hambergermenu

قوانینی که پیش از سفر به استانبول باید بدانید!

تور نوروزی استانبول

استانبول یکی از معروف‌ترین شهرهای گردشگری جهان است که مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند. تور نوروزی استانبول 1402 از تورهای محبوب برای ایرانی‌ها است. همه ما تقریبا استانبول را می‌شناسیم و وقتی بخواهیم به سفرهای خارجی فکر کنیم، احتمالا علاوه بر تور نوروزی آنتالیا، استانبول یکی از اولین گزینه‌هایی خواهد بود که به ذهن ما می‌رسد. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره قوانینی که پیش از سفر به استانبول باید بدانید، توضیح دهیم. اگر برای اولین‌بار به خارج از کشور سفر می‌کنید یا تجربه این‌نوع سفرها را داشته‌اید، بهتر است درباره نکاتی که باید قبل از سفر بدانید مطالعه کرده و آگاهی لازم را درباره همه موارد داشته باشید. رعایت قوانین باعث می‌شوند تا شما سفری آرام را تجربه کرده و از هر‌گونه مشکلات احتمالی دور باشید.

 

به‌عنوان‌مثالی ساده شما باید درباره استعلام ممنوع‌الخروجی خود حتما قبل از سفر اطلاع داشته باشید. پرواز‌های خارجی باتوجه‌به مقصد سفر، گاه قوانین خاصی دارند؛ ولی برخی از نکات در همه این سفر‌ها مشترک و ثابت هستند. بهتر است قبل از سفرهای خارجی این‌مقاله را خوانده و اگر تور استانبول رزرو کرده‌اید، همین حالا این‌مطلب را مطالعه کرده و آن را برای دیگر همراهان خود نیز ارسال کنید.

 

مدارک لازم برای سفر را آماده کرده باشید

اگر با تور نوروزی استانبول 1402 سفر می‌کنید، معمولا برخی تورها مدارک لازم و مراحل دریافت آن‌ها را به شما می‌گویند. البته مسئول این‌موضوع شما هستید و بهتر است قبل از رزرو تور یا شروع سفر درباره همه مدارک لازم تحقیق و جستجو کرده باشید. اگر تور شما مدارکی را برای شما آماده خواهد که از آن‌ها درباره این‌موضوع سوال کنید. اگر این ‌طور نیست، حتما زمان‌های مشخصی را به تهیه مدارک لازم اختصاص دهید. ترکیه همسایه ایران است و مسافران زیادی از ایران به این‌کشور و شهرهای زیبای آن سفر می‌کنند.

 

تور نوروزی استانبول

 

شما برای سفر به استانبول به ویزا نیاز ندارید؛ ولی باید پاسپورت شما اعتبار لازم را داشته باشد. یکی از اولین مدارکی که شما برای سفر خود به خارج از کشور نیاز خواهید داشت، گذر‌نامه معتبر است. حداقل شش ماه از زمان اعتبار گذر‌نامه باید باقی‌مانده باشد. استعلام ممنوع‌الخروجی و پرداخت فیش عوارض خروج از کشور نیز دو مورد مهم از مدارک هستند. اگر‌چه برای پرداخت این‌ مورد، باجه بانکی در فرودگاه امام خمینی وجود دارد، اما بهتر است چند‌روز قبل از سفر اقدام به پرداخت فیش کنید تا بتوانید برای باقی سفر خود با خیالی آسوده برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.

 

میزان بار مجاز را رعایت کنید

بعد از این‌که همه مدارک را آماده کردید و از بابت آن‌ها مطمئن شدید، یکی دیگر از موارد مهم برای سفر به استانبول یا سفرهای خراجی هوایی، توجه به میزان بار مجازی است که شما می‌توانید با خود حمل کنید. معمولا باتوجه‌به پرواز‌ها و کلاس‌های مختلف سفر، شما اجازه دارید 20 تا 50 کیلو‌گرم بار مجاز همراه خود داشته باشید. این‌موضوع را هم مد‌نظر داشته باشید که اگر بار مجاز برای شما 20 کیلو‌گرم است، شما نمی‌توانید یک چمدان 40 ‌کیلو‌گرمی را برای دو نفر ثبت کنید. بلکه باید دو چمدان20‌کیلو‌گرمی تحویل دهید. این‌قانون را هنگام رزرو بلیط یا خرید تور در سایت‌هایی مانند علی بابا می‌توانید بخوانید. اگر این‌موضوع برای شما مبهم است، حتما درباره آن از پشتیبانی سایت، شرکت‌های هواپیمایی یا مسئولان تور سوال کنید.

 

تور نوروزی استانبول

 

دیگر قوانینی که برای سفر به استانبول باید بدانید

یکی موارد مهمی که برای سفر به استانبول باید مدنظر داشته باشید، این است که معمولا تورها یا هتل‌ها فقط وعده صبحانه را روی هزینه‌ها برای شما محاسبه کرده‌اند و شما باید برای وعده‌های ناهار و شام مبلغ اضافه بپردازید. البته برخی تورها همه وعده‌های غذایی را شامل می‌شوند و بهتر است درباره این‌موضوع مطمئن شوید. “استانبول کارت” به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. بهتر است یکی از این‌کارت‌ها را خریده و برای مدت اقامت خود در استانبول مبالغ وسایل حمل‌و‌نقل عمومی را با آن بپردازید. بهتر است به‌عنوان یک گردشگر خارجی به همه قوانین و فرهنگ مردم محلی احترام گذاشته و موارد لازم را رعایت کنید. هنگامی که به مسجدها یا اماکن مذهبی می‌روید بهتر است لباس پوشیده و موقر داشته باشید تا احترام این‌مکان‌ها حفظ شود.

 

کلام آخر

حتما قبل از سفر خود با تور نوروزی استانبول 1402، درباره قوانین و مدارک لازم برای سفر به ترکیه مطالعه کنید. مردم ترکیه فرهنگی تقریبا مشابه ایرانی‌ها دارند و شاید تعامل با مردم آن برای شما سخت نباشد. افراد زیادی ممکن است در استانبول گردشگر باشند یا ممکن است مهاجران مختلفی را هم در شهر ببینید. حتما با پلیس همکاری کنید و سعی کنید در صورت دیدن موارد خاص، از مسئولان تور راهنمایی بخواهید. حتما مدارک لازم، پرداخت‌ها، پولی که باید همراه داشته باشید و دارو‌هایی که به‌ آن‌ها نیاز دارید را همراه خود داشته باشید. درباره قوانینی که در سایت علی بابا نوشته شده یا تور درباره آن‌ها به شما می‌گوید نیز آگاهی لازم را داشته باشید و حتما آن‌ها را دقیق و کامل خوانده باشید. سفر به استانبول می‌تواند با رعایت قوانین یکی از بهترین سفرهای شما باشد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی