hambergermenu

ترفندهای اتصال موس و کیبورد به آیفون

نحوه اتصال موس و کیبورد به آیفون از طرق مختلفی قابل انجام است. برای آشنایی با ترفندهای اتصال موس و کیبورد به آیفون با ما همراه باشید.

 

ترفندهای اتصال موس و کیبورد به آیفون

اتصال موس و کیبورد به آیفون، کار کردن با گوشی آیفون را به خصوص برای افرادی که به طور حرفه ای می خواهند در نبود لپ تاپ با گوشی کار کنند آسان ‌تر می کند. برای اتصال ابتدا باید بلوتوث گوشی را روشن کنید. چرا که اتصال این دو از طریق بلوتوث امکان پذیر است.

 

البته، در بعضی موارد کار به این راحتی و به اصطلاح، هلو برو توی گلو نیست! در این مواقع بهتر است فرآیند اتصال را به دستان گروهی ماهر چون اپل ایدی بسپارید تا کار را بی عیب و نقص انجام داده و از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری کنند. یکی از ترفندهای اتصال کیبورد و موس به آیفون به شرح زیر است.

 

ترفندهای اتصال موس و کیبورد به آیفون

 

نحوه اتصال کیبورد به آیفون

  • ابتدا کیبورد را شارژ کرده و سپس، آن را روشن کنید.
  • به قسمت Setting در گوشی آیفون خود بروید سپس، بلوتوث را روشن کنید.
  • جستجوی بلوتوث که کامل شد، در این حالت، هنگامی که Device در لیست Other Devices ظاهر شد، آن را انتخاب کنید.

 

نکته 1: استفاده از لوازم جانبی آیفون ممکن است عملکرد سیستم وایرلس گوشی را تحت تاثیر قرار دهد. بعضی از لوازم جانبی مرتبط با آیفون و حتی آی پاد ها به طور کامل با  این وسایل سازگار نیستند. برای حل این مشکل بهتر است از سایت اپل آیدی کمک بگیرید.

 

یا اگر خواستید خودتان اقدام کنید، این را بدانید که گوشی را در حالت پرواز قرار دهید. در این حالت، تداخل صوتی بین آیفون و لوازم جانبی از بین می رود و تا حدودی مشکل حل می شود. البته، می‌ توانید کمی جای گوشی را تغییر دهید تا شرایط و عملکرد وایرلس را بهبود ببخشید.

 

نکته 2: اگر کیبورد یا موس شما با دستگاه دیگری از قبل Pair یا جفت شده است، ابتدا باید آن را از این حالت خارج کنید تا دستگاه بتواند بلوتوث آیفون را شناسایی کرده و به آن متصل شود.

 

نحوه Unpair کردن موس یا کیبورد از آیفون

 

نحوه Unpair کردن موس یا کیبورد از آیفون

برای خارج کردن بلوتوث دستگاه از حالت جفت یا به اصطلاح Unpair کردن دستگاه باید مسیر زیر را طی کنید. فرقی ندارد که روی چه دستگاهی از محصولات اپل مانند آیفون، آی پد یا آی پاد می خواهید فرایند «از حالت جفت خارج کردن» را انجام دهید.

 

در هر حالتی، کافی است، به قسمت Setting بروید. در این قسمت، روی دکمه اطلاعات که به شکل یک i که در داخل یک دایره کوچک محصور شده است و درست کنار نام وسیله قرار گرفته است، کلیک کنید. سپس، روی دکمه Forget This Device بزنید تا از حالت جفت شدن خارج شود.

 

اگر لیست Device ها برای شما نمایش داده نمی شود، بررسی کنید که شاید بلوتوث شما روشن نباشد. بلوتوث باید به فرم Bluetooth Is Turned On نمایش داده شود.

 

در این حالت، اگر ایرپاد داشته باشید و روی دکمه Forget This Device زده باشید، ایر پاد شما به طور خودکار از هر دستگاه دیگری که  با همان اپل آیدی متصل شده بودید قطع (Disconnect) می شود.

 

نحوه اتصال موس به گوشی آیفون

از آنجایی که، گوشی ها آن قدر هوشمند شده اند که کم کم می توانند جای لپ تاپ را بگیرند! برای انجام کارهای حساس مثل ادیت ویدئو ها با گوشی، صفحه نمایش لمسی محدودیت هایی ایجاد می کند که نیاز به استفاده از موس است.

 

در این حالت، خبر خوب این است که آیفون هر نوع موس را ساپورت می کند. اما، بهتر است از موس های وایرلس استفاده کنید. اگر چه که موس سیمی هم می توانید کار کنید. برای کار با این موس، باید برای گوشی خود یک آداپتور تهیه کنید.

 

اگر می خواهید از یک موس سیمی یا موسی که از طریق USB قرار است متصل شود استفاده کنید، ابتدا باید آن را به دستگاه آیفون خود متصل کنید. گوشی دستگاه را تشخیص می دهد.

 

اگر از موس بی سیم استفاده می کنید، گوشی را در حالتPairing  قرار دهید و قسمت Setting گوشی را باز کنید. و گزینه Bluetooth را انتخاب کنید. روی نام موس کلیک کنید تا اتصال بر قرار شود. سپس، در قسمت Setting، به سراغ بخش Accessibility بروید.

 

روی قسمت Physical and Motor قسمت Touch را انتخاب کنید. در این قسمت، گزینه Assistive Touch را خواهید دید. کشوی روبروی این گزینه را بکشید تا این قسمت فعال شود. در این حالت، نشانگر موس روی صفحه گوشی نمایان می شود.

 

نحوه اتصال موس به گوشی آیفون

 

سفارشی کردن حالت های حرکتی موس

اگر دوست دارید از تمامی امکانات موس خود استفاده کنید، بهتر است کلیه عملکرد های آن را سفارشی کنید. دقیقا تا نقطه ای که به Assistive Touch رسیدید را طی کنید. در این نقطه، Tracking Sensitivity را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.

 

قسمت Customize Additional Button به شما کمک می کند تا بتوانید قسمت های دلخواه را به موس خود اضافه کنید.

 

برای خرید اپل ایدی معتبر می توانید وب سایت اپل آیدی را انتخاب کنید. این وب سایت علاوه بر خریدی ایمن، خدمات بسیار خوبی ارائه می دهد و خاطره خوشی از یک خرید اینترنتی با اطمینان را در ذهن شما حک خواهد کرد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *