hambergermenu

بیوگرافی بندیکت کامبربچ

بندیکت کامبربچ یک بازیگر انگلیسی تحسین شده است. که تقریبا در همه زمینه ها فعالیت هنری دارد.
بندیکت کار حرفه ای خود را از تئاتر شروع کرد. و سپس بخاطر بازی در نقش تایتانیا در سنین جوانی مشهور شد. وی در فیلم، تلوزیون، تئاتر و رادیو کار کرده است.
او یکی از شخصیت های بسیار با استعدادی ست که از او برای بازی در شخصیت های نمادین همچون”هابیت” و “سیمپسون ها” استفاده شده است.
وی بیشتر فعالیتش در زمینه فیلم بوده اما تاثیرات قابل توجهی نیز در تلوزیون داشته است. فیلم او”دکتر استرنج” که توسط “مارول استودیو” تهیه و تولید شده بود شهرتی جهانی پیدا کرد. تصویر وی در قالب شرلوک در فیلم “شرلوک هولمز” توسط منتقدین سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت.
بندیکت با بازیگر تئاتر و کارگردان اپرا “سوفی هانتر” ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند پسر به اسم” کریستوفر کارلتون “کامبربچ” و “هال آدن کامبربچ” است.

کودکی و اوایل زندگی او

بندیکت کامبربچ متولد 19ژونیه 1976 در لندن انگلستان است. پدر وی تیموتی کارلتون و مادر وی واندا ونتهام میباشد.
وی از اولین ازدواج مادرش یک خواهر ناتنی به اسم تریسی دارد. او بیشتر روز های خود را در مدارس شبانه روزی گذارند. کامبربچ تحصیلات اولیه خود را از    مدارسی چون”school harrow” و” west sussex” و “school brambletye“دریافت کرده است. 
او دانشمند هنر در مدرسه “هارو” بود و عضو “انجمن راتیگان” بود که در آن زمان مهمترین باشگاه هنرهای نمایشی در مدرسه وی بود.
بندیکت کامبربچ اولین تجربه بازیگری خود را در فیلم “رویای یک شب تابستان” در نقش تایتانیا اجرا کرد که باعث معروفیت و محبوبیت وی شد.
او آموزش خود را در “آکادمی موسیقی و هنر های نمایشی لندن” ادامه داد و با مدرک فوق لیسانس بازیگری کلاسیک فارغ التحصیل شد.  همچنین او در دانشگاه ویکتوریا منچستر که هم اکنون به اسم دانشگاه منچستر شناخته میشود تحصیل کرد.
کامبربچ به عنوان یک معلم انگلیسی داوطلبانه در یک صومعه تبت در دارجیلینگ هند مشغول به فعالیت شد.
می توانید از طریق لینک های رو به رو بیوگرافی دیگر هنرمندان را مطالعه بفرمایید : بیوگرافی ریحانا | بیوگرافی دی‌کاپریو

آثار کامبربچ در تلوزیون

بندیکت در سال 2002در برنامه تلوزیونی”tipping the velvet” ظاهر شد.
وی سپس در سال2003 در فیلمی به اسم”کامبربچ جاسوس” در نقش ادوارد هان بازی کرد.بندیکت همچنین در این سال در یک فیلم تلوزیونی کمدی ایفای نقش کرد.
او اولین نقش اصلی خود را در تلوزیون در سال 2004 با بازی در سریال هاوکینگ در نقش استفان هاوکینگ ظاهر شد. که بندیکت به خاطر بازی خوبی که ارائه داده بود جایزه بهترین بازیگر مرد تلوزیون سال را دریافت کرد. او همچنین در بخش بهترین عملکرد توسط بازیگران برنده”پوره طلایی” شد. 
در سال 2005 بود که وی نقش ادموند تالبوت در مینیری  را به آسانی پذیرفت و در همان سال او در دو نمایشی چون”اخبار شکسته” و “ناتان بارلی” به عنوان مهمان حضور داشت. 
در سال 2007 بندیکت کمبریج در فیلم تلوزیونی ” استوارت: یک زندگی به عقب ” در کنار تام هاردی ایفای نقش کرد. این نمایش در سال 2007 در شبکه”بی بی سی” پخش شد.
در سال 2008 او نقش اصلی فیلم اخرین دشمن را بازی کرد. که دوباره عملکرد وی به عنوان شخصیت اصلی نامزد دریافت جایزه” ماهواره ای”  شد.
در سال 2009 بود که بندیکت در یک فیلم تلوزیونی” افرا:قتل آسان است” به عنوان لوک فیتزو ویلیام بازی کرد. او همچنین در فیلمی که اقتباس از رمان”جزیره کوچک” بود نقش برنارد را بازی کرد. عملکرد وی به عنوان برنارد نامزد دریافت جایزه برای “بهترین بازیگر مرد” شد.
سال 2010 سال بسیار مهمی برای بندیکت کامبربچ بود. او برای بازی در نقش وینسنت ون انتخاب شد. همچنین عملکرد وی به عنوان ون گوک در فیلم”hit, van gogh” در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت.
در همان سال او به عنوان شخصیت اصلی فیلم شرلوک هولمز انتخاب شد. فصل اول این سریال در سال 2010 منتشر شد.
در فوریه سال 2017 بود که کامبربچ در فیلم”پاتریک ملروز” یک فیلمی که اقتباس شده از رمان های ادوارد سن اویین بود ایفای نقش کرد. 
او همچنین در سال 2019 به عنوان دومینیگ کامینگز یک استراتژیست سیاسی انگلیسی در فیلم”brexit: the war uncivil” ظاهر شد. این فیلم در شبکه چهار اچ بی و پخش میشود.

جوایز و دستاورد ها

بندیکت در سال 2012 به خاطر بازی در فیلم “فرانکنشتاین” جایزه الیویه را برای عملکرد” بهترین بازیگر نقش اول مرد” دریافت کرد.
کامبربچ در جوایز امی 2012 و 2013 برای بازیگری در نقش برجسته رهبر در یک مینی ساری نامزد شد. وی در سال 2013 به دلیل عملکرد استثنایی خود جایزه را بدست آورد.
او در جوایز گلدن گلوب در سال 2013 برای بازی در نقش شرلوک به عنوان بهترین بازیگر مرد نامزد شد.
او به دلیل تصویر برداری استثنایی اش در فیلم شرلوک هولمز جایزه امی نقش برجسته را دریافت کرد.
آثار کامبربچ در تلویزیون

ازدواج و زندگی شخصی

بندیکت کامبربچ در سال 2011 مدتی با الیویا پولت در رابطه بود. سپس در سال 2014 نامزدی خود را با سوفی هانتر بازیگر تئاتر و کارگردان اپر را اعلام کرد. اولین فرزندشان کریستوفر در سال 2015 بدنیا آمد. 

حقایقی در مورد کامبربچ 

– او هنگام فیلم برداری در آفریقای جنوبی یک تجربه وحشتناک را تجربه کرد. او در حین فیلمبرداری “تا انتهای زمین” در سال 2005توسط گروهی مسلط ربوده شد. سپس توسط همین گروه در بیابانی رها شد. او هیچ توضیحی در رابطه با این آدم ربایی دریافت نکرد. 
– بندیکت از فلسفه بودایی پیروی میکند و همواره علاقه و عشق خود را به مراقبه و یوگا اعلام میکند. 
– کامبربچ دارای هتروکرومی مرکزی است. یک جهش ژنتیکی بی ضرر است که باعث میشود هر چشم چندین رنگ داشته باشد. چشمان کامبربچ ترکیبی از رنگ های آبی، سبز و طلایی است. الگوی این رنگ ها در هر چشم کمی متفاوت است. 
– در سال 2013 توسط یک مجله انگلیسی در رده پنجم جذاب ترین فرد انگلیس قرار گرفت
– بعد از اینکه به عنوان کاراگاه شرلوک انتخاب شد تصمیم گرفت تا با این نقش بیشتر آشنا شود از این رو تمام کتاب های ارتور کانن دویل را خریداری کرد و تک تک داستان ها را خواند. 
– او با سر ارتور کانن دویل یک قومیت دور و دراز دارد آنها از طریق جان گانت ارتباط دارند. آنها شانزدهمین پسرعموی هم هستند
– بازیگری در ژن کامبربچ نهفته است زیرا پدر و مادر بندیکت هر دو بازیگر بودند. 
– بندیکت ظاهری کاملا قابل تشخیص دارد اما صدای او کاملا متمایز است. صدای او به طور طبیعی مناسب انجام کار های صوتی و رادیویی است. به همین دلیل بسیاری از مستند ها و کتاب های صوتی با صدای وی ضبط شده اند. 
– بازیگرانی که در سریال شرلوک هولمز نقش پدر و مادر شرلوک و مایکرافت را بازی کردند در واقع پدر و مادر واقعی بندیکت کامبربچ بودند. 
– وی که چندان علاقه ای به چهره خود ندارد. اعتراف کرد که قیافه  وی شباهت بسیاری با سید در انیمشین عصر یخبندان دارد.
– او فاش کرد که توسط یک هوادار دیوانه زیر نظر گرفته شده بوده. شخصی در خارج از خانه تمامی حرکاتی که وی در خانه انجام میداد را ریز به ریز در توییتر تویت کرده بود.

مطالب پیشنهادی در مورد بازیگران خارجی

بیوگرافی جولیا رابرتزبیوگرافی رابرت دنیروبیوگرافی آدام سندلر
بیوگرافی کریس همسورثبیوگرافی اسکارلت جوهانسونبیوگرافی هانده ارچل
بیوگرافی هازل کایابیوگرافی بوراک دنیزبیوگرافی جنیفر آنیستون
بیوگرافی بن افلکبیوگرافی کیت بلانشتبیوگرافی دنزل واشنگتن

 

عکس های سریال ها

عکس پیکی بلایندرزعکس بریکینگ بدعکس سریال چرنوبیل

 

 

نقد فیلم ها 

نقد فیلم تلقین “Inception”نقد فیلم فارست گامپنقد فیلم فهرست شیندلر 
نقد فیلم شوالیه تاریکی نقد فیلم رستگاری در شاوشنکنقد فیلم The Big Sick
نقد فیلم Atomic Blondeنقد فیلم Dunkirkنقد فیلم Rough Night
نقد فیلم The Hitman’s Bodyguard 2017
نقد فیلم Wonder Womanنقد فیلم It
نقد فیلم Force Majeure
نقد فیلم Atomic Blondeنقد فیلم Every Thing, Every Thing

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *