hambergermenu

درمان شقاق بدون درد در کلینیک لیزر شفا

به نقل از کلینیک لیزر شفا، بیماری شقاق یا شکاف مقعد نوع شایعی از بیماری های مقعدی است که معمولا با درد هنگام دفع همراه است. همچنین این بیماری با نام فیشر مقعدی نیز شناخته میشود. این بیماری موجب بروز ترک در دیواره کانال مقعد شده و در اثر اعمال فشار بیش از اندازه به وجود می‌آید. افرادی که به آن مبتلا می‌شوند، احتمالا روش های درمانی مختلفی را مانند استفاده از پماد آنتی فیشر امتحان کرده‌اند. اما ممکن است شما به دنبال یک روش قطعی تر با دوران نقاهت کوتاه تری برای درمان شقاق باشید که منجر به بهبودی کامل شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با لیزر شقاق که روشی جدید بوده و پزشکان آن را پیشنهاد می‌کنند آشنا کنیم.

 

دلایل بروز شقاق یا شکاف مقعد

در بیماری شقاق یا فیشر (شکاف یا ترک مقعدی، زخم مقعدی، خراش یا پارگی مقعد) شکاف ها یا ترک هایی در داخل کانال مقعد یا اطراف آن ایجاد می‌شود و اغلب به دلیل موارد زیر به وجود می‌آید:

 

  • یبوست و اسهال مزمن و طولانی مدت
  • رابطه مقعدی
  • ورود اجسام خارجی به مقعد
  • بارداری و زایمان
  • بی تحرکی
  • تنگی کانال مقعدی
  • خاراندن بیش از حد مقعد
  • خشک کردن مقعد با دستمال های زبر
  • بیماری کرون
  • سرطان روده
  • بیماری های عفونتی و مقاربتی

 

علائمی که ابتلا به شقاق را هشدار می‌دهند

 

علائمی که ابتلا به شقاق را هشدار می‌دهند

 

بیماری شقاق ( فیشر) یک سری مشخصه های واضح دارد که با مشاهده هرکدام بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید برخی از این مشخصات به شرح زیر می باشند:

 

  • درد و خونریزی مقعدی
  • ایجاد برآمدگی و گوشت اضافه در اطراف مقعد
  • احساس سوزش و خارش در اطراف مقعد
  • درد در هنگام دفع، ادرار و سرفه کردن
  • مشاهده خراش یا ترک در اطراف مقعد

 

در لینک زیر درباره اینکه شقاق چیست و چه علائمی دارد، کاملتر بخوانید:

https://www.drtajbakhsh.ir/شقاق-چیست/

 

لیزر شقاق، راهی برای درمان شقاق با دوران نقاهت کوتاه و ساده

درمان شقاق با لیزر در یک جلسه بدون نیاز به بیهوشی، به صورت سرپایی و با حداقل درد و خونریزی می باشد. در این روش درمانی با استفاده از اشعه لیزر و پرتو های عمود در یک راستا، بافت های آسیب دیده را می سوزانند و بافت های های سالم اطراف عارضه را ترمیم می کنند. بعد از جراحی نیاز به پاسنمان داخلی و بخیه نیز نمی باشد.

 

In a pilot study which was implemented on 25 male and female patients aged 20-75 years, diagnosed clinically with chronic anal fissure, the Carbon Dioxide Laser Fractional was used to treat patients

در یک مطالعه مقدماتی که بر روی 25 بیمار مرد و زن 20 تا 75 ساله با تشخیص بالینی شقاق مزمن مقعدی انجام شد، از لیزر فراکشنال کربن دی اکسید برای درمان بیماران استفاده شد.

Pain, bleeding, and constipation were significantly improved

درد، خونریزی و یبوست به طور قابل توجهی بهبود یافت.

به نقل از: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26067925/

 

لیزر شقاق، بهترین روش درمانی برای شقاق

بر اساس تجربیات بیماران درمان شقاق با استفاده از لیزر بهترین روش درمانی شقاق می باشد. زیرا گزارشات نشان می دهد پس از جراحی با لیزر درد و التهاب بیماران، تا درصد قابل توجهی کاهش یافته است. همچنین بیمارانی که شقاق را با لیزر درمان کرده اند، عود بیماری پس از جراحی را گزارش نکرده اند. بعلاوه میزان خونریزی شقاق در درمان با لیزر به مراتب کمتر از جراحی سنتی با تیغ بیماری فیشر خواهد بود.

 

لیزر شقاق، نکات مثبت و مزایا

درمان شقاق با لیزر مزایای زیادی نسبت به جراحی سنتی دارد و به همین دلیل است که اکثر پزشکان این روش را توصیه می کنند. در ادامه این مزایا را به صورت کامل برایتان شرح خواهیم داد:

  1. 1.مدت زمان کوتاه جراحی (کمتر از 30 دقیقه)

 

  1. 2.بدون نیاز به بیهوشی

 

  1. 3.بدون نیاز به پانسمان داخلی و خارجی

 

  1. 4.تقریبا بدون درد و خونریزی

 

  1. 5.دوران نقاهت کوتاه

 

  1. 6.عدم ابتلا به بیماری های عفونی مانند هپاتیت

 

  1. 7.عدم امکان ابتلا به بیماری هایی مانند آمبولی

 

  1. 8.امکان بازگشتن به سر کار از روز بعد

 

  1. 9.عدم نیاز به بیهوشی عمومی و بستری

 

  1. 10انجام جراحی در مطب و عدم نیاز به حضور در بیمارستان

 

یکبار برای همیشه با درمان شقاق با لیزر از بیماری پر درد و خونریزی شقاق (فیشر) مقعدی خداحافظی کنید تا از سوزش و درد مقعدی نجات پیدا کنید! لیزر شقاق روشی نوین و بدون درد و خونریزی است که دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد.

 

لیزر شقاق و مراقبت های لازم بعد از آن

جراحی با لیزر نسبت به جراحی سنتی مراقبت های خاصی نیاز ندارد. تنها توصیه به شما پس از جراحی لیزر شقاق، استریل و تمیز نگه داشتن محل زخم، نشستن در لگن آب گرم و مصرف غذاهای پر فیبر برای پیشگیری از یبوست است. البته در چند روز اول پس از جراحی از ورزش های سنگین نیز خودداری کنید.

 

آیا بعد از لیزر شقاق احتمال عود مجدد بیماری وجود دارد؟

با رعایت نکات ذکر شده برای مراقبت های بعد از لیزر و درصورتی که به مقعد هنگام دفع فشار وارد نشود، احتمال عود بیماری بسیار پایین است. اگر مراقبت های لازم رعایت نشده و بیمار به یبوست مبتلا شود، احتمال عود مجدد بیماری نیز افزایش می یابد.

 

چرا کلینیک لیزر شفا انتخاب مناسبی برای درمان شقاق می باشد؟

کلینینک لیزر شفا، با مدیریت دکتر داود تاج بخش جزء یکی از بهترین کلینیک های واقع در تهران می باشد که با انجام بیش از 20 هزار عمل موفق توانسته رضایت بسیاری از بیماران جلب کند و همچنین باعث کسب تجربه بالا توسط پزشکان شده است. در این کلینیک الویت بر آن است که بیمار با درمان های خانگی و دارویی بهبود پیدا کند و در صورت عدم پاسخگویی درمان با لیزر پیشنهاد می شود.

 

چرا کلینیک لیزر شفا انتخاب مناسبی برای درمان شقاق می باشد؟

 

در حال حاضر، یکی از تخصصی ترین کلینیک های موجود در تهران کلینیک لیزر شفا می باشد که با بهترین کادر کار آموخته آقا و خانم درمان آبسه مقعد را با لیزر پیشرفته CO2 بر روی بیمار به بهترین نحو انجام می دهند. برای گرفتن وقت قبلی و اطلاعات بیشتر راجع به لیزر شقاق یا هزینه آن در بهترین کلینیک درمان شقاق، حتما با شماره های 02122361071 و 02122361072 تماس حاصل فرمایید.

 

منابع :

  1. 1. drtajbakhsh.ir
  2. 2. pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی