hambergermenu

بهترین روش درمان ریزش موی ابرو در ایران

بهترین روش درمان ریزش موی ابرو در ایران

ریزش موی ابرو به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که می‌توانند سبب کم پشت شدن موهای این قسمت شوند. با مشخص کردن دلایل مهم ریزش ابروی هر فرد می‌توان روش مناسبی را برای درمان به او پیشنهاد داد. بهترین روش درمانی برای ریزش ابرو یک درمان قطعی و دائمی است. روشهای درمان خانگی و یا پزشکی هر کدام به نحوی متفاوت و در طی زمان خاصی بر روی رویش مجدد ابروها تاثیرگذار هستند. برای افرادی که تمایل دارند از روشهای درمانی دائمی و قطعی پزشکی استفاده می‌کنند کاشت ابرو با شیوه‌های مدرن و نوین توصیه می‌شود تا بتوانند ابروهایی زیبا و طبیعی داشته باشند. با مراجعه به  بهترین کلینیک کاشت ابرو می‌توانید از مزایای استفاده از روش ترمیم یا پیوند ابرو بهره‌مند شوید.

 

دلایل ریزش ابرو

عوامل مختلفی مانند اختلالات هورمونی، عوامل ژنتیکی، کمبود مواد مغذی ضروری که برای رشد ابرو لازم است، اختلالات تیروئیدی، درماتیت پوستی و یا سایر بیماری‌های پوستی از قبیل اگزما یا جذام، استرس و اضطراب، بارداری و زایمان در خانم‌ها، بالا رفتن سن، استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی و آرایشی برای ابرو، مصرف برخی از داروها، شیمی درمانی، کمبود آهن و همین طور کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها و یا استفاده بیش از حد از برخی ویتامین‌ها و املاح در بدن از مهم‌ترین دلایل ریزش ابرو در خانم‌ها و آقایان محسوب می‌شوند.

 

کندن بیش از حد موهای ابرو در خانم‌ها از دیگر دلایلی است که سبب می‌شود موهای ابرو بریزند و مجدد رشد نکنند. خارش و خراشیدن ابروها و عفونت‌های قارچی یا عفونت‌هایی که سبب می‌شوند فولیکول مو تحت تاثیر قرار بگیرد با ریزش مو همراه هستند. برخی از بیماری‌ها از قبیل بیماری هانسن با تاثیر مستقیم بر کاهش ضخامت موها و نازک شدن ساقه آنها سبب می‌شوند که موی ابرو دچار ریزش شوند. بدین ترتیب با کاهش خونرسانی به فولیکول و ساقه ابرو امکان نازک شدن ساقه مو و ریزش آنها به صورت مکرر اتفاق می‌افتد.

 

درمان‌های خانگی

استفاده از برخی داروها مانند ماینوکسیدیل می‌تواند در درمان ریزش ابرو موثر واقع گردد. داروهای دیگری از قبیل کورتیکواستروئیدها نیز می‌توانند سبب رویش ابروها شوند. این داروها برای درمان بیماری‌هایی که سبب ریزش ابرو شده‌اند از قبیل آلوپسی آره آتا، درماتیت و پسوریازیس به عنوان داروهای موثر شناخته می‌شوند.

 

استفاده از روغن‌های مفید برای رشد ابروها از قبیل روغن کرچک از دیگر مواردی است که در درمانهای خانگی پیشنهاد می‌شود.

 

استفاده از دانه شنبلیله سبب می‌شود که ساقه مو دارای ضخامت مناسبی شود. بدین ترتیب ساقه مو قوی شده و کاربرد آن توام با روغن نارگیل و روغن بادام می‌تواند اثربخشی این ماده را به حداکثر میزان ممکن افزایش دهد. از دیگر روغن‌های موثر برای درمان سریع خانگی ابروها روغن رزماری است که با ماساژ دادن ابروها قبل از خواب می‌توان تاثیر فوق‌العاده این ماده را بر رویش مجدد موهای ابرو مشاهده کرد.

 

سرم‌های تقویتی که برای موهای ابرو و موهای سر تولید شده‌اند نیز می‌توانند با تحریک و تقویت موها سبب رشد مجدد آنها شوند. در ضمن برخی از این سرم‌ها در ضخیم شدن تار موها و کاهش ریزش آنها نیز موثر هستند.

 

از دیگر راهکارهای درمانی پیشنهادی برای افرادی که دچار ریزش ابرو هستند می‌توان به طب سوزنی اشاره کرد. طب سوزنی می‌تواند موجب تحریک گردش خون شده و  سبب می‌شوند در طولانی مدت بتوان از مزایای آن جهت رشد مجدد موهای ریخته شده بهره‌مند گریدید. روشهای درمانی دیگر نظیر مصرف مناسب ویتامین و پروتئین‌ها از دیگر روشهای درمانی هستند.

 

درمان پزشکی

اگر ریزش ابرو به دلیل اختلالات هورمونی باشد در اغلب موارد هورمون درمانی توصیه می‌شود که باید تحت نظر پزشک پیگیری شود. درمان‌های پزشکی که برای رشد مجدد ابروها پیشنهاد می‌شوند شامل مزوتراپی ابرو و  ترمیم یا کاشت ابرو هستند. روشهای کاشت ابرو که به صورت تخصصی در کلینیک‌های معتبر انجام می‌شوند می‌توانند نتیجه‌ای دائمی و دلخواه را برای افراد به ارمغان آورند. بدین ترتیب آنها دارای موهایی طبیعی و پرپشت در قسمت ابروهای خود خواهند شد. روشهای پزشکی برای افرادی که به دلایل بیمار‌ی‌های سیستمیک یا موضعی دچار این مشکل شده‌اند با کنترل مشکل داخلی سبب می‌شود که ترمیم ابرو با نتایجی دلخواه و مناسب همراه گردد. پیوند ابرو با روش مناسبی که توسط متخصص متبحر انتخاب می‌شود یکی از بهترین شیوه‌های درمانی شناخته شده و می‌تواند در کاهش ریزش ابروها به شکلی فوق‌العاده موثر باشد. بهترین کلینیک کاشت ابرو با بهره‌مندی از روش‌های نوین و تجهیزات مدرن، امکان رشد مجدد ابروها را به صورت دائمی برای شما فراهم خواهد کرد.

 

کاشت ابرو یکی از راه های ریزش ابرو

 

کاشت ابرو

همان‍‌طور که بیان شد کاشت ابرو به عنوان یکی از روشهای پزشکی و موثر در درمان ریزش ابرو قلمداد می‌گردد. ترمیم یا پیوند ابرو که امروزه با روشهای مختلفی قابل انجام است برای هر فرد به شیوه‌ای متفاوت انتخاب خواهد شد.  کاشت ابرو به صورت طبیعی برای افرادی که موهای ابروی آنها نازک و باریک است و یا افرادی که موهای ابروی آنها به دلایل متعدد دچار سوختگی شده یک درمان مناسب تلقی می‌گردد. کاشت ابرو با روشی مشابه کاشت موی سر انجام می‌شود.  پیوند ابرو یا همان کاشت ابرو باید با کاربرد اصول استاندارد صورت بگیرد تا در نهایت یتوان نتیجه نهایی را به بهترین شکل ممکن مشاهده نمود. اگر کاشت بارو به صورت درست و توسط متخصص این امر انجام شود بدون هیچ نوع عوارضی بوده و ظاهری طبیعی با تراکم مناسبی از موها را رقم خواهد زد. بدین ترتیب می‌توان از قسمتی از موهای سر که دارای تراکم مناسبی از مو است به عنوان بانک مو استفاده کرد و فولیکول‌های مناسب را برای پیوند در قسمت ابروها انتخاب نمود.

 

مرکز رز یکی از مراکز معتبر در زمینه ارائه خدمات مربوط به کاشت مو است که متخصصان این مجموعه با توجه به شرایط هر داوطلب، نوع مناسبی از روش کاشت را انتخاب می‌کنند تا نتایج دلخواه حاصل گردد. کاشت ابرو با روشهایی از قبیل FUT، میکرواسکنر، FIT، FUE انجام می‌شود. هر کدام از روشهای کاشت ممکن است دارای مزایا و معایب خاص خود باشند. بهتر است با توجه به شرایط جسمانی هر فرد و بررسی دقیق عواملی که سبب ریزش موهای ابرو شده‌اند از شیوه‌ مناسب استفاده شود. به هر اندازه که شیوه انتخابی با برش و بخیه کمتر در قسمت بانک مو همراه باشد و فولیکول‌ها به صورت سالم برداشت شوند در نهایت با عوارض کمتری برای فرد بروز خواهند کرد.

 

مراجعه به بهترین کلینیک کاشت ابرو موجب می‌شود که عملکردی فوق‌العاده در رشد مو حاصل شده و رویش موها پس از مدت مشخص با روندی طبیعی ادامه پیدا کند.

 

قبل از انجام کاشت مو باید آزمایشات مشخص انجام شده و فرد از نظر سلامتی مورد تایید قرار بگیرد. بدین ترتیب با مناسب بودن شرایط هر فرد فرایند کاشت مو آغاز شده و فولیکول‌ها از بانک موی مناسب استخراج شده و با روش انتخابی در قسمت ابرو با زاویه درست کاشته می‌شوند. بعد از عمل نیز لازم است که مراقبتهای توصیه شده توسط پزشک به دقت مورد توجه قرار بگیرند تا در نهایت بتوان به پرپشت‌ترین و مناسب‌ترین نتیجه حاصل دست یافت.

 

مزوتراپی ابرو روش کاهش رشد ابرو

 

مزوتراپی ابرو

از دیگر روشهایی که جهت درمان کم‌پشتی موهای ابرو مورد توجه قرار گرفته روش مزوتراپی است. بدین ترتیب می‌توان تقویت ریشه ابروها را با ممانعت از ریزش مجدد موهای ابرو مشاهده کرد. ریزش ابرو به هر دلیل که ایجاد شده باشد با استفاده از شیوه‌هایی از قبیل مزوتراپی قابل درمان است. با مراجعه به مرکز رز می‌توانید از فواید مزوتراپی با توجه به شرایط ریزش ابروی خود آگاهی کسب کنید.

 

مزوتراپی با استفاده از داروهای آماده شده با تزریق در قسمت مزودرم صورت می‌گیرد و داروها در ناحیه فولیکول ابرو نیز تزریق می‌شوند تا خون‌رسانی به این قسمت بیشتر شود. البته قبل از انجام تزریق در ناحیه مورد نظر لازم است که این قسمت بی‌حس شود تا درد ایجاد نشود. در نتیجه خونرسانی با تاثیرگذاری سریع توام شده و بدون بروز هر نوع عارضه‌ای می‌توان فعال شدن فولیکول‌ها را انتظار داشت. در نهایت با تعادل هورمونی مناسب ایجاد شده که توسط داروهای انتخابی صورت می‌گیرد ریزش فولیکول‌ها به میزان قابل توجهی کم می‌شود که همین امر پرپشت شدن و ضخامت موها را به همراه خواهد داشت.

 

داروهای آماده شده که توسط سرنگ مخصوص تزریق می‌شوند شامل داروهای هومیوپاتی و املاح معدنی هستند که با عصاره گیاهان و اسیدهای آمینه ترکیب شده و با داروهای دیگر سبب بروز نتایج دلخواه با کمترین عوارض ممکن خواهند شد. قبل از انجام مزوتراپی ضرورت دارد که مراقبتهای توصیه شده مورد توجه قرار بگیرند تا امکان انجام این روش فراهم شود. پس از فرایند مزوتراپی نیز باید توصیه‌های تجویز شده توسط پزشک رعایت شوند. بدین ترتیب بروز عوارض ناخواسته کمتر و دوران نقاهت در زمان کوتاه به پایان خواهد رسید.

 

این روش غیر تهاجمی برای افرادی که دارای تار موهای ضعیف هستند یک شیوه مناسب است. کاربرد این روش نیاز به تخصص دارد تا در نهایت تغذیه فولیکول‌ها و پوست در قسمت ابرو به نحو صحیح صورت گرفته و تنظیم چربی پوست و اصلاح مشکلات ابرو در بهترین شکل ممکن بروز کند. تعداد جلسات مورد نیاز برای استفاده از مزوتراپی با توجه به میزان حجم ابروها و تشخیص پزشک مربوطه دارد. برای بسیاری از افراد میزان موفقیت در کاربرد این شیوه به اثبات رسیده و کاربرد تجهیزات پیشرفته و تخصصی برای این مورد سبب می‌شود که نتیجه به صورت چشمگیری متفاوت دیده شود.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی