hambergermenu

صفر تا صد آموزش ماساژ سوئدی به صورت مرحله به مرحله

ماساژ سوئدی یکی از نام‌آشناترین ماساژها در دنیا می‌باشد که به لطف فواید بی‌نظیرش محبوبیت بسیار بالایی کسب کرده است. این ماساژ با تکنیک‌های ملایم خود شناخته می‌شود و معمولا برای افرادی که اولین تجربه‌ی خود را قرار است کسب کنند، یا شرایط ویژه‌ای مثل بارداری را دارند، توصیه می‌گردد. اگر شما نیز به ماساژ سوئدی علاقمند هستید، حتما این مطلب را مطالعه کنید. ما در اینجا به آموزش ماساژ سوئدی به صورت مرحله به مرحله پرداخته‌ایم.

 

ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی یکی از رایج‎ترین ماساژها در دنیا است که بخاطر تکنیک‌های ملایم خود محبوب شده است.  فشار، اصطکاک، ضربه زدن، و تکان دادن با دست از جمله اصلی‌ترین تکنیک‌ها در این ماساژ می‌باشد. در این ماساژ فقط با فشار دایره‌ای توسط دست و کف دست، ورز دادن، ضربه زدن، خم کردن و کشش، هر گونه تنش و استرس از فرد دور می‌شود.

 

از فواید ماساژ سوئدی می‌توان به القا آرامش به فرد،  تسریع و تشدید گردش خون، تسکین درد، کاهش ضربان قلب، کاهش میزان انسولین و کلسترول بدن، افزایش انعطاف‌پذیری و به طور کلی بهبود عملکرد بدن اشاره کرد. در ادامه به آموزش ماساژ سوئدی پرداخته‌ایم.

 

ماساژ سوئدی چیست؟

 

آموزش ماساژ سوئدی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ماساژ سوئدی با تکنیک‌های بسیار ملایمی همراه می‌باشد و حتی برای بارداری نیز گزینه‌ی امنی است. فواید ماساژ سوئدی بر کسی پوشیده نیست. به طور کلی ماساژ سوئدی همانطور که در سایت روتای نیز به آن اشاره شده است، از 5 تکنیک برای ماساژ استفاده می‌کند که عبارتند از :

  • افلوراژ: مالش های طولانی با کف دو دست
  • پتریساژ: فشار با کف دست و نوک انگشتان
  • تپوتمنت: حرکات ضربه‌ای مثل ضربه‌های ساطوری، سیلی زدن و کوبیدن
  • لرزش: با استفاده از دست یا یک دستگاه برای ایجاد حرکت سریع که باعث شل و آرام شدن عضلات می‌شود.
  • اصطکاک: با فشار، با سرعت بالا و به صورت حرکت دایره‌ای

 

درمانگر در حین ماساژ از این 5 تکنیک استفاده کرده و تنش را از کل بدن دور می‌کند. اما چگونه از این تکنیک‌ها استفاده کنیم؟ ما در زیر به صورت مرحله به مرحله آموزش ماساژ سوئدی را برای شما توضیح داده‌ایم.

 

مرحله 1: گرم کردن بدن با تکنیک افلوراژ 

همانطور که قبل از ورزش بدن به گرم کردن نیاز دارد، در ماساژ نیز دقیقا شما باید ابتدا بدن فرد را گرم کنید. گرم کردن بدن در ماساژ با تکنیکی به اسم افلوراژ صورت می‌گیرد که شامل مالش های طولانی با کف دو دست است. بدین منظور شما باید کف هر دو دست خود را بر روی گردن فرد قرار دهید و با کشیدن دست با فشار ملایم بر روی پوست به سمت پایین بدن را گرم کنید. زمانی که به پهلوها رسیدید، دوباره باید به سمت گردن بگردید. شما باید این تکنیک را چندین بار تکرار کنید.

 

 مرحله 2: ورز دادن با تکنیک پتریساژ

تکنیک پتریساژ شبیه به تکنیک افلوراژ است با این تفاوت که در این تکنیک فشار دست بیشتر می‌باشد. بدین منظور شما باید هر دو سمت ستون فقرات را با کف دست و نوک انگشتان خود به صورت حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.

 

مرحله 3: افزایش فشار

دقیقا تمامی تکنیک‌های مرحله‌ی دوم را این بار با فشار بیشتری تکرار کنید. یعنی با کف دست و نوک انگشتان به صورت حرکات دایره‌ای هر دو سمت ستون فقرات را با فشار بیشتری ورز دهید.

 

مرحله 4: ترکیب افلوراژ و پتریساژ

در ادامه آموزش ماساژ سوئدی شما باید دو تکنیکی که در بالا یاد گرفتید را با هم ترکیب کنید. به این صورت که از بخش کمر شروع کنید و یک حرکت افلوراژ کوتاه (مالش‌های طولانی با کف دو دست) و یک حرکت پتریساژ  (فشار با کف دست و نوک انگشتان) را در هر دو سمت ستون فقرات انجام دهید.

 

مرحله 5: حرکات ضربه‌ای

حالا که بدن کاملا آماده شده است، شما باید از تکنیک تپوتمنت استفاده کنید. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این تکنیک شامل حرکات ضربه‌ای مثل ضربه‌های ساطوری، سیلی زدن و کوبیدن است که می‎تواند به تحریک عضلات و رفع تنش کمک کند. برای انجام این تکنیک نیاز است که با دست‌های خود به شکل عمود بر بدن فرد ضربه بزنید. برای کوبیدن نیز باید دست‌ها را مشت و برای سیلی زدن دست‌هایتان را کمی گود کرده و به بدن ضربه بزنید.

 

توجه کنید در صورتی که فرد باردار باشد یا دچار بیماری و مشکل خاصی باشد، شدت ضربات را آهسته‌تر نمایید. همینطور می‌توانید در طول ماساژ از فرد در مورد شدت ضربات سوال بپرسید.

مرحله 7: در این مرحله باید با استفاده از دست یا یک دستگاه لرزش‌هایی را برای شل و آرام شدن عضلات انجام دهید. خوشبختانه امروزه انواع بهترین صندلی ماساژور در بازار موجود است که می‌توانند جایگزین ماساژ در این مرحله شوند.

 

مرحله 6: سرد کردن بدن

دقیقا مانند مرحله‌ی اول شما باید با تکنیک افلوراژ که شامل مالش‌های طولانی با کف دو دست بود، بدن ماساژ گیرنده را سرد کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا آموزش ماساژ سوئدی را به‌طور کامل به شما توضیح دهیم و تکنیک‌هایی که در این نوع ماساژ به کار برده می‌شود را با شما به اشتراک بگذاریم. 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی