hambergermenu

ویزای تحصیلی انگلستان، راه رسیدن به این کشور را برای شما آسان می‌کند

ویزای تحصیلی انگلستان، راه رسیدن به این کشور را برای شما آسان می‌کند

انگلستان با دانشگاه و کالج‌های پرآوازه‌اش رویای هر دانشجویی در سراسر دنیا به‌حساب می‌آید. شما چطور؟ آیا قصد دارید برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرفته شوید؟ تا‌به‌‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید؟ بدون شک حتی فکر کردن به تحصیل در بریتانیا رویای زیبا و درخشانی است. احتمالا می‌دانید که دولت انگلیس قوانین سفت و سختی برای پذیرش مهاجران وضع کرده است؛ بنابراین جهت رسیدن به انگلیس و دریافت ویزای تحصیلی آن به طی مراحل مشخصی نیاز دارید تا به‌صورت قانونی و بدون ایجاد هرگونه مشکل به تحصیل بپردازید.

 

اولین و اصلی‌ترین قدم، دریافت پذیرش در یکی از دانشگاه‌های این کشور است و سپس وارد مراحل مهمی مانند ارائه مدارک و امور مربوط به سفارش خواهید شد. در این مطلب به شرایط و مراحل دریافت ویزای تحصیلی انگلستان پرداخته شده است، پس همراه ما بمانید تا پاسخ سوالات خود را بگیرید.

 

مراحل دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

کشور انگلستان به‌دلیل وجود مطرح‌ترین دانشگاه‌ها مانند کمبریج و آکسفورد از یک نظام آموزشی قدرتمند برخوردار است. بسیاری از مشاهیر و دانشمندان شناخته‌شده دنیا در دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور تحصیل کرده‌اند. بر این اساس دانشجویان زیادی در کشورهای مختلف به‌دنبال راهی برای رسیدن به یکی از دانشگاه‌های انگلیس هستند. جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس باید مراحل خاصی را پشت سر گذاشت تا اجازه ورود به خاک این کشور را پیدا کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای تحصیلی انگلیس به این صفحه مراجعه کنید.

 

درخواست پذیرش از دانشگاه

پروسه مربوط به دریافت ویزای تحصیلی انگلیس زمانی شروع می‌شود که شما جهت پذیرش در یکی از دانشگاه‌های آن اقدام کنید. پس ‌از تقویت رزومه و بر اساس رشته و تخصص خود برای دانشگاهی مرتبط درخواست دهید. فراموش نکنید که نامه پذیرش شما اصلی‌ترین مدرک برای ادامه مسیرتان است. از جمله دانشگاه‌های مطرح این کشور می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • امپریال کالج لندن (Imperial College London)

 

  • کینگز کالج لندن (King’s College London)

 

  • دانشگاه کاونتری (Coventry University)

 

  • دانشگاه دورهام (Durham University)

 

نوع ویزای مورد نیاز

جهت پذیرش تحصیلی در انگلیس دو نوع ویزا صادر می‌شود که بسته به شرایط خود می‌توانید برای یکی از آن‌ها اقدام کنید:

 

ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت

این نوع ویزا اجازه سکونت کوتاه‌مدت (6 یا 11 ماه) را به دانشجویانی خواهد داد که برای یک دوره کوتاه پژوهشی و تحقیقاتی به حضور در انگلیس نیازمند هستند.

 

ویزای دانشجویی نوع چهار (عمومی)

این نوع ویزا به دانشجویانی که در یک دوره تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا) از دانشگاه‌های انگلستان پذیرش گرفته‌اند اعطا می‌شود. مدت زمان این ویزا بر اساس دوره تحصیلی دانشجو تعیین خواهد شد به‌همین دلیل نمی‌توان دوره زمانی خاصی برای آن در نظر گرفت.

 

ویزای دانشجویی انگلستان

 

درخواست ویزای تحصیلی در زمان و مکانی مشخص

جهت درخواست ویزای تحصیلی انگلیس می‌توان به‌صورت حضوری از طریق سفارت بریتانیا و یا به‌صورت آنلاین در وبسایت رسمی این کشور اقدام کرد. بسته به ملیت و شرایط ممکن است لازم باشد تا اثر انگشت و عکس خود را به مرکز مورد نظر ارائه دهید. این نکات مهم در خصوص درخواست ویزای تحصیلی انگلیس را به‌خاطر بسپارید:

  • به‌طور مداوم و روزانه جهت دریافت آخرین آپدیت‌ها و قوانین پذیرش مهاجر به وبسایت رسمی دولت انگلستان مراجعه کنید.

 

  • به‌هیچ عنوان درخواست ویزای خود را به لحظه آخر موکول نکنید. اصولا دریافت ویزای نوع 4 حدود 3 هفته طول می‌کشد، اما بهتر است بسته به مکانی که در آن هستید از 3 ماه قبل روند درخواست ویزا را شروع کنید.

 

  • پیش از درخواست ویزای دانشجویی باید گواهی پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه‌های انگلیس را در دست داشته باشید.

 

  • پیش از شروع فرآیند مطمئن شوید که تمام اطلاعات و مدارک لازم را جمع آوری کرده‌اید.

 

  • مطمئن شوید موسسه‌ای که برای آن درخواست داده‌اید مجوز لازم را دارد.

 

  • معمولا دانشگاه‌ها مشاوران ویزای حرفه‌ای و خبره‌ای دارند که می‌توانند به سوالات شما درباره ویزای نوع 4 پاسخ دهند.

 

داشتن شرایط لازم برای دریافت ویزای نوع 4

شاید بهتر باشد که قبل از هرگونه اقدام رسمی و جدی از داشتن شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس مطمئن شوید. این شرایط لازمه دریافت ویزای نوع 4 هستند:

 

  • دارای حداقل 16 سال سن

 

  • تمکن مالی لازم را ارائه کنید.

 

  • نامه پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه‌های معتبر انگلیس را در دست داشته باشید.

 

  • مهارت خود در زبان انگلیسی را با کسب نمره قبولی در آزمون SELT یا آزمون سطح بالاتر CEFR B2 نشان دهید.

 

نکته: دانشجویانی که از کشورهای خاص می‌آیند، درصورتی‌که مدرک تحصیلی معادل مدرک بریتانیا ارائه دهند ممکن است نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نداشته باشند.

 

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی انگلیس

مانند هر ویزای دیگری برای دریافت این نوع ویزا هم موظف به ارائه مدارکی خاص هستید:

  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده

 

  • گذرنامه یا مدارک معتبر مسافرتی

 

  • یک قطعه عکس واضح برای پاسپورت

 

  • مدرکی دال بر تامین مخارج زندگی خود در طول اقامت در انگلیس که به‌طور متوسط 1265 پوند هزینه زندگی ماهانه در لندن و 1015 پوند ماهانه در خارج از لندن را شامل می‌شود.

 

  • رضایت پدر و مادر برای افراد زیر 18 سال

 

  • نتایج آزمایش سل (فقط برای شهروندان کشورهای خاص)

 

  • مدرک پرداخت هزینه ویزا

 

  • پرداخت هزینه سالانه بهداشت (150 پوند در سال)

 

  • فرم خود ارزیابی، پیوست 8 به همراه مدارک (در صورت ارائه درخواست به‌‌صورت آنلاین نیازی به این فرم نیست)

 

  • هرگونه مدرکی که برای پشتیبانی از فرم پیوست 8 ارائه می‌شود که ترجمه شده باشد.

 

امکان کار حین تحصیل به واسطه ویزای تحصیلی

درصد بالایی از دانشجویان بین‌المللی به محض ورود به یک کشور بیگانه به‌دنبال تامین مخارج زندگی خود هستند. دولت انگلستان با ارائه ویزای تحصیلی به دانشجویان این امکان را میسر کرده است تا دانشجو بتواند حین تحصیل در زمان‌های مشخصی کار کند. اجازه 20 ساعت کار در هفته برای دانشجویان بین‌المللی بالای 18 سال صادر می‌شود. برای دانش‌آموزانی که 16 یا 17 سال (زیر 18 سال) سن دارند 10 ساعت در هفته اجازه کار صادر می‌شود.

 

ویزای تحصیلی انگلستان

 

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان به کمک موسسه مای آرمان

همان‌طور ‌که گفته شد اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلیس به طی مراحل خاصی نیاز دارد که پس ‌از گذراندن آن‌ها می‌توان وارد خاک این کشور شد. شرایط کلی مهاجرت و صدور ویزاهای تحصیلی توسط اداره مهاجرت این کشور بررسی و کنترل می‌شوند؛ بنابراین باید تمام مدارک را بدون کم و کسر در سایت این سازمان آپلود یا به سفارت انگلیس ارسال کنید. موسسه مهاجرتی مای آرمان با سابقه‌ای طولانی و موفق در زمینه مهاجرت آماده است تا در این راه کمک‌های لازم را به شما ارائه دهد. فراموش نکنید که آرامش خاطر یکی از مهم‌ترین ارکان در رسیدن به هدفتان است که مای آرمان تلاش می‌کند در این مسیر و بدون هرگونه استرس به شما کمک کند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *