hambergermenu

ویزا کارت یا مستر کارت؟ کدامیک بهتر است؟

امروزه پرداخت‌های ارزی به بخش مهمی از هزینه‌های روزمره بسیاری از افراد تبدیل شده است؛ دانشجویان و اساتید، تجار و فعالان اقتصادی، فریلنسرها و گیمرها و افرادی که قصد مهاجرت یا سفر به کشورهای خارجی دارند به نحوی برای تأمین هزینه‌های خود به خدمات پرداخت ارزی نیاز دارند.

 

بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ برای دسترسی به این خدمات استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی است.

 

با خرید مستر کارت پلاتینیوم یا ویزا کارت پلاتینیوم این امکان در اختیار افراد قرار می‌گیرد که به راحتی بتوانند پرداخت‌های ارزی خود را در کشورهای سراسر دنیا مدیریت کنند.

 

ویزا کارت یا مستر کارت کدامیک بهتر است

 

کاربرد انواع کارت‌های اعتباری چیست؟

مستر کارت و ویزا کارت جزو معتبرترین کارت‌های اعتباری بین‌المللی هستند که توسط دو شرکت بزرگ در این حوزه عرضه می‌شوند تا خدمات مالی مختلف را به افراد مختلف در سراسر دنیا ارائه نمایند.

 

از مهم‌ترین موارد کاربرد کارت‌های اعتباری که با خرید ویزاکارت پلاتینیوم یا مسترکارت امکان دسترسی به آن فراهم می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • پرداخت هزینه شرکت و ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی زبان
  • خرید کالا و محصولات از فروشگاه‌های آنلاین بین‌المللی
  • پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه‌های بین‌المللی
  • خرید اشتراک عضویت در سایت‌های سرگرمی و استریم
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به وقت سفارت و صدور ویزای کشورهای خارجی
  • پرداخت هزینه ثبت نام و شرکت در رویدادها، همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی
  • خرید نرم‌افزارها و بازی‌های اورجینال و پرداخت هزینه لایسنس نرم‌افزارهای مختلف
  • خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و پرداخت هزینه‌های سفر
  • پرداخت هزینه ثبت نام آزمون USMLE

 

انواع کارت اعتباری بین‌المللی کدام است؟

کارت‌های اعتباری متعددی در سطح بین‌الملل وجود دارد که از میان آن‌ها Master Card و Visa Card معتبرترین و محبوب‌ترین کارت‌های اعتباری بین‌المللی محسوب می‌شوند.

 

با دریافت این کارت‌های اعتباری قابلیت‌های فراوانی در اختیار افراد قرار می‌گیرد که باعث محبوبیت آن‌ها شده است.

 

برای درک بهتر تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو کارت اعتباری در ادامه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

مستر کارت (Master Card)

این کمپانی را می‌توان یکی از 3 شرکت بزرگ دنیا در زمینه پردازش تراکنش‌های مالی بین‌المللی دانست که بانک‌ها و مؤسسات مالی در کشورهای مختلف با آن همکاری کرده و برای مشتریان خود کارت‌هایی صادر می‌کنند که قابلیت اتصال به شبکه جهانی مستر را دارند

 

به طور کلی انواع Master Card را که افراد می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند می‌توان در دو دسته اصلی مجازی و فیزیکی تقسیم‌بندی کرد.

 

مستر کارت مجازی

نوعی از کارت اعتباری است که ماهیت فیزیکی ندارد و اطلاعات مربوط به کارت از طریق ایمیل برای خریداران ارسال می‌شود.

 

با توجه به این که مستر کارت‌های مجازی ماهیت فیزیکی ندارند، به همین دلیل تنها برای پرداخت آنلاین در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف طراحی شده‌اند.

 

این نوع کارت‌های اعتباری در دسته کارت‌های پیش‌پرداخت (Prepaid) قرار می‌گیرند؛ یعنی دارندگان کارت تنها می‌توانند به اندازه اعتبار موجود در آن خرید انجام دهند.

 

عدم امکان شارژ مجدد کارت و همچنین تاریخ انقضاء محدود و غیر قابل تمدید از دیگر ویژگی‌های کارت مجازی به حساب می‌آید.

 

این کارت‌ها به طور معمول با ارز رسمی یک کشور خاص صادر می‌شوند که بر این اساس دارای انواع زیر هستند:

 

  • گیفت کارت مسترکارت یورویی
  • مستر کارت هدیه دلاری
  • مستر کارت پوند انگلیس
  • مستر کارت مجازی کانادا
  • مستر کارت مجازی آمریکایی

 

مستر کارت فیزیکی

اگر به یک کارت اعتباری نیاز دارید که قابلیت‌های بیشتری داشته باشد،‌ با خرید مستر کارت فیزیکی می‌توانید به این هدف دست یابید.

 

این کارت‌ها به یک حساب بین‌المللی در کشورهای خارجی متصل شده و امکان برداشت و واریز وجه به صورت ارزی، انجام تراکنش از طریق دستگاه ATM و خرید با دستگاه پوز از فروشگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

 

به همین دلیل خرید مسترکارت فیزیکی برای افرادی که قصد واریز و برداشت وجه به صورت ارزی دارند بهترین گزینه محسوب می‌شود.

 

کارت‌های فیزیکی معمولا بر حسب سقف برداشت روزانه و ماهیانه و همچنین سایر ویژگی‌های و قابلیت‌ها در انواع مختلفی در دسترس هستند که شامل موارد زیر است:

 

  • مستر کارت کلاسیک (استاندارد)
  • مستر کارت گلد
  • مستر کارت پلانتینیوم
  • مستر کارت VIP

 

ویزا کارت (Visa Card)

این شرکت نیز مانند مستر کارت یکی از سه شرکت بزرگ دنیا در زمینه پردازش تراکنش‌های مالی بین‌المللی به حساب می‌آید.

 

مدل کار این دو کمپانی شباهت زیادی به یکدیگر دارد و کارت‌های اعتباری خود را از طریق بانک‌ها و مؤسسات مالی مختلف در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

 

کارت‌های اعتباری Visa نیز مانند مستر کارت در دو دسته مجازی و فیزیکی در دسترس هستند.

 

ویزا کارت مجازی

این نوع کارت ویزا،‌ ماهیت فیزیکی ندارد و اطلاعات مربوط به آن مانند شماره 16 رقمی، کد CVV، تاریخ انقضا، بیلینگ آدرس و … به صورت مجازی و از طریق ایمیل در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

 

از این کارت‌ها تنها می‌توان برای پرداخت‌های آنلاین در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کرد؛ برخی از کارت‌های مجازی ویزا یکبار مصرف بوده و قابلیت شارژ ندارند اما برخی از آن‌ها امکان شارژ مجدد دارند.

 

از انواع Visa Card مجازی می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

  • ویزا کارت مجازی آمریکایی (تنها امکان پرداخت با دلار آمریکا)
  • ویزا کارت مجازی هدیه (امکان پرداخت با ارزهای دیگر با پرداخت کارمزد 4.5 درصدی)

 

ویزا کارت فیزیکی

در صورت خرید ویزاکارت فیزیکی، قابلیت‌های بیشتری در اختیار خریدار قرار خواهد گرفت.

 

این کارت‌ها به یک حساب بانکی بین‌المللی متصل می‌شوند و به همین دلیل امکان واریز و برداشت وجه به صورت ارزی را در اختیار دارنده کارت قرار می‌دهند.

 

با استفاده از این کارت‌ها می‌توان از طریق دستگاه‌های خودپرداز (ATM) در کشورهای سراسر دنیا تراکنش انجام داده و همچنین به صورت حضوری در فروشگاه‌های مختلف محصولات مورد نظر را خریداری کرده و از طریق دستگاه پوز هزینه آن را پرداخت کرد.

 

کارت‌های فیزیکی مانند نوع مجازی با ارز رسمی یک کشور صادر می‌شوند اما به دلیل اتصال به حساب بانکی بین‌المللی برای استفاده در کشورهای مختلف مشکلی ندارند و به صورت خودکار تبدیل ارز (البته با پرداخت کارمزد) در آن‌ها انجام می‌شود.

 

کردیت کارت پلاتینیوم، ویزا کارت کلاسیک، ویزا کارت گلد، ویزا کارت پلاتینیوم و ویزا کارت کلاسیک از انواع Visa Card فیزیکی هستند که هر کدام از ویژگی‌ها و محدودیت‌های برداشت وجه مختلفی برخوردار هستند.

 

ویزا کارت بهتر است یا مستر کارت؟

Visa Card و Master Card هر دو یک کارت اعتباری بین‌المللی هستند که امکان انجام تراکنش‌های مختلف مانند واریز و برداشت وجه، خرید از پایانه‌های فروشگاهی و استفاده از دستگاه ATM را در کشورهای مختلف دنیا فراهم می‌کنند.

 

این کارت‌ها از نظر عملکرد و نحوه ارائه خدمات کاملا مشابه به یکدیگر هستند و تنها تفاوتی که برای آن‌ها می‌توان قائل شد، نوع کارتی است که افراد برای استفاده از خدمات این دو شرکت دریافت می‌کنند.

 

مجموعه تهرانیکس این امکان را برای ایرانیان فراهم کرده تا بتوانند با خرید انواع مسترکارت و ویزاکارت همه محدودیت‌های موجود در زمینه پرداخت ارزی را کنار بزنند و از مزایای این کارت‌های بین‌المللی بهره‌مند شوند.

 

ایرانیان می‌توانند کارت اعتباری مورد نظر خود را به صورت آنلاین و از طریق پرداخت ریالی خریداری کرده و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *