hambergermenu

مضرات قندوشکر سفید و مشتقات آن

مضرات قندوشکر سفید و مشتقات آن را در این نوشته بررسی میکنیم . با مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید . 

 

 یکی از موادی که مصرف آن بسیار گسترش پیدا کرده و در تهیه شربتها و نوشابه ها و اکثر شیرینی جات از آن استفاده می شود قندو شکر سفید کارخانه ای می باشد .

 

این ماده منشا بسیاری از بیماریها به حساب می آید چنانکه تحقیق شده که اگر قند وشکر سفید اختراع نشده بود ۱/۳ بیماریهای بشر کمتر بود.

 

همچنین آزمایش شده مصرف چند قاشق قند وشکر ؛ ۴-۵ ساعت سیستم دفاعی بدن را از کار می اندازد و زمینه ساز بسیاری از بیماریهاست.

 

حال نگاهی مختصر به برخی از مضرات ان می افکنیم:

 

1) سستی و کسالت

 

مصرف قند و شکر و مشتقات آن موجب سستی وکسالت می شود و چربی خون نیز بالا می برد برعکس خرما؛ زیرا قند وشکربرای جذب خون نیازبه مواد دیگردارد که معمولاَ آن را ندارد وبرای جذب شدن از مواد ذخیره شده بدن مثل کلسیم ، کروم ،منیزیم و….استفاده می کند.

بنابراین با مصرف شیرینی جات قند و شکر در هنگام افطاری بدن بسیاری ازاملاح مفید وضروری خویش را از دست می دهد ، که موجب لطمه زدن به سلامتی و صحت بدن نیز می شود.

 

2) بیماری های قلبی

 

 مصرف قند و شکر(شیرینی جات ) موجب تصلب شرائین وبیماریهای قلبی می شود وچربی خون را بالا می برد؛ زیرا در تحقیقات معلوم شده که کبد ازاسیداستیک کلسترول می سازد و مستقیم تحویل خون می دهد قند و شکر اسید استیک ایجاد می کند و درنتیجه به طور غیر مستقیم اسیداستیک درجدار رگها رسوب می کند .

ضمن اینکه ترشح زیاد انسولین نیز همراه با چربی است .همچنین موجب بی نظمی واضطراب ضربان قلب می شود.

 

3) بی نظمی در انجام وظایف بدن

 

شیرینی جات مصنوعی موجب بی نظمی درانجام وظایف بدن می شود : زیرا قند و شکر برای جذب، بسیاری از املاح مفید و کمیاب بدن رااز بین می برد ، و از طرف دیگر با کمبود این املاح آنزیمهای لازم ترشح نمی شود واختلال در نظم بدن بوجود می آید

 

4) بیماری های کبدی

 

موجب ناراحتی ها وبیماریهای کبدی می شود : زیرا قند زمانی برای مصرف سلولها قابل استفاده است و می تواند تولید انرژی کند که به صورت منوساکارید (قند ساده) درآمده باشد درغیر اینصورت کبد باید این کار طاقت فرسا را انجام دهد و قند را برای جذب آماده نماید که در جریان این امر فشار زیاد به کبد وارد می شود .

 

5) عوارض داروهای شیمیایی

 

قند و شکر درواقع موادی مرده است که املاح ومواد معدنی آن در قسمت کارخانه ازبین می رود و نیروهای حیاتی خود را کاملا از دست داده است (با ترکیب شدن با مواددیگر یاباحرارت شدید) ، ضمن اینکه با داروهای شیمیایی سفید می شوند وزیان آن واضح است.

 

6) درد های استخوانی

 

خوردن قند و شکر موجب درد مفاصل و استخوان می شود ،زیرا با خوردن آن کلسیم بدن برای جذب شیرینی مصرف می شود درنتیجه موجب پوکی استخوان ونرمی آن می شود.

ضمن اینکه اختلال درنسبت کلسیم وفسفات بدن ایجاد می کند؛ وقتی این تعادل به هم بخورد؛ موجب رسوب کلسیم در کلیه ها و مفاصل می گردد و سبب ناراحتی کلیه و مفاصل می شود.

 

7) کاهش کارکرد سیستم ایمنی بدن

 

اثر شیرینی قند و شکر برسیستم دفاعی واعصاب بدن . از نظر علمی ثابت شده است ، که خوردن قند وشکر قدرت گلبولهای سفید در ازبین بردن میکروبها را کاهش می دهد بطوریکه سیستم ایمنی بدن را ۵-۶ ساعت فلج می کند و موجب تعطیل شدن وظایف بدن است.

ازطرف دیگر شیرینی جات مصنوعی موجب ازبین رفتن ویتامین های B که برای اعصاب وبدن حیاتی است می شود .درنتیجه ناراحتیهای عصبی ایجاد می کند .

 

 

دکترجانسون دورفیلی می گوید:
شیرینی جات مصنوعی یکی ازغذاهای مهلک جسم است وموجب اضطراب واختلال درسیستم عصبی انسان می شود

 

8) بیماری های کلیوی

 

 مصرف شیرینی جات مصنوعی موجب ناراحتیهای کلیوی می شود : زیرا دفع مایعات بدن را زیاد می کند که به مرور بافتهای داخلی کلیه دچاراشکال می شود.

ازطرف دیگر موجب تشکیل سنگ در مجاری ادرار می شود که ازکلسیم ته نشین شده تشکیل شده است.

 

9) بیماری های زنانه

 

مصرف شیرینی جات مصنوعی موجب انواع بیماریها و ناراحتیهای زنانه می شود از جمله: کیست تخمدان ،فیبرم ،میوم ،افتادگی رحم ومثانه،دردهای شدید درهنگام پریود

 

10) سایر بیماری ها

 

به طورکلی مصرف بی رویه شیرینی جات وقند وشکر بیماریهای دیگری نیز ایجاد می کند از قبیل : افسردگی ،بیماریهای دندان ولثه ،ناراحتی های پوستی ، یبوست، انواع ناراحتی های عصبی ، بی خوابی و پرخاشگری کودکان ، ناراحتی قلبی و عروق ، ناهنجاریهای روحی، فشار خون ، چاقی ، تصلب شرایین، عصبانیت میگرن ، فراموشی .

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی