی همراه است. افراد برای استفاده از این روش و ثبت درخواست خود قادر خواهند بود تا از طریق برنامه های مختلفی اقدام کنند. استفاده از برنامه اکسپرس اینتری و مورد قبول واقع شدن در این برنامه، با صدور مجوز کار (Work permit)، به درخواست کنندگان اجازه ورود به بازار کار کانادا را می دهد. این برنامه که به‌عنوان یک سیستم امتیازبندی شناخته می شود، متقاضیان را بر اساس ارزیابی مشخصات تحصیلی، سطح زبان، سن و… طبقه بندی کرده و از بین آنها برای دارندگان امتیاز بیشتر، دعوتنامه اخذ ویزای کار کانادا را صادر می کند.

 

شرایط مهاجرت کاری به کانادا

 

ناگفته نماند که متقاضیان درخواست کننده اخذ ویزای کار همانند سایر ویزاهای مهاجرتی، مستلزم داشتن شرایطی هستند. به جز شرایط عمومی که برای اخذ همه ویزاهای کانادا یکسان می باشد، ارائه لیست کامل مدارک، پیشنهاد کاری کارفرمایان کانادایی، داشتن مجوز کاری و کسب امتیاز کافی در برنامه اکسپرس اینتری  را می توان از شرایط مهم و اساسی مهاجرت کاری به کانادا دانست.

منظور از مدارک لازم در شرایط مهاجرت کاری به کانادا، همان فرم های اطلاعات شخصی و خانوادگی، شناسنامه، پاسپورت، مدارک شغلی، سوابق کار و… می باشد. داشتن مجوز کاری هم پس از کسب حداقل امتیاز مورد قبولی در اکسپرس اینتری و یا اسکیل ورکر ممکن می شود. از این بین، متقاضیان برای دریافت پیشنهاد شغلی و نامه پذیرش کارفرمایان در کانادا نیز می توانند با مراجعه به سایت های کاریابی معتبری که از سوی دولت کانادا معرفی شده اند، پس از ارسال رزومه شغلی خود، پیشنهاد های جاب آفر را از این موسسات دریافت کنند. در آن صورت است که افراد می بایست با مصاحبه با کارفرمایان در نظر گرفته شده، پس از دریافت نامه پذیرش از سوی آنها مقدمات مهاجرت کاری به کانادا را فراهم نمایند.

با توجه به نیاز کشور کانادا به نیروی کار متخصص، فرصت بی نظیری برای افراد تحصیلکرده با مهارت های ویژه برای مهاجرت کاری به این کشور وجود دارد. نکته قابل توجه این است که براساس مطالبی که در بالا به تفصیل شرح داده شد، افراد متقاضی باید شرایط ویزای کار کانادا را داشته باشند که مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه از مهمترین آنهاست. اما شرایط و قوانین جذب نیروی کار توسط کانادا بسته به شرایط هر فرد می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین درصورتی که تمایل به دریافت ویزای کاری کانادا دارید، می‌توانید با کارشناسان آتلانتیک ۷۲۴ تماس بگیرید یا فرم ارزیابی را تکمیل نمایید تا شرایط شما بررسی شود و بهترین راهکار برای مهاجرت شما ارائه شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی