hambergermenu

بیوگرافی انریکه ایگلسیاس ، پادشاه پاپ لاتین

بیوگرافی انریکه ایگلسیاس ، پادشاه پاپ لاتین را در ادامه برای شما عزیزان قرار دادیم.

 

enrique iglesias یکی از خواننده های مشهور پاپ در جهان می باشد.

 

نام اصلی :   ENRIQE MIGUEL IGLESIAS PREYSLER
تاریخ تولد : 8 ماه مه ، سال 1975 میلادی
نشانه برج : ثور
حرفه : خواننده، ترانه سرا، مدل،بازیگر
ملیت : اسپانیایی
سن : 44
قد:1.88
پدر: جولیو ایگلسیاس
مادر: ایزابل پریسلر
خواهر و برادر: انا بویر، چابلی ایگلساس، کریستینا ایگلسیاس، گیلرمو ایگلسیاس، میگوئل الخاندرو ایگلسیاس، رودریکو ایگلسیاس، تامارا فالسی، ویکتوریا ایگلسیاس

 

انریکه میگوئل ایگلسیاس پریسلر 

انریکه میگوئل ایگلسیاس پریسلر که بیشتر با نام انریکه ایگلسیاس مشهور است خواننده، ترانه سرا و مدل و یکی از پرفروش ترین هنرمندان ضبط آهنگ لاتین در جهان است. پدر وی خواننده محبوب اسپانیاییست.

 

اما انریکه با نام خانوادگی دروغین مارتینز وارد صنعت موسیقی شد، زیرا نمیخواست از نام پدر معروف خود، برای پیشرفت حرفه ایش استفاده کند. او شروع به نوشتن ترانه در سن 15 سالگی کرد.

 

اما کاملا پنهانی و دور از چشم خانواده. زیرا خانواده او ترانه ها و شعرهایش را تایید نمیکردند.

 

او بعد از یک سال دانشگاه رفتن قید درسش را زد تا روی حرفه ی مورد علاقه اش یعنی موسیقی متمرکز شود.

 

نخستین آلبوم انریکه در اولین هفته خود نیم میلیون نسخه فروش داشت و یک شبه معروف شد. او تعادل بسیار خوبی را بین آهنگ های اسپانیایی و انگلیسی خود حفظ میکرد. کاری که خواننده های معاصر به خوبی او موفق نبودند.

تا به امروز وی رکورد بیش از 137 میلیون در در سراسر جهان به فروش رسانده و بیش از 70 رتبه شماره ی یک را در نمودار های مختلف بیلبورد کسب کرده است. بیلبورد او را “پادشاه پاپ لاتین” و ” پادشاه رقص” خوانده است.

وی همچنین به دلیل فعالیت های خیرخواهانه خود برای کمک مالی به قربانیان حوادث طبیعی به طور مداوم کنسرت هایی را اهدا و اجرا میکند.

 

کودکی و اوایل زندگی

انریکه ایگلسیاس در 8 مه 1975 در مادرید اسپانیا به دنیا امد . پدر وی جولیو ایگلسیاس خواننده معروف و محبوب اسپانیا بود و مادرش ایزابل پریسلر یک جامعه شناس مشهور مادرید بود.

والدین انریکه در سال1979طلاق گرفتند و او با مادرش زندگی کرد. اما در سال 1986، یک گروه مسلح AtE پدربزرگش دکتر جولیو ایگلسیاس پوگا را ربودند. ایزابل بخاطر امنیت فرزندانش آنها را به میامی فرستاد تا پیش پدر خود زندگی کنند. اما به دلیل برنامه سنگین تور های جولیو ایگلسیاس پرستار بچه های خانواده، الویرا الیوارس از آنها مراقبت کرد.

 

کودکی و اوایل زندگی انریکه

او کوچک تر از سه خواهر و برادرش است. بزرگترین انها برادر وی جولیو و خواهرش چابلی هستند. انریکه در دانشگاه مقدماتی معتبر گالیور حضور یافت، و در دانشگاه میامی مشغول به تحصیل بود.

 

حرفه ی انریکه

در نوجوانی انریکه ایگلسیاس با دوستانش ترانه های بسیاری را در رستوران ها نوشت و اجرا کرد. او این کار ها را مخفیانه و به دور از چشم والدینش انجام میداد.

او نمیخواست از نام خانوادگی محبوب پدرش بهره ای ببرد، بنابراین از مادر پرستار خود وام گرفت و با یک آهنگ اسپانیایی و دو اهنگ انگلیسی نسخه ی نمایشی ساخت.

 

او این موضوع را به فرنان مارتینز ترانه سرای سابق پدرش در میان گذاشت که او نام انریکه را به انریکه ماتینز ارتقا داد.

 

او در سال 1995از دانشگاه میامی انصراف داد و سپس با تظاهر براینکه یک خواننده ناشناخته از گواتمالاست با فونویس رکوردز قراردادی منعقد کرد تا بیشتر روی آهنگ خواندن متمرکز شود.

 

در ژونیه 1995 پنج ترانه از اولین البوم ایگلسیاس در صدر جدول های لایت بیلبورد قرار گرفت و فقط درعرض یک هفته در کشور پرتغال جایزه طلا گرفت. اگر چه این آلبوم به زبان اسپانیایی بود اما جوایز معتبر جهانی زیادی را بدست اورد.

 

زندگینامه انریکه ایگلسیاس

آلبوم دوم وی “ریور” در سال 1997منتشر شد که سه تک آهنگ “وز” “سولو ان دی” “مینت” در صدر جدول بیلبورد لاتین قرار گرفت. او در کنار پدرش برای یک جایزه موسیقی آمریکایی نامزد شد که در پایان پدرش برنده این مسابقه شد.

 

او در اولین تور کنسرت خود توسط “سرآلتون جان” ، “بروس اس” ، “بروس اسپرینگستین” و “بیلی جوئل” مورد حمایت قرار گرفت.

 

همانطور که انتظار میرفت این گروه در 16کشور جهان برای تماشاگران کنسرت اجرا کردند.

 

در سال 1998سه تک آهنگ “کوساس دل آمور” “اسپرنازا” و “نونکا د اولویدرا” از آلبوم سومش در صدر جدول آهنگ های لاتین قرار گرفت.

وی در سال 1999 ترانه ای با عنوان “بایلاموس” برای موسیقی متن فیلم” وایلد وایلد وست” نوشت که در صدر جدول های ایالت متحده قرار گرفت.

 

او 16 کشور جهان بازید کرد و 50کنسرت برای تور جهانی اجرا کرد.

 

وی در سال 2003 به بازیگری در فیلم “روزی مکزیک” پرداخت. که این فیلم را با انتونیو باندراس، سلما هایک و جانی دپ به اشتراک گذاشت. او همچنین در فیلم های تلوزیونی “دو مرد و نیم” و “چگونه من با مادرت آشنا شدم” مهمان بود.

 

آثار مهم

در هفته اول فروش اولین آلبوم خود نیم میلیون به دست اورد. چیزی که بندرت توسط یک آلبوم غیر انگلیسی به دست می آید. این آلبوم در کشور پرتغال طلا گرفت و پنج تک آهنگ آن در صدر نمودار های بیلبورد لاتین قرار گرفت.

 

البوم Exitos در شماره 1 نمودار البوم های برتر بیلبورد ایالت متحده ظاهر شد. این البوم دو پلاتین در ایالت متحده و یک پلاتین در روسیه را توانست دریافت کند.

 

جوایز و دستاورد های انریکه

تاکنون در حرفه خود 16جایزه موسیقی در بیلبورد موسیقی پاپ ، 26 جایزه موسیقی در بیلبورد لاتین، شش جایزه موسیقی امریکایی، جایزه دو گرمی، چهار گرمی لاتین و ده جایزه موسیقی جهانی را کسب کرده است.

 

آلبوم فرار او در سال 2001جوایز پرفروش ترین مرد پاپ و هنرمند اروپایی جوایز جهانی موسیقی را بدست اورد. او در سال 2002 موفق به دریافت جایزه موفق ترین هنرمند اسپانیا شد.

 

جوایز و دست آورد های انریکه

 

زندگی شخصی و میراث

انریکه ایگلسیاس در سال 2001 با تنیس باز زیبا و ماهر روسی آنا کورنیکوا اشنا شد و رابطه اش را اغاز کرد. آنها پس از دوازده سال از هم جدا شدند. زیرا اجرای برنامه های تور مشکلاتی را برای زندگی شخصی آنها بوجود آورد.

 

 

ارزش خالص دارایی او

ارزش خالص تخمینی انریکه اگلاسیاس 85میلیون دلار است.

 

چیز های بی اهمیت

یک گروه امریکایی راک”Linkin parks musice for relief” یک کمپین برای قربانیان زلزله در هائیتی در سال 2010اغاز کردند.مایک شینودا نوازنده گروه البومی به عنوان”بارگیری برای اهدا به هائیتی” را منتشر کرد که انریکه آن آلبوم را تولید کرد.

 

وی از خیریه های زیادی از جمله زیستگاه برای بشریت، کمک به قهرمانان، زمین زنده، موسیقی برای امداد، شهر امید، المپیک ویژه و غیره پشتیبانی کرد.

 

همچنین می توانید نیم نگاهی به بیوگرافی سایر شخصیت های مشهور داشته باشید.

 

مطالب پیشنهادی در مورد بازیگران خارجی

بیوگرافی جولیا رابرتزبیوگرافی رابرت دنیروبیوگرافی آدام سندلر
بیوگرافی کریس همسورثبیوگرافی اسکارلت جوهانسونبیوگرافی هانده ارچل
بیوگرافی هازل کایابیوگرافی بوراک دنیزبیوگرافی جنیفر آنیستون
بیوگرافی بن افلکبیوگرافی کیت بلانشتبیوگرافی دنزل واشنگتن

 

عکس های سریال ها

عکس پیکی بلایندرزعکس بریکینگ بدعکس سریال چرنوبیل

 

 

نقد فیلم ها 

نقد فیلم تلقین “Inception”نقد فیلم فارست گامپنقد فیلم فهرست شیندلر 
نقد فیلم شوالیه تاریکی نقد فیلم رستگاری در شاوشنکنقد فیلم The Big Sick
نقد فیلم Atomic Blondeنقد فیلم Dunkirkنقد فیلم Rough Night
نقد فیلم The Hitman’s Bodyguard 2017
نقد فیلم Wonder Womanنقد فیلم It
نقد فیلم Force Majeure
نقد فیلم Atomic Blondeنقد فیلم Every Thing, Every Thing

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *