hambergermenu

از کجا لوازم آرایش اورجینال بخریم؟

از کجا لوازم آرایش اورجینال بخریم

 

این روزها تولید و فروش محصولات آرایشی تقلبی، از سایه چشم و رژ لب گرفته تا کرم پودر و خیلی چیزهای دیگر به امری بسیار شایع تبدیل شده است. متاسفانه برای مصرف کننده‌های بی‌خبر، این کالاهایی تقلبی به طرز عجیبی شبیه نمونه‌های اصلی هستند و تشخیص آنها در برخی موارد واقعا دشوار است.

 

محصولات آرایشی  فیک و تقلبی، قبل از عرضه به بازار، مورد آزمایش‌های کیفی دقیقی قرار نمی‌گیرند و از الزامات نظارتی نیز عبور نمی‌کنند. این دست محصولات، معمولا حاوی مواد اولیه ارزان قیمت و بی‌کیفیتی هستند که بدون هیچگونه نظارت قانونی و بهداشتی به دست مصرف کنندگان می‌رسند. بنابراین اگر نمی‌خواهید مورد سوء استفاده و کلاهبرداری تولید کنندگان لوازم آرایشی تقلبی قرار بگیرید، لازم است خریدار آگاهی باشید و هوشمندانه خرید کنید.

 

مضرات استفاد از لوازم آرایشی تقلبی

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شده، لوازم آرایشی تقلبی، حاوی مواد شیمیایی و مضری هستند که ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازند. تحقیقات اخیر نشان داده، این دست محصولات اغلب حاوی مواد شیمیایی خطرناکی همچون جیوه، سرب، آرسنیک و آلومینیوم هستند. این مواد معمولا راهی برای دفع شدن از بدن ندارند و با رسوب در بخش‌های مختلف بدن، ممکن است عوارض جبران ناپذیری را با خود به همراه داشته باشند.

  • استفاده از لوازم آرایشی تقلبی مانند سایه، ریمل، خط چشم، خط ابرو و .. که ارتباط مستقیمی با چشم و مژه‌ها دارند، ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازند. این محصولات در ابتدایی‌ترین عارضه‌های خود، مشکلاتی از قبیل ریزش بیش از حد مژه و ابرو را به دنبال دارند که این ریزش در مواردی ممکن است غیر قابل بازگشت باشد. عفونت چشم، التهاب و قرمزی از جمله دیگر عوارض استفاده از این محصولات تقلبی و غیر استاندارد به شمار می‌رود.

 

  • یکی از متداول‌ترین عوارض استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی فیک مانند کرم پودر، پرایمر و … که در تماس مستقیم با پوست شما هستند، ایجاد جوش و آکنه است. این محصولات درصد بالایی از روغن‌ها و چربی‌های غیر مجاز را در ترکیبات خود جای داده‌اند. بنابراین با تحریک رشد باکتری‌های پوستی باعث تولید چربی بیشتر در منافذ پوست می‌شوند و آکنه‌های ملتهب و دردناکی را روی پوست به وجود می‌آورند.

 

  •  محصولات غیر اصل، همچنین باعث ایجاد لک‌های پوستی، خشکی و دهیدراته شدن پوست نیز می‌شوند. خشکی بیش از حد پوست باعث از دست رفتن شفافیت و کدر شدن پوست می‌شود و با ایجاد چین و چروک‌ در نقاط مختلف پوست، زمینه پیری زودرس را فراهم می‌نماید.

 

  • وجود مواد شیمیایی مضری همچون پارابن‌ها و سولفات‌ها در محصولات آرایشی تقلبی، ممکن است باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک پوستی و تنفسی، خارش، التهاب، تاول، ضایعات و بثورات پوستی شود.

 

  • وجود مقدار بیش از حد سرب و مواد شیمیایی در لوازم آرایشی تقلبی، ممکن است عوارضی همچون مسمومیت، عقب ماندگی ذهنی، مشکلات کلیوی، و التهاب پوستی را به دنبال داشته باشد.

 

  • ناباروری، سقط جنین، زایمان زودرس، مشکلات قلبی و التهابات پوستی از دیگر عوارض گزارش شده استفاده از لوازم آرایشی تقلبی است.

 

مضرات استفاد از لوازم آرایشی تقلبی

 

تشخیص محصولات اصل و تقلبی

بسته بندی محصولات را بررسی کنید

برندهای معروف تولید کننده محصولات آرایشی، روی بسته بندی مجلل و باکیفیت محصولات خود سرمایه گذاری می‌کنند. بسته بندی این محصولات به قدری محکم و باکیفیت است که در طی هزاران کیلومتر جابجایی در سراسر دنیا دست نخورده و سالم باقی می‌مانند.

 

در مقابل، بسته بندی محصولات تقلبی معمولا بی‌کیفیت هستند و نمیتوانند از محصول به خوبی محافظت کنند. بنابراین شکستگی و آسیب در لوازم آرایشی تقلبی امری کاملا طبیعی به شمار می‌رود. همچنین در بسته بندی محصولات فیک، استفاده از مواد اولیه و مقواهای بی‌کیفیت، بسته بندی نامرتب، وجود چسب اضافه در اطراف بسته بندی و تفاوت رنگ بسته بندی با نمونه‌های اورجینال، امری بسیار شایع است که تشخیص تقلبی بودن این محصولات را برای ما راحت می‌کند.

 

بارکد محصول را بررسی کنید

3 رقم اول بارکدی که روی محصولات آرایشی بهداشتی درج می‌شود، کد کشوری را نشان می‌دهد که محصول در آن تولید شده است. بنابراین، اگر محصول اصل باشد، چند رقم اول بارکد باید با کد کشور مبدا که روی محصول یا بسته بندی درج شده، مطابقت داشته باشد.

 

لوازم آرایشی تقلبی، معمولا دارای بارکدهای رندوم و نامعتبری هستند و با کد کشوری که در بسته بندی آنها مشخص شده مطابقت ندارند. اما در کپی‌های کلاس A از محصولات آرایشی بهداشتی، این کد ممکن است مطابقت داشته باشد. بنابراین برای اینکه از اصل بودن محصول خود اطمینان حاصل نمایید، توصیه می‌شود به وبسایت رسمی برند موردنظرتان مراجعه کنید و با درج بارکد محصول اصالت آن را تایید کنید.

 

اطلاعات وب سایت

یکی از راه‌های تشخیص اصل بودن محصولات آرایشی، چک کردن وب سایت درج شده روی بسته‌بندی آنها است. برندهای اورجینال، آدرس و نشانی وب سایت رسمی خود را روی بسته بندی محصولاتشان درج می‌کنند. اما در محصولات فیک و تقلبی، نشانی این وبسایت معمولا به صورت اشتباه درج می‌شود. حتی در برخی موارد، وبسایت درج شده روی محصولات جعلی اصلا وجود ندارد.

 

شماره سریال محصول

شماره سریال محصول، در واقع نشان دهنده سری ساخت محصولات آرایشی است. این شماره سریال در محصولات اصل، روی بسته بندی و بدنه محصول درج می‌شود. اما در محصولات فیک و تقلبی، شماره سریال درج شده روی بدنه و بسته بندی محصول با یکدیگر مطابقت ندارند. همچنین در بسیاری از موارد، محصولات تقلبی فاقد شماره سریال هستند.

 

به توضیحات محصول و لیست مواد تشکیل دهنده آنها توجه کنید

با وارد کردن بارکد یا شماره سریال محصول در وبسایت رسمی برند مورد نظر، می‌توانید لیست مواد تشکیل دهنده آن را ببینید. اگر لیست این مواد با لیست درج شده روی بسته بندی محصول مطابقت داشت، می‌توانید از اصل بودن محصول اطمینان حاصل نمایید.

 

فونت بسته بندی محصول 

اگر به وبسایت رسمی برند مورد نظرتان مراجعه کنید و عکس محصولات مختلف آنها را بررسی نمایید، به سادگی متوجه می‌شوید که طراحان محصولات برند، همیشه از فونت‌های مشابهی برای طراحی بسته بندی محصولاتشان استفاده می‌کنند. درحالی که محصولات مشابه و تقلبی، معمولا فونت‌های متفاوتی را برای تولید محصولاتشان انتخاب می‌نمایند.

 

این امر بدین خاطر است که شرکت‌های برند از فونت‌های تخصصی استفاده می‌کنند که به صورت انحصاری طراحی و ثبت می‌شوند و برای سایر شرکت‌ها غیر قابل دسترسی هستند. به همین خاطر، محصولات تقلبی  در مقایسه با محصولات اصلی فونت متفاوتی دارند.

 

به توضیحات محصول و لیست مواد تشکیل دهنده آنها توجه کنید

 

بوی محصولات اورجینال

محصولات اورجینال برندهای مختلف، معمولا عطر و بوی بسیار دلنشینی دارند. برندهای لوازم آرایشی، معمولا از عطرهای خاصی برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. این در حالی است که محصولات تقلبی معمولا بوی خوشایندی ندارند و یا بوی آنها با نمونه‌های اصلی هماهنگ نیست.

 

این تفاوت، به این دلیل است که دسترسی به فرمولاسیون عطر برندهای اورجینال امری غیر ممکن است. زیرا این عطرها به طور اختصاصی طراحی می‌شوند و فرمولاسیون کاملا محرمانه‌ای دارد. از طرفی وجود مواد شیمیایی بی‌کیفیت و مضر در لوازم آرایشی تقلبی، ممکن است باعث ایجاد بوی ماندگی، بوی نفت یا محصولات شیمیایی ناخوشایند شود.

 

بافت و رنگ محصولات را مقایسه کنید

تولید کنندگان محصولات فیک و تقلبی، هیچ وقت نمی‌توانند محصولاتی با کیفیت رنگدانه و بافت محصولات اورجینال تولید کنند. مقایسه تراکم بافت و شدت رنگ در لوازم آرایشی مثل سایه و کرم پودر مثال خوبی برای درک این موضوع است.

 

اکثر سایه‌های تقلبی با قرار گرفتن بر سطح پوست، آنطور که انتظار می‌رود رنگدانه قدرتمند و چشمگیری ندارند و روی پوست حالت گچی و خشکی به خود می‌گیرند. همچنین دوام بالایی نخواهند  داشت و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، آرایش شما را به کلی خراب می‌کنند.

 

چگونه سایت‌های فروش نامعتبر را شناسایی کنیم؟

  • اعتبار سایت یا فروشگاه مورد نظرتان را بررسی کنید. فروشگاه‌های معتبر تحت نظارت مراجع قضایی و بهداشتی هستند و مجوز فعالیت خود را از نهادهای قانونی دریافت می‌کنند. بنابراین می‌توانید با مراجعه به تاریخچه این فروشگاه‌ها، اعتبار آنها را بررسی و تایید نمایید.

 

  • هنگام خرید اینترنتی از سایت‌ها، نام کاربری فروشنده را بررسی کنید. اگر نام فروشنده یا فروشگاهی که قصد دارید از آن خرید کنید شبیه گذرواژه‌های عددی آلفا است که توسط رایانه‌ها ثبت می‌شود از این کار خودداری کنید. این شکل از نام کاربری، یکی از خصوصیات سایت‌های فیک و تقلبی به شمار می‌رود.

 

  • میزان فروش محصولات سایت مورد نظرتان را بررسی کنید. در صورتی که درصد بالایی از کالاها برچسب عدم فروش داشته باشند، این سایت با احتمال زیادی فیک و تقلبی است. استفاده از پلتفرم‌های  SHOPEE و  LAZADA می‌تواند میزان فروش محصولات را در سایت‌های مختلف به شما نشان دهد.

 

  • به قیمت محصولات برندهای مختلف در این سایت‌ها دقت کنید. عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت محصولات آرایشی اصل و اورجینال وجود دارد که قیمت بالای این محصولات را به خوبی توجیه می‌کند. ارزش ویژه نام برند، مواد اولیه، بسته بندی، نیروی کار، حمل و نقل، زنجیره تامین، کمیسیون فروشگاه‌ها و هزینه بازاریابی از جمله عوامل دخیل در تعیین قیمت لوازم آرایشی اورجینال به شمار می‌روند. بنابراین اگر احساس کردید قیمت فروش محصولات برند در برخی سایت‌ها و فروشگاه‌ها بیش از حد معقول پایین است، بهتر است شک کنید و از خرید خود صرف نظر نمایید.

 

روژا شاپ به عنوان فروشگاه لوازم آرایشی، بستری امن و مطمئن را برای خرید محصولات مورد نیاز شما فراهم می‌کند. این سایت، محصولات اصل و اورجینال را با تنوع بسیار گسترده‌ای از معروف‌ترین برندهای تولید کننده محصولات آرایشی دنیا، در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت rojashop.com محصول مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن جستجو و خریداری کنید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی