hambergermenu

لیزر اندولیفت برای جوانسازی صورت بهتر است یا هایفوصورت ؟ کدام یک برای من مناسبتر است ؟

 

مقایسه اندولیفت صورت و هایفو

 

افزایش سن و کاهش میزان کلاژن سازی پوست، باعث ایجاد نیاز به رسیدگی پوست؛ مخصوصا پوست صورت را در افراد بیشتر ایجاد میکند. متاسفانه امروزه با توجه میزان بالای آلودگی محیطی و شیمیایی با استفاده از روش های گیاهی و نوع لایف استایل به تنهایی نمی توان مانع از روند پیری پوست شد.

 

با توجه به مطالب بالا، استفاده از روش های زیبایی و جوانسازی پوست به شدت توصیه میگردد. این روش ها هم هر روز مدرن تر و بروز تر می شوند از جمله این روش ها که جز روش های غیر تهاجمی جوانسازی پوست محسوب می گردد؛ شامل هایفوتراپی می باشد. یکی دیگر از جدیدترین و برزوترین روش ها استفاده از روش لیزر اندولیفت صورت است که می تواند جز روش های تکمیلی تمامی روش های زیبایی نیز محسوب گردد.

 

در این مقاله می خواهیم با مقایسه این دو روش و اینکه اندولیفت صورت بهتر است یا هایفو صورت می توانید تا حد زیادی با بهترین روش مناسب سن و پوست خود آشنا شوید.

 

اندولیفت صورت چیست ؟

 

لیزر اندولیفت صورت

 

اندولیفت از ترکیب دو کلمه Endo  و Lift ایجاد شده است. این روش کم تهاجمی جز روش های نوین زیبایی قرار گرفته است که با استفاده از فیبر وری بسیار ظریف و نازک(نزدیک به یک تا رمو) در زیر پوست قرار داده می شود. محل قرار گیری این فیبر در جایی بین لایه چربی و درم پوست بوده که نیاز به سوراخ شدن پوست نداشته و بدون خونریزی است.

 

پس از آن لیزر دایود به فیبر نوری ذکر شده متصل شده و از طریق تاباندن امواج لیزر در زیر پوست به صورت مستقیم منجر به افزایش کلاژن سازی و از بین رفتن چربی های غیر مفید در زیر پوست میگردد. از روش اندولیفت صورت معمولا در ناحیه دو سوم پایینی صورت مورد استفاده قرار گرفته و به علت بی خطر بودن آن، تقریبا در رده روش های زیبایی و جوانسازی غیر تهاجمی قرار داده شده است. روش اندولیفت معمولا بین 2 تا 3 سال ماندگاری دارد.

 

مزایای روش اندولیفت صورت

 

پیشتر توضیحاتی کلی در مورد دو روش اندو و هایفو ارائه شد؛ اما برای داشتن مقایسه ای کامل بین این دو روش و اینکه اندولیفت بهتره یا هایفو، بهتر است با مزایای آن ها نیز اندکی آشنا شوید.

 

  • بدون درد
  • بدون خونریزی
  • بدون ایجاد برش بر روی پوست
  • روشی کم تهاجمی
  • دقت بالا در درمان نسبت به روش های تهاجمی
  • بدون نیاز به بیهوشی و یا بی حسی قوی
  • بدون نیاز به بستری و انجام آن به صورت سرپایی
  • کم خطر
  • ایمن
  • زودبازده
  • ماندگاری بالا

 

هایفوتراپی صورت چیست ؟

در روش هایفوتراپی صورت  بر خلاف اندولیفت؛ از لیزر درمانی استفاده نمی‌شود و هیچ جسم خارجی به پوست تزریق نمی گردد. از این رو این روش را جز ایمن ترین روش های جوانسازی پوست بر می شمارند که به کمک امواج اولتراسوند که شبیه به امواج کم خطر مورد استفاده در سونوگرافی است، می باشد.

 

این امواج به پوست تابانده شده و در جایی نزدیک به لایه درم پوست تجمع یافته و با ایجاد حرارتی معادل 50 تا 70 درجه سانتیگراد منجر به از بین رفت محدود بافت سلولی در آن ناحیه و همچنین از بین رفتن سلول های چربی میگردد. با از بین رفتن برخی از سلول ها، بدن به طور طبیعی با  افزایش کلاژن سازی به ترمیم سلول ها ی پوستی می پردازد که در نتیجه آن موجب کاهش چین و چروک و لیفت پوست می‌شود. روش هایفو معمولا بین 12 و نهایتا 18 ماه ماندگاری دارد.

 

مزایای هایفوتراپی

با مزایای و کاربردهای هایفوتراپی در همین سایت مقالات زیادی صحبت به میان آمده است، اما اگر قصد داشته باشیم به صورت مختصر و جامع در مورد مزایای آن اشاره کنیم؛ شامل موارد ذیل خواهد بود:

 

  • استفاده از امواج کم خطر سونوگرافی در درمان
  • بدون درد
  • بدون جای برش
  • بدون ایجاد زخم
  • بدون خونریزی
  • بدون نیاز به استفاده از بیهوشی یا حتی بی حسی
  • عدم نیاز به بستری
  • بدون نیاز به استفاده از مراقبت های خاص بعد از انجام این روش
  • دارای نتایج زودبازده
  • بدون دوره نقاهت
  • بدون ایجاد کبودی بر روی پوست
  • عدم ایجاد لکه بر روی پوست

 

میزان ماندگاری اندولیفت صورت  و هایفو صورت

یکی از مواردی که تا حد زیادی در تعیین اینکه اندولیفت بهتر است یا هایفو، آگاهی از میزان ماندگاری اندولیفت یا هایفو است. خوب است بدانید معمولا متخصصین پوست بر این باور هستند که میزان ماندگاری روش ها و تکنیک های مختلف زیبایی و جوانسازی تا میزان زیادی به نوع پوست افراد بستگی دارد. هر چه فرد دارای سن کمتری باشد و میزان مشکلات پوستی وی کمتر باشد، مسلما علاوه بر اینکه تاثیرگذاری بیشتری بر روی پوست آن ها خواهد داشت و بهبود بیشتری را نظاره گر خواهید بود، میزان ماندگاری بیشتری را نیز دارا خواهد بود. به طور کلی می توان گفت با توجه به موارد ذکر شده، میزان ماندگاری اندولیفت بین دو تا سه سال و میزان ماندگاری هایفوتراپی بین 12 تا 18 ماه با در نظر گرفتن نوع پوست و میزان مشکلات پوستی و سن افراد، خواهد بود.

 

لیزر اندولیفت یا هایفوتراپی کدام بهتر است ؟

هر دو روش اندولیفت و هایفو بر روی سطح میانی پوست تاثیر گذاشته و علاوه بر از بین بردن چربی های اضافه زیر پوستی، منجر به افزایش میزان کلاژن سازی سلولی شده و همین امر موجب کاهش افتادگی پوست و  همچنین رفع چین و چروک ها تا حدی رفع تیرگی و لکه های پوستی نیز م گردد، اما اندولیفت بهتره یا هایفو…

  1. 1.هزینه اندولیفت معمولا تا حدود دو برابر هزینه های انجام هایفوتراپی بوده و معمولا هایفوتراپی با وجود کم عارضه بودن، نسبت به سایر روش های زیبایی نیز دارای هزینه پایین تری می باشد.

 

  1. 2.مدت زمان ماندگاری اندولیفت از هایفوتراپی بیشتر است و تا حدود دوبرابر آن است. اندولیفت در حدود 2 تا 3 سال و هایفو در حدود 12 تا 18 ماه ماندگاری دارند.

 

  1. 3.هایفوتراپی روشی بدون عارضه می باشد و به خصوص برای افرادی که دارای پوست های حساسی هستند و یا افراد کارمند که می بایست به سرعت بهبود یافته و به محل کار خود بازگردند، روش مناسب تری است. روش اندو معمولا با کمی درد و کبودی همراه خواهد بود.

 

  1. 4.استفاده از تکنیک ترکیبی دو روش اندو و هایفو می تواند بسیار تاثیرگذار بوده و در افرادی که دارای مشکلات پوستی بالا توام با پوست های حساس هستند، گزینه مناسبی محسوب میگردد.

 

  1. 5.هر دو روش دارای جلسات کم و در طول یک ساعت درمانی می باشد.

 

  1. 6.هایفوتراپی بدون دوره نقاهت بوده و در اندولیفت دو تا سه روز استراحت و رسیدگی و مراقبت پوستی نیاز خواهد بود.

 

  1. 7.میزان تاثیرگذاری در عمق پوست در روش اندولیفت نسبت به هایفو بیشتر است.

 

  1. 8.در اندولیفت از امواج لیزر و در هایفو از امواج اولتراسوند؛ مشابه امواج سونوگرافی استفاده می شود.

 

  1.  9.هر دو روش اندو هایفو قابل استفاده بر روی صورت، گردن و غبغب است. با این تفاوت که معمولا متخصصین از هایفو در اطراف صورت و پیشانی استفاده می‌کنند و از اندو در ناحیه دو سوم پایینی صورت مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

  1. 10.هر دو روش قابل استفاده بر روی پوست بدن در جهت جوانسازی، زیبایی و کاهش توده چربی می  باشند.

 

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی