hambergermenu

آشنایی با بودجه خزش یا همان crawl budget

آشنایی با بودجه خزش یا همان crawl budget

 

  • چه قدر در رابطه با مزیت‌های فضای مجازی اطلاعات دارید؟
  • به نظر شما چگونه می‌توانیم از این مزیت‌ها برای توسعه کسب و کار خود استفاده نماییم؟
  • در رابطه با crawl budget چه قدر اطلاعات دارید؟

 

این روزها استفاده از اینترنت و فضای مجازی به قدری پیشرفت کرده است که هر کسی می‌تواند با استفاده از آن به معروفیت رسیده و درآمد زیادی را کسب نماید. فرض کنید چندین میلیارد کاربر روزانه حداقل چندین ساعت را در این فضا گشته و سایت‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهند. به نظر شما یک مدیر کسب و کار نمی‌تواند میان این همه کاربر، مشتریان خود را داشته باشد؟

 

آشنایی با بودجه خزش

 

این کاری خیلی طبیعی است و هر فرد شاغلی تنها با استفاده از خدمات طراحی سایت در مشهد می‌تواند در این دنیا شریک شده و مشتریان خود را داشته باشد و در قدم بعدی به فکر تبلیغات سالم و ارگانیک بوده و بهترین شرایط را برای خود مهیا کند.

 

سئو همان تبلیغات ارگانیک است که به شما کمک می‌کند تا در بهترین نتایج گوگل قرار بگیرید و جزء اولین سایت‌هایی باشید که کاربر بعد از جستجو با آن‌ها رو به رو شده و وارد آن می‌شود. سئو دارا قوانین مخصوصی است که افراد متخصص با آن‌ها آشنایی کامل داشته و می‌دانند از هر موضوعی باید در چه جایی استفاده نمایند.

ما در این مطلب تصمیم داریم تا در رابطه با crawl budget به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات سئو صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

بودجه خزش crawl budget چیست؟

 

خدمات سئو در مشهد جزء آن خدماتی هستند که باعث به سود رسیدن شما خواهند شد و شما با استفاده از آن می‌توانید به درامد خیلی بالایی دست پیدا کنید. حالا فرض کنید در شرایطی که شما تصمیم دارید تا سئوی خود را بهبود دهید تا کاربران بیشتری را جذب نماییدف صفحات سایت اصلا در هیچ کجای نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی‌شود تا شما بخواهید روی سئوی آن‌ها کار کنید و رتبه بهتری را به دست آورید.

این برای شما یک فاجعه است که با ایندکس محتوا و صفحات سایت آشنا نباشید. اولین قدم برای اینکه بخواهید صفحه سایت خود را در گوگل به رتبه خوبی برسانید این است که این صفحه توسط خزنده‌های گوگل کرال شده و نهایتا ایندکس شده باشد تا در نتایج قرار بگیرد.

می‌دانید که گوگل دارای ربات‌های خزنده‌ای است که در سایت‌های مختلف می‌گردند و صفحات و سایت‌های جدید را پیدا کرده و آن‌ها را بررسی کرده و اصطلاحا کرال می‌نمایند. بعد از بررسی اگر صفحه از نظر گوگل تایید بود، ایندکس شده و در نتایج مرتبط قرار می‌گیرد.

حالا فرض کنید شما در شرایطی هستید که هیچ خزنده‌ای به سایت شما سر نزده و آن را بررسی نمی‌نماید. این قطعا مشکل بزرگی است که باید آن را حل کنید و به بودجه خزش سایت یا crawl budget مرتبط است.

گوگل روزانه باید تعداد بی‌شماری سایت را مورد بررسی قرار داده و صفحات سایت‌ها را کرال نماید. این تعداد زیاد باعث شده تا تصمیم بگیرد با برنامه ریزی مناسبی کار خود را انجام داده و سایت‌ها را ایندکس نماید. طبق این برنامه ریزی، گوگل برای هر سایتی میزان مشخصی وقت را در نظر می‌گیرد و این بودجه خرش است.

یعنی ممکن است تصمیم بگیرد crawl budget یک سایت را 6 صفحه در روز قرار دهید به این معنی که در هر روز فقط 6 صفحه از این سایت را کرال کرده و نهایتا ایندکس می‌نماید چرا که این زمان برای او وجود ندارد که بخواهد روزانه تمامی صفحات سایت را چک کرده و به روز رسانی‌ها را بررسی کند.

 

دلیل به وجود آمدن crawl budget

 

دلیل به وجود آمدن crawl budget

 

حالا این سوال پیش می‌آید که گوگل چرا چنین موضوعی را به وجود آورده است؟ در قسمت قبلی به صورت خیلی کوتاه به این موضوع اشاره کردیم. این روزها تعداد افرادی که وارد دنیای اینترنت شده و دوست دارند تا از مزایای آن استفاده نمایند خیلی زیادتر شده و به همین دلیل تعداد زیاد سایت ساخته شده و در حال کار می‌باشند.

به خصوص که بعد از آمدن ویروس کرونا این دنیا بیشتر از قبل به مردم معرفی شده و تعداد افرادی که از سایت‌های فروشگاهی استفاده می‌کنند، خیلی بیشتر شده است و علاوه بر آن سایت‌های قدیمی نیز روزانه برای اینکه از سایت‌های رقیب و جدید خود عقب نیوفتند، در حال به روز رسانی هستند و مقالات و صفحات جدیدی را به سایت اضافه می‌کنند و این موضوعی است که غیر قابل انکار است که اگر منفعل باشند، گوگل خیلی زود آن‎ها را به دست فراموشی می‌سپارد.

گوگل شرکتی است که منابع نامحدود نداشته و مانند تمامی شرکت‌های دیگر از تعدادی کارمند برای انجام کارهای خود استفاده می‌کند. فرقی ندارد که تعداد این کارمندان چه قدر زیاد باشد، آن‌ها نمی‌توانند تمامی صفحات تمامی سایت‌های موجود را هر روز مورد بررسی قرار دهند و این کاری غیرممکن است.

به همین دلیل بودجه خرش یا crawl budget به وجود آمده است تا این شرکت بتواند سایت‌ها را تحت مدیریت خود قرار داده و تمامی اطلاعات موجود در آن‌ها را در سرور خود ذخیره سازی کرده و ایندکس نماید.

 

اهمیت بودجه خزش یا crawl budget در سئو

 

باید این را بدانید که گوگل بعد از کرال صفحات سایت شما، آن را در سرورهای خود ذخیره سازی کرده و این به معنای ایندکس کردن صفحات سایت می‌باشد. اگر صفحه سایت شما ایندکس نشده باشد، با قبل از اینکه آن را بسازید هیچ فرقی نخواهد داشت چرا که در نتایج گوگل نخواهد آمد و هیچ کاربری نمی‌تواند آن را مشاهده نماید مگر اینکه به صورت مستقیم لینک آن را در مروگر وارد کرده باشد که احتمال آن خیلی کم است.

اگر می‌خواهید سایت خود را بهینه نمایید باید به ایندکس شدن صفحات سایت و crawl budget اهمیت خیلی زیادی بدهید و با هر روشی تلاش کنید تا بودجه خزش را افزایش دهید و کاری کنید تا گوگل روزانه وقت بیشتری را برای سایت شما بگذارد.

این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که گوگل متوجه این موضوع شود که شما دارای سایتی پویا هستید که می‌توانید محتوای مفیدی را به کاربر ارائه دهید. می‌دانید که هیچ چیزی مهم‌تر از کاربر برای گوگل وجود ندارد.

 

منبع

 

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *