hambergermenu

۰ تا ۱۰۰ مهاجرت برنامه نویسی + معرفی بهترین کشورها (۲۰۲۳)

مهاجرت برنامه نویسی | آکادمی رستاوا

 

برنامه نویسی، به معنای واقعی کلمه، همه جا در اطراف ما است. از خرید هایی که سفارش می دهیم تا فیلم هایی که پخش می کنیم، کد ها اعمال روزمره را در زندگی ما فعال می کنند. شرکت‌ های فناوری دیگر تنها به‌ عنوان شرکت‌ های نرم ‌افزاری قابل تشخیص نیستند، در عوض، آنها غذا را به خانه ما می ‌آورند، به ما کمک می ‌کنند تاکسی بگیریم، بر نتایج انتخابات ریاست ‌جمهوری تأثیر بگذارند، یا به‌ عنوان یک مربی شخصی عمل کنند.

 

دقیقا به همین دلایل است که برنامه نویسی در سال 2022 یکی از پرطرفدار ترین مشاغل به شمار می رود و هر ساله تعداد بسیار زیادی از برنامه نویسان ایرانی، به منظور پیشرفت و گسترش فعالیت خود در این دنیای بسیار پر رقابت برنامه نویسی، به مهاجرت فکر می کنند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم. پس با آکادمی رستاوا تا انتهای مقاله همراه باشید.

 

برنامه نویسی چیست؟

یک برنامه کامپیوتری شامل کد هایی است که برای انجام وظایف خاص بر روی کامپیوتر اجرا می شود. این کد توسط برنامه نویسان نوشته شده است. برنامه نویسی فرآیندی است که به ماشین ها مجموعه ای از دستورالعمل ها می دهد که نحوه اجرای یک برنامه را توضیح می دهد. برنامه نویسان تمام دوران حرفه ای خود را صرف یادگیری انواع زبان ها و ابزارهای برنامه نویسی می کنند تا بتوانند به طور موثر برنامه های کامپیوتری بسازند.

 

برنامه نویسان با استفاده از یک ویرایشگر کد یا IDE شروع به نوشتن چیزی می کنند که کد منبع نامیده می شود. این مجموعه ای از کد های نوشته شده در یک زبان برنامه نویسی است که سایر برنامه نویسان می توانند آن را بخوانند. کد منبع باید به زبان ماشین تبدیل شود تا ماشین ها بتوانند دستورالعمل ها را بفهمند و برنامه را اجرا کنند. این فرآیند تبدیل کد منبع به زبان ماشین به عنوان کامپایل شناخته می شود. نمونه هایی از زبان های برنامه نویسی کامپایل شده C و ++C هستند.

 

زبان های دیگری هم هستند که از کامپایلر استفاده نمی کنند. در عوض، این زبان ها از مترجمی استفاده می کنند که کد را می خواند و اجرا می کند. نمونه هایی از زبان های برنامه نویسی تفسیر شده جاوا اسکریپت و پی اچ پی هستند.

 

پس از اجرای کد، برنامه کامپیوتری می تواند اجرا شود. انواع مختلف برنامه های کامپیوتری شامل وردپرس، سیستم های پایگاه داده، بازی های ویدئویی و وب سایت ها می باشد. این برنامه های کامپیوتری به ما اجازه می دهند تا با دستگاه ها و سرویس های نرم افزاری مختلف مانند تلفن ها، وب سایت ها و خود رایانه ها تعامل داشته باشیم.

 

جایگاه برنامه نویسی در دنیای امروزی

هر جنبه ای از زندگی شما شامل برنامه نویسی است، از برنامه بانکی در گوشی هوشمندتان گرفته تا یوتیوب. مهارت ‌های برنامه ‌نویسی می ‌توانند در جستجوی کار کمک کنند، حتی اگر به زمینه‌ های خاص فناوری علاقه ‌مند نباشید و می ‌توانید مجموعه‌ مهارت‌ های مورد نظر کارفرمایان در قرن بیست و یکم مانند مهارت ‌های حل مسئله و تفکر انتقادی را ایجاد کنید.

 

اکثر ما تقریباً در هر بخش از دنیای مدرن با برنامه نویسی درگیر هستیم، بنابراین درک اولیه از اصول آن همیشه یک مهارت ضروری خواهد بود. این زبان‌ ها، الگوریتم ‌ها و مدل ‌ها زندگی ما را آسان ‌تر می‌ کنند، اما یک راز نیستند. دانش آموزان می توانند بر این دنیای نامرئی تسلط پیدا کنند.

 

فکر کردن به راهی که برنامه نویسی کامپیوتری به دنیا کمک نکند، چالش برانگیز است. تقریباً کل کره زمین یا به هم متصل هستند یا به راحتی به دنبال راه هایی برای افزایش ارتباطات هستند. برنامه نویسی کامپیوتر مزایای بسیاری را برای جهان به ارمغان می آورد، مانند:

 

  • تحقیق و توسعه: تحقیقات بر داده ‌ها متکی است و ماشین ‌ها می‌ توانند به محققان در جمع ‌آوری، تجزیه و تحلیل، ترکیب و تجسم داده ‌ها به روش‌ هایی که بشر قبلاً قادر به انجام آن نبوده است کمک کند. مهارت های برنامه نویسی به افراد این امکان را می دهد که وسایل نقلیه ای بسازند که ماشین ها و انسان ها را به هم متصل می کنند.

 

  • عملیات دولتی: کد گذار ها مسئول بخش بزرگی از تحول دیجیتال دولت هستند. پورتال‌ های آنلاین جدید به شهروندان، سازمان ‌ها و کسب ‌و کار ها این امکان را می ‌دهند که به طور کارآمد تر به خدمات دولتی دسترسی داشته باشند.

 

  • توسعه و طراحی وب: طراحان از مهارت های برنامه نویسی کامپیوتری برای ایجاد تجربیات آنلاین در زمینه هایی مانند تجارت الکترونیک یا سرگرمی استفاده می کنند. این سایت ها دسترسی به اطلاعات و خدمات موجود در دنیای دیجیتال را فراهم می کنند و برای ایجاد تجربیات بر تحقیقات کاربران تکیه می کنند.

 

  • بازاریابی و عملیات تجاری: برنامه نویسان رایانه همچنین می توانند با ساختن برنامه ها و ابزارهایی برای استفاده داخلی یا راه حل های مشتری مدار، به کسب و کارها در مدیریت عملیات کمک کنند.

 

  • علم داده و هوش مصنوعی: این زمینه‌ های در حال انفجار به مهندسان نرم‌ افزار نیاز دارند تا محیط‌ هایی مناسب برای پردازش و تجسم داده‌ های لازم برای آموزش مدل‌ هایی برای پروژه‌ های علم داده و یادگیری ماشین بسازند.

 

  • امنیت سایبری: توسعه دهندگان همچنین راه حل هایی را ایجاد می کنند که ما به آن نیاز داریم تا تعاملات آنلاین خود را در برابر عوامل تهدید ایمن نگه داریم. تسلط بر زبان های برنامه نویسی مختلف می تواند به دانش آموزان کمک کند تا مشاغل خود را در این بخش فناوری اطلاعات مورد تقاضا راه اندازی کنند.

 

در نتیجه می توان گفت که برنامه نویسی رگ حیاتی زندگی مدرن است. یک لحظه تصور کنید اگر فردا همه کامپیوتر ها ناگهان ناپدید شوند چه اتفاقی می افتد؟

 

تعریف کلی مهاجرت برنامه نویسی

 

مهاجرت از راه برنامه نویسی | rastava academy

 

مهاجرت در حالت کلی فرآیندی است از جابجایی، چه از طریق مرز های بین المللی و چه در داخل یک کشور، که شامل هر نوع جابجایی افراد بدون توجه به علل آن می شود. تعریف “مهاجر” دشوارتر است. به گفته کمیته اروپایی مهاجرت، «اصطلاح “مهاجران” برای اشاره، بسته به زمینه، به مهاجران، مهاجران بازگشته، مهاجران، پناهندگان، افراد آواره و افراد دارای پیشینه مهاجر و یا اعضای اقلیت های قومی استفاده می شود. که از طریق مهاجرت ایجاد شده اند».

 

سازمان بین‌ المللی مهاجرت (IOM) مهاجر را این ‌گونه تعریف می‌ کند: «دربرگیرنده همه مواردی است که تصمیم به مهاجرت آزادانه توسط فرد مربوطه به دلایل “راحتی شخصی” و بدون مداخله یک عامل قانع‌ کننده خارجی گرفته می ‌شود.

 

دو تعریف فوق منعکس کننده تمایز متعارف بین مهاجران داوطلبانه و اجباری هستند. در مورد مهاجرت داوطلبانه، مردم خانه خود را به انتخاب خود ترک می کنند، عمدتا به دلیل به اصطلاح “عوامل کششی”، مانند فرصت های شغلی بهتر، حتی اگر گزینه های آنها برای انتخاب گاهی بسیار محدود است.

 

مهاجرت اجباری بیشتر نتیجه “عوامل فشار” می باشد، مانند آزار و اذیت، جنگ یا گرسنگی، زمانی که مردم از نقض حقوق اساسی خود فرار می کنند. با این حال، همیشه ترکیبی از عوامل فشار و کشش وجود دارد.

 

بسیاری از مهاجران هم به دلایل اقتصادی و هم برای فرار از نقض حقوق بشر کشور خود را ترک می کنند. حتی مهاجران اقتصادی ممکن است مهاجران اجباری در نظر گرفته شوند، زمانی که از موقعیت هایی فرار می کنند که در آن حقوق اقتصادی آنها نقض می شود.

 

جالب است بدانید که مهاجرت در برنامه نویسی نیز وجود دارد و به عنوان “مهاجرت کد” شناخته می شود. انتقال کد، حرکت کد برنامه نویسی از یک سیستم به سیستم دیگر است. سه سطح مجزا از مهاجرت کد با افزایش پیچیدگی، هزینه و ریسک وجود دارد. مهاجرت ساده شامل حرکت از زبان به نسخه جدیدتر است. سطح دوم و پیچیده تر مهاجرت شامل حرکت به یک زبان برنامه نویسی متفاوت است. مهاجرت به یک پلتفرم یا سیستم عامل کاملاً جدید پیچیده ترین نوع مهاجرت است که سطح سوم آن می باشد.

 

چرا برنامه نویسی برای مهاجرت؟

جف لیونز، بنیانگذار و رئیس انجمن برنامه نویسان معتقد است که برنامه نویسی علیرغم همه پیشرفت های چشمگیری که در زمینه آن رخ داده، هنوز یک رشته هیجان انگیز و در حال توسعه می باشد.

 

احتمالاً پس از تجزیه و تحلیل توضیحاتی که در مورد کارهایی که یک برنامه نویس باید انجام دهد، به این نتیجه خواهید رسید که برنامه نویسی کار آسانی نیست. اگر به دنبال مهاجرت با این شغل هستید، به هوش، استعداد، پشتکار و همچنین علاقه قابل توجهی نیاز دارید.

 

در کارهای برنامه نویسی به دقت زیادی نیاز است و این معمولاً به درک عمیق چندین زبان نیاز دارد. از آنجایی که در حال حاضر زبان انگلیسی زبان کامپیوتر است، برنامه نویسان حرفه ای باید تسلط بالایی به زبان انگلیسی و همچنین زبان های برنامه نویسی تخصصی داشته باشند. اگرچه پروژه های این شغل ممکن است طولانی نباشند و پس از چند روز کد نویسی به پایان برسند، اما اگر می خواهید با یک شغل برنامه نویسی به خارج از کشور مهاجرت کنید، باید برای مقابله با پروژه های طولانی که گاهی طراحی آنها یک سال طول می کشد، آماده باشید.

 

کار از راه دور یکی از مزایای این شغل است. شرکت های کوچک و بزرگ برنامه نویسی پروژه های کامپیوتری خود را در بسیاری از موارد به متخصصان این حوزه در خارج از کشور واگذار کرده اند. این امتیازی است که بسیاری از برنامه نویسان حرفه ای از آن بهره می برند. بنابراین، در یک کشور توسعه یافته یا در حال توسعه، یک برنامه نویس حرفه ای بسیار بعید است که بیکار بماند.

 

انواع ویزا ها و بهترین آن برای برنامه نویسی

 

بهترین ویزا برای برنامه نویسی |‌ آکادمی رستاوا

 

به عنوان یک الزام جهانی، ویزا یکی از مهم ترین اسناد برای هر سفر خارجی است. اساساً وضعیت ویزای شما تعیین می کند که تا چه حد می توانید سفر کنید. تنوع بسیار زیادی از انواع ویزا وجود دارد که یک مسئله مهم است. بنابراین هر مسافری بر اساس هدف خود از سفر باید ویزای ویژه ای دریافت کند. به عنوان مثال، در صورت تمایل به سفر تفریحی، ویزای متفاوتی نسبت به سفر کار در خارج از کشور دریافت خواهید کرد. به منظور درک بهتر این ویزا ها، در زیر به شرح هر یک از آنها می پردازیم:

 

۱) ویزا توریستی

با ویزای توریستی، شما می توانید برای تفریح و گردشگری وارد کشور دیگری شوید. به طور معمول به افراد دارای این ویزا مجوز حضور 30 روزه یا حداکثر 90 روزه برای حضور در کشور مقصد داده می شود. در نتیجه می توان گفت که اگر قصد شما از سفر کردن تنها گردشگری، دیدن مکان های توریستی و تفریح می باشد، ویزا گردشگری مناسب شماست.

 

۲) ویزا تجاری

با داشتن ویزای کاری، شما می توانید در کشور مقصد در جلسات و مذاکرات تجاری، کنفرانس ها و نمایشگاه ها شرکت کنید. تفاوت عمده ویزای تجاری با ویزای کاری که اکثر متقاضیان این نوع ویزا از آن بی خبر هستند این می باشد که شما با داشتن ویزای کاری، مجوز کار کردن در آن کشور را نخواهید داشت. اما این محدودیت در ویزای کاری برای شما لحاظ نخواهد شد.

 

جهت یادگیری زبان جاوا اسکریپت می توانید از مسیر کارآموزی فرانت اند آکادمی رستاوا استفاده کنید و شانس خود را برای مهاجرت با قابلیت ریلوکیشن آکادمی رستاوا افزایش دهید!

 

۳) ویزا کاری

شما با داشتن ویزا کاری می توانید وارد کشور دیگری شوید و در آن کشور شغلی را انتخاب و حقوق دریافت کنید. این پروسه تنها با داشتن ویزا کاری قانونی است. از آن جا که دولت ها میل بیشتری به این دارند که فعالیت اقتصادی در کشورشان توسط خود شهروندان آن کشور هدایت شود، دریافت ویزای کاری در مقایسه با بقیه ویزا ها سخت تر می باشد. البته لازم به ذکر است که ویزای کاری می تواند ماهیت مهاجرتی نیز داشته باشد.

 

۴) ویزا دانشجویی

ویزای دانشجویی که به عنوان ویزای تحصیلی نیز شناخته می شود، به شما این امکان را می دهد تا در دانشگاه و یا موسسه های آموزشی کشور دیگه ای مشغول به تحصیل شوید. در نتیجه اگر شما قصد دارید تا تحصیلات خود را در کشور دیگه ای ادامه دهید، این نوع ویزا را نیاز دارید. به این نکته توجه کنید که ویزای تحصیلی یا همان دانشجویی، غیر مهاجرتی بوده و تنها به مدت دوره آموزشی مقطعی که قصد خواندن آن را در کشور مقصد دارید محدود می شود.

 

۵) ویزا مهاجرتی

در واقع می توان ویزا مهاجرتی را مجوزی برای اقامت دائم در کشور مقصد دانست. این نوع ویزا به شما اجازه می دهد تا زندگی خارج از کشور را تجربه کنید که ارتباط نزدیکی با فرآیند تابعیت و شهروندی نیز دارد. هرچند لازم به ذکر است که مهاجرت کردن شما لزوما به این معنی نیست که شما شهروند آن کشور هستید. مثالی که می توان برای ویزای مهاجرتی زد و احتمال خیلی زیاد به گوش شما نیز رسیده، “گرین کارت” آمریکاست. ویزایی که به شما این امکان را می دهد در ایالات متحده هم زندگی و هم کار کنید.

 

همانطور که گفته شد، ویزای کاری سخت ترین و ویزای تحصیلی راحت ترین ویزا برای دریافت اقامت در کشور مقصد می باشد. البته ویزا های دیگری مانند “ویزا ترانزیت”، “ویزا یکبار ورود و چند بار ورود” و … نیز قابل اخذ هستند اما به دلیل عدم داشتن ارتباط با مهاجرت از طریق برنامه نویسی، ما در این مقاله آن ها را پوشش ندادیم.

 

در حالت کلی ویزای کاری بهترین نوع ویزا برای مهاجرت از طریق برنامه نویسی می باشد. اما اگر شما به دنبال راحت ترین راه ممکن هستید، ویزا تحصیلی همان چیزی است که شما به دنبال آن می گردید.

 

توجه داشته باشید که شما با دریافت ویزای کاری، همزمان مجوز زندگی و کار کردن و دریافت حقوق به صورت قانونی را نیز دریافت می کنید. اما با ویزای تحصیلی، شما در ابتدا باید یک بازه زمانی را صرف تحصیل مقطع انتخابی خود کنید و سپس برای اقامت اقدام کنید.

 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه نویسی به بخش مقالات آکادمی رستاوا مراجعه کنید.

 

بهترین کشور برای ویزا کاری

 

بهترین کشورهای دارنده ویزا کاری

 

شما باید بدانید که با وجود قوانین سختگیرانه و در شرایط فعلی، تقریباً امکان دریافت پیشنهاد کار از شرکت های اروپایی برای ایرانیان وجود ندارد. اما در حال حاضر دو کشور اروپایی هستند که به دلیل کمبود نیروی کار متخصص و فنی در کشور خود، به شما ویزای جستجوی کار می دهند.

 

با این ویزا شما ۶ ماه فرصت خواهید داشت که در آن کشور به دنبال شغل مدنظر خود بگردید و در صورت اشتغال به کار، ویزای کار آن کشور را دریافت خواهید کرد. این دو کشور عبارتند از اتریش و آلمان.

 

بهترین کشور برای ویزا تحصیلی

در حال حاضر اکثر دانشگاه های کشورهای اروپایی به متقاضیان ایرانی تحصیل در خارج، پذیرش تحصیلی می دهند و هر کشوری قوانین و شرایط خاص خود را برای ارائه پذیرش دانشگاهی دارد. در حال حاضر راحت ترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی مجارستان و فرانسه می باشند. با این حال پر طرفدار ترین کشور ها در میان ایرانیان برای ویزا تحصیلی آلمان و ایتالیا می باشند.

 

پر تقاضا ترین کشور ها برای برنامه نویسی

روز به روز شاهد افزایش تقاضا برای برنامه نویسان ماهر در سرتاسر جهان و به خصوص کشور های توسعه یافته و پیشرفته هستیم. اما تمامی این کشور ها شرایط مناسبی برای مهاجرت و پذیرش برنامه نویس از کشور های دیگر و نیرو های خارجی را ندارند و باید قبل از برداشتن هر قدمی، باید با تمامی شرایط کشور مقصد مانند مالیات، درآمد، رفاه، امید به زندگی، آب و هوا، مجوز کار، ارزش پاسپورت، زبان مورد نیاز، تورم، و … آشنا باشید.

 

از میان کشور هایی که بیشترین تقاضا را در زمینه برنامه نویسی دارند، می توان به استرالیا، نیوزیلند، فنلاند، ایرلند، اسپانیا، فرانسه، نروژ، سوئد، ایسلند و چین اشاره کرد.

 

استرالیا

 

مهاجرت برنامه نویسی به استرالیا | rastava academy

 

توجه به این نکته ضروری است که اقتصاد استرالیا و آمریکا کاملاً متفاوت هستند. در ایالات متحده، بسیاری از شرکت های بزرگ و شرکت های تخصصی وجود دارند که دفتر مرکزی آنها در همان آمریکا قرار دارد. دلیل این امر این است که شرکت های چند ملیتی اغلب شرکت های موفق استرالیایی را خریداری می کنند.

 

در بیشتر موارد، مشاغل برنامه نویسی نقش های داخلی هستند که نرم افزاری را توسعه می دهند که یک شرکت فقط از آن استفاده می کند. این احتمال وجود دارد که بیشتر این مشاغل در جایی که دفتر مرکزی شرکت است قرار گیرد. به همین دلیل، گرفتن شغل در برنامه نویسی شرکتی در ایالات متحده آسان تر است.

 

احتمال بیشتری دارد که یک استارت آپ استرالیایی به جای استخدام برنامه نویسان داخلی، یک فریلنسر استخدام کند، زیرا استارت آپ های استرالیایی احتمال کمتری دارند که سرمایه گذاری خطر پذیر داشته باشند. این یک قانون کلی با استثنا های زیاد است، اما به همین دلیل است که گرفتن شغل برنامه نویسی استارتاپ در استرالیا دشوار است.

 

از آنجایی که استرالیا شرکت‌ های تولیدی بسیار کمی دارد، توسعه ‌دهندگان نرم ‌افزار تعبیه‌ شده با کمبود مواجه هستند.

 

از طرف دیگر، مشاغل زیادی برای sysadmin ها، DBA ها و متخصصان پشتیبانی برنامه در سراسر استرالیا وجود دارد. دفاتر محلی نیاز به پشتیبانی و مدیریت برنامه های کاربردی نوشته شده توسط دفتر مرکزی دارند، بنابراین کارکنانی را برای پشتیبانی و مدیریت آنها استخدام می کنند. برخی از این توابع به خارج از کشور واگذار می شوند، اما نه همه آنها.

 

اگر توانایی برنامه نویسی را داشته باشید، مانند هر جای دیگری، تقریباً شغل شما در استرالیا تضمین شده است. متوسط حقوق یک برنامه نویس در استرالیا 90500 دلار در سال یا 46.41 دلار در ساعت است. موقعیت های اولیه از 80000 دلار در سال شروع می شود، در حالی که اکثر برنامه نویسان با تجربه تا 110405 دلار در سال درآمد دارند.

 

قصد یادگیری برنامه نویسی را دارید اما نقشه ی درست و اصولی برنامه نویس شدن را نمی دانید؟! کافیست به صفحه ی نقشه راه برنامه نویس شدن مراجعه کنید!

 

آلمان

اگر قصد مهاجرت به آلمان با شغل برنامه نویسی را دارید، ممکن است آمار زیر برای شما مفید باشد:

 

 

  • یکی از هر 10 موقعیت شغلی در آلمان مربوط به مهندسان، برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار است.
  • تا آنجا که به ارزش مالی مربوط می شود، آلمان بزرگترین بازار کار نرم افزاری در اروپا را دارد و یک چهارم آن را پوشش می دهد. دو کشور بعدی انگلیس و فرانسه با 21.6 و 12.1 درصد هستند.
  • آلمان هر سال حدود 6000 شرکت استارتاپ ایجاد می کند.
  • آمارها نشان می دهد که این کشور حدود 840 هزار توسعه دهنده و برنامه نویس دارد.
  • در سال 2019 حدود 6.2 میلیارد دلار در بخش استارتاپ آلمان سرمایه گذاری شد که 60 درصد آن از شرکت های مستقر در برلین بود.

 

واضح است که آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا را دارد و بنابراین درآمد بسیار بالایی برای کارگران ماهر که به آنجا مهاجرت می کنند فراهم می کند.

 

در بین کشورهای اروپایی، آلمان به دلیل متوسط درآمد بالای مشاغل تخصصی، محبوب ترین مکان برای یافتن شغل برنامه نویسی و توسعه نرم افزار است.

 

برنامه نویسان در آلمان به طور متوسط 2840 هزار یورو در ماه درآمد دارند و در بالاترین سطح خود، 4820 هزار یورو در ماه درآمد کسب می کنند. طبق برآوردها، این موقعیت شغلی در آلمان به طور متوسط 3490 یورو در ماه درآمد دارد.

 

در نتیجه ابتدا باید به دنبال استخدام در این کشور باشید، از یک کارفرما پیشنهاد دریافت کنید، ویزای کار بگیرید و سپس به عنوان برنامه نویس مهاجرت به این کشور را تجربه کنید.

 

سوئد

 

مهاجرت برنامه نویسی به کشور سوئد | آکادمی رستاوا

 

شرایط مهاجرت سوئد برای مشاغل برنامه نویسی مشابه شرایط آلمان است، اما بازار کار سوئد کوچکتر از آلمان می باشد. با این وجود مشاغل کد نویسی و توسعه نرم افزار از جمله مشاغل مورد نیاز و مورد تقاضا در این کشور هستند. با این حرفه ممکن است بتوانید به سوئد مهاجرت کنید.

 

همچنین از آنجایی که سوئد جزو کشور های شینگن است، دریافت پیشنهاد شغلی و ویزای کار شینگن به شما امکان اقامت طولانی مدت در این کشور را می دهد. در صورت دریافت ویزای کار شینگن می توانید آزادانه و بدون نیاز به ویزا به 25 کشور شینگن دیگر مانند فرانسه، اسپانیا و آلمان سفر کنید.

 

پس از پنج سال کار و زندگی در سوئد، برنامه نویسان می توانند برای دریافت کارت اقامت دائم اقدام کنند. در مدت اقامت خود در سوئد می توانید هر سال کارت اقامت اروپا را تمدید کنید و پس از پنج سال می توانید برای دریافت کارت اقامت دائم سوئد اقدام کنید.

 

آمار نشان می دهد که جاوا اسکریپت، پایتون و جاوا رایج ترین زبان های کد نویسی در سوئد هستند. نیاز به متخصصان زبان در این رشته ها بیشتر از سایر زبان هاست.

 

طبق آمار Salary Explorer، در این کشور، یک برنامه نویس می تواند حقوق ماهانه 45400 کرون دریافت کند. بر این اساس حداقل حقوق برای این موقعیت شغلی 20900 هزار کرون تخمین زده می شود در حالی که بالاترین میزان آن 72100 هزار کرون است.

 

کانادا

اگر قصد مهاجرت با برنامه نویسی از طریق ویزای کاری یا تحصیل در این رشته و اقامت پس از فارغ التحصیلی را دارید، کانادا مناسب ترین گزینه شما خواهد بود. فهرست طبقه بندی مشاغل ملی کانادا یا NOC که این شغل را با کد ویژه 2174 مشخص می کند، در صورت داشتن رزومه خوب در برنامه نویسی، شاخص قابل اعتمادی برای دریافت ویزای کاری کانادا است.

 

شانس مهاجرت متقاضیان به کانادا با شغل برنامه نویسی بیشتر از بسیاری از مشاغل دیگر در این کشور است زیرا زمانی که نام شغلی در لیست نوک کانادا باشد، افرادی که امتیاز اکسپرس انتری لازم را دارند واجد شرایط آن شغل هستند. ایرانیان می توانند بدون اینکه مستقیماً توسط کارفرمای کانادایی استخدام شوند ویزای کار در کانادا دریافت کنند.

 

بنابراین برنامه نویسان کامپیوتر از سراسر جهان می توانند در صورت داشتن مهارت ها، تجربه و شرایط قانونی لازم برای مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی اقدام کنند. ذکر این نکته ضروری است که این تخصص تنها برنامه نویسان کامپیوتر را در بر نمی گیرد، بلکه موقعیت های دیگری را نیز در بر می گیرد.

 

در کنار سن، تحصیلات و تجربه کاری، تجربه کار از راه دور با شرکت های کانادایی می تواند یک مزیت مهم باشد. این بستگی به شرکت دارد که برای جذب نیروی برنامه نویسی در کانادا اصرار به مدرک دانشگاهی داشته باشد یا خیر. به طور کلی، متقاضیان باید مهارت بالایی در برنامه نویسی برای برنامه های کاربردی مهندسی و مدرک نشان دهند تا مورد توجه قرار گیرند.

 

تقریباً 53625 دلار کانادا در سال توسط برنامه نویسان در کانادا به دست می آید که معادل 27.50 دلار در ساعت است. از سطح مبتدی تا برنامه نویسان حرفه ای، حقوق از 45950 تا 76480 دلار در سال متغیر است. به عنوان یک برنامه نویس، سرعت و خلاقیت شما فاکتور های کلیدی هستند که منجر به افزایش حقوق می شود.

 

در کانادا، برنامه نویسان با بیش از 20 سال تجربه، 82400 دلار در سال درآمد دارند.

 

انگلستان

 

مهاجرت برنامه نویسی به انگلستان | academy rastava

 

انگلستان یک مقصد مهاجرتی ایده آل در میان کشورهای توسعه یافته برای برنامه نویسان خواهد بود. شرکت های کوچک و بزرگ در بریتانیا به طور فزاینده ای افراد حرفه ای را در زمینه علوم کامپیوتر و به ویژه برنامه نویسی برای رقابت بین المللی استخدام می کنند. اگر در این زمینه حرف جدیدی برای گفتن دارید، ممکن است بخواهید انگلیس را به عنوان میزبان احتمالی خود در نظر بگیرید.

 

به دلیل کمبود شهروندان انگلیسی ماهر و با انگیزه در این زمینه، انگلستان برنامه نویسی را به عنوان شغل STEM قرار داده است و دولت مایل به جذب خارجی های ماهر در این زمینه است.

 

متوسط درآمد سالانه یک برنامه نویس در انگلستان 33150 پوند معادل 17 پوند در ساعت است که آن را به یکی از پر درآمد ترین مشاغل در این کشور تبدیل می کند. به طور معمول، یک برنامه نویس تازه کار به طور متوسط 27840 پوند در سال حقوق دریافت می کند، در حالی که کسانی که تجربه و مهارت بیشتری دارند می توانند تا 50000 پوند درآمد داشته باشند.

 

فرصت یادگیری بی نظیر برنامه نویسی

در حال حاضر آکادمی رستاوا با راه اندازی مسیر یادگیری نوین برنامه نویسی که DEVELOPER CLUB نام دارد، قصد ایجاد تغییر در سیستم یادگیری برنامه نویسی را دارد. در باشگاه برنامه نویسان یا به اصطلاح همان دولوپر کلاب شما می توانید با سایر دانشجویان در ارتباط باشید و از اساتید حرفه ای و با تجربه آکادمی برای گذراندن مسیر یادگیری کمک بگیرید. شما به صورت مستقیم با منتورهای دوره های برنامه نویسی در ارتباط خواهید بود تا سوالات خود را از آن ها بپرسید و مشکلاتتان را بدون فوت وقت حل کنید. پس فرصت را از دست ندهید و همین الان برای یادگیری برنامه نویسی اقدام کنید!

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *