hambergermenu

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی

ماساژور تفنگی همیشه و در همه جا یافت می‌ شود و آن را می‌ توان از فروشگاه‌ های ورزشی و اینترنتی خریداری کرد. اما مهم‌ ترین مسئله نحوه استفاده از ماساژور تفنگی می باشد.

 

بیشتر ورزشکاران استفاده از این وسیله را توصیه می‌ کنند و همچنین مورد تایید مربیان تناسب اندام نیز هست؛ اما ممکن است برای برخی افراد، تنها دلیل استفاده مد شدنش باشد!

 

به هر حال، واقعیت آن است که محبوبیت جنون‌ آمیز این دستگاه، به دلیل عملکرد خوب ماساژور های تفنگی می ‌باشد. البته به شرطی که روش درست استفاده از آن را بدانید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه استفاده از ماساژور تفنگی آشنا کنیم؛ پس همراه ما باشید.

 

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی

 

ماساژور تفنگی چیست؟

ماساژور تفنگی، دستگاهی است که می‌ توان در هر زمان و مکان، برای ماساژ سریع و قدرتمند، از آن بهره گیری کرد.

 

رمز گشایی از دلیل گزینش این نام، برای این دستگاه، دشوار نیست چرا که تقریباً شبیه یک اسلحه دستی بوده و با آن می‌ توان خود، ماساژ درمانی را انجام داد.

 

ماساژورهای تفنگی بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که همین گوناگونی‌ در نوع، تشخیص دستگاه‌های خوب از دستگاه‌هایی با کیفیت پایین را دشوار می‌ کند. اما همچنان می‌ توان گفت که مهم ترین نکته، نحوه استفاده از ماساژور تفنگی می‌ باشد. چراکه شما با استفاده درست از این دستگاه می توانید بسیاری از دردهای بدنی خود را کاهش دهید.

 

استفاده از ماساژور تفنگی

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی در زمان های گوناگون متنوع است. شما می‌ توانید در سه زمان مختلف از این دستگاه بهره بگیرید:

  1. 1.قبل از تمرین
  2. 2.بعد از تمرین
  3. 3.برای تسکین دردهای عضلانی

 

قبل از تمرین

بهره گیری از تفنگ ماساژ، قبل از شروع تمرین باعث گرم شدن بدن و افزایش جریان خون در عضلاتی می‌ شود که قصد درگیر کردن آن ها را زمان تمرین دارید. استفاده از ماساژور، به هنگام گرم کردن، باعث بهبود دامنه حرکات قبل از شروع روند تمرین خواهد شد.

 

برای استفاده از ماساژور قبل از تمرین، یک الی دو دقیقه هر گروه از عضلات را مستقیم ماساژ دهید و همچنین ۳۰ ثانیه به ماساژ دادن گروه‌ های عضلات پشتیبان بپردازید.

 

به عنوان نمونه، نحوه استفا‌ده از ماساژور تفنگی برای عضلات پا به صورت زیر است:

 

  1. 1 .۶۰ ثانیه روی عضلات چهارسر ران
  2. 2 . ۶۰ ثانیه روی عضله همسترینگ پا
  3. 3 . ۳۰ ثانیه روی کمر
  4. 4 . ۳۰ ثانیه روی ماهیچه ساق پا

 

در کم‌ تر از ۵ دقیقه، جریان خون بهبود یافته و عضلات برای تمرین آماده خواهند شد. از دیگر اجزای مهم گرم کردن نیز غافل نشوید؛ چراکه حرکاتی مثل کشش دینامیک و تمرینات سبک هوازی، باعث افزایش ضربان قلب می‌ شوند.

بعد از تمرین

از ماساژور تفنگی می‌ توان برای سرد کردن بدن، بعد از تمرین نیز استفاده کرد. ماساژور ضربه ای پس از تمرین، کمک خواهد کرد که بدن شما از حالت هیجانی به حالت استراحت بازگردد. تفنگ‌ های ماساژ، با پوشش سیگنال‌ های درد ارسالی به مغز پس از تمرین، سیستم عصبی را آرام می‌ کنند.

 

به علاوه، ماساژ ضربه ‌ای سبب حفظ گردش بالای خون پس از تمرین می‌ شود و به این روش اکسیژن و مواد مغذی ضروری را به عضلات خسته می‌ رساند.

 

در نهایت استفاده از ماساژور ضربه‌ ای، باعث کاهش التهاب عضلات شده و به کاهش درد عضلات، بعد از تمرین کمک خواهد کرد. لذا در صورت داشتن اطلاعات درباره نحوه استفاده از ماساژور تفنگی، می‌ توانید به راحتی دردهای تمرینی خود را تسکین دهید.

برای تسکین دردهای عضلانی

حتماً شما هم تجربه دردهای شدید عضلانی را پس از تمرین تجربه داشته اید. به چنین حالتی کوفتگی عضلانی بعد از تمرین (DOMS) گفته می‌ شود و تفنگ ماساژ، تا حدودی در درمان آن موثر خواهد بود. تفنگ ماساژور، به صورت کامل DOMS را از بین نخواهد برد!

 

اما آ را تا حد زیادی بهبود خواهد داد. برای بهبود درد، باید حتماً نحوه استفا‌ده از ماساژور تفنگی را بدانید، به عنوان نمونه شما باید سرعت و عمق نفوذ دستگاه را به گونه‌ ای تنظیم کنید که باعث درد نشود.

 

از آن جایی که عضلات دردناک حساس هستند، به همین علت بهتر است که تنظیم دستگاه روی درجات بسیار پایین باشد. زمانی که تنظیم مناسب خود را پیدا کردید، از تفنگ ماساژ به مدت یک الی دو دقیقه برای التیام نواحی دردناک استفاده کنید.

 

ماساژور تفنگی چیست؟

 

باید ‌و نباید های استفاده از ماساژور تفنگی

استفاده از ماساژور، برای التیام درد‌های عضلانی و تناسب اندام، ایمن می‌باشد. با این وجود، باید نحوه استفاده از ماساژور تفنگی را بلد باشید و از تفنگ ماساژور در موارد ذیل استفاده نکنید:

 

  • بر روی نواحی استخوانی
  • بر روی صدمه‌ های اسکلتی و عضلانی مانند پیچ خوردگی و کشیدگی
  • بر روی زخم‌ های باز یا کبودی‌ ها
  • اگر درد شدید و بدون علت دارید از ماساژور استفاده نکنید
  • بدون مشورت با پزشک خود در صورت مبتلا به آرتروز، فیبرومیالژیا یا دیگر بیماری‌ های اسکلتی عضلانی هستید

 

مدت زمان درست استفاده از ماساژور تفنگی

بیشتر کارشناسان توصیه می‌ کنند که ابتدا نحوه استفاده از ماساژور تفنگی را بدانید و از آن حداکثر ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استفاده کنید. توجه داشته باشید که ممکن است بعد از استفاده از دستگاه تفنگی، مخصوصا برای اولین بار، کمی احساس درد داشته باشید. این موضوع بسیار رایج و متداول بوده و اصلا جای نگرانی نیست. اگر تا به حال ماساژ دریافت کرده باشید، حتما تجربه درد پس از آن‌ را داشته‌ اید و می‌ دانید که دلیل آن آزاد شدن سموم و اسید لاکتیکی است که در ماهیچه‌ های شما ذخیره شده‌ اند.

 

باید ‌و نباید های استفاده از ماساژور تفنگی

 

در چه مواردی از ماساژور تفنگی اجتناب کنیم؟

هرچقدر هم که شما نحوه استفاده از ماساژور تفنگی را به درستی بدانید، باید گفت که در برخی موارد، استفاده از این‌ دستگاه کاری‌ است که ممکن است زیان هایش بیشتر از سود آن باشد. در صورتی که با مشکلاتی مانند رگ به رگ شدن‌ نواحی عضلانی، آسیب‌ های ناشی از التهاب و شکستگی استخوان‌ ها مواجه هستید، بهتر است که از ماساژ این نقاط با ماساژور تفنگی اجتناب کنید. همچنین در صورت داشتن هرگونه جراحت، قبل از استفاده از ماساژور تفنگی با پزشک خود مشورت کنید.

 

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، باید نحوه استفاده از ماساژور تفنگی را به درستی بدانید و نکات ایمنی آن را به خوبی رعایت کنید تا دچار دردهای شدیدتر عضلانی نشوید. همچنین اگر قصد خرید ماساژور تفنگی را دارید، حتما باید به نکات استاندارد آن توجه نمایید، تا بتوانید بهترین مدل با بالاترین کیفیت را خریداری کنید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی