hambergermenu

چه کفشی برای پیاده روی مناسب است؟

 

چه کفشی برای پیاده روی مناسب است؟

 

از آنجایی که پیاده روی برای اکثر افراد کاری روزمره و همیشگی است، یک جفت کفش مناسب احتیاج دارید که از پاهای شما محافظت کند و بتواند با هر قدم شما هماهنگ باشد.

 

کفش های زیادی با ساختار متفاوت و ویژگی های منحصر به فرد وجود دارد. بنابراین، برای کمک به شما در شروع جستجوی خود، با فیزیوتراپیست ها، متخصصان پا و متخصصین تناسب اندام و متخصصان عملکرد مشورت کردیم تا بهترین انتخاب های خود را برای کفش های پیاده روی ارائه دهند. در اینجا نحوه انتخاب بهترین کفش پیاده روی زنانه ایرانی و خارجی و همچنین کفش مردانه پیاده روی آورده شده است پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

 

5 ویژگی اساسی یک کفش پیاده روی

هنگام خرید کفش پیاده روی، به نحوه ساخت کفش توجه کنید. برای اطمینان از اینکه آنها برای پیاده روی طراحی شده اند، به دنبال موارد زیر باشید:

 

  1. 1.جلوی کفش باید فضای زیادی برای تکان دادن انگشتان پا داشته باشد و باعث بوجود آمدن پینه نشود.

 

  1. 2. پشتی پاشنه ای کفش که پاشنه را بالشتک می کند باید تناسب مطمئنی ایجاد کند و ساختار داخلی محکمی در پشت رویه کفش داشته باشد تا از تاندون آشیل محافظت کند.

 

  1. 3. رویه ای مناسب داشته باشد که از پای شما در برابر عوامل مختلف محافظت کند، رطوبت پا را از بین ببرد و پای شما را در جای خود ثابت نگه دارد (لق نخورد).

 

  1. 4. یک کفی با بالشتک مناسب و نگهدارنده قوس کف پا داشته باشد.

 

  1. 5. یک زیره میانی از جنس ژل، مموری فوم یا هوا برای کاهش ضربه به پای شما هنگام قدم زدن داشته باشد.

 

ارزیابی ثبات و راحتی کفش پیاده روی

عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM

 

ارزیابی ثبات و راحتی کفش پیاده روی

هنگام انتخاب یک کفش پیاده روی مناسب بسیار مهم است که کفش بدون محدود کردن دامنه حرکتی، پای شما را ثابت نگه دارد. هنگامی که برای امتحان سعی می کنید پای خود را در یک جفت کفش بچرخانید، باید یک مقاومت متوسط را احساس کنید. علاوه بر این، مراقب باشید که انگشت پا بیش از حد خم نشود. در عوض، باید در قسمت توپی، پا جمع شود. اگر می‌خواهید در پایین پایتان حمایت بیشتری داشته باشید، یک جفت چکمه پیاده‌روی یا کفش دویدن با زیره‌های پهن‌تر انتخاب مناسبی است.

 

سرعت و فاصله شما تعیین می کند که کفش شما به چه مقدار بالشتک نیاز دارد. یک کفش پیاده روی خوب باید به اندازه کافی بالشتک داشته باشد تا ضربه را در هنگام برخورد پای شما با زمین جذب کند، اما نه آنقدر که پاهای شما را سنگین کرده و سرعت شما را کاهش دهد. از پوشیدن کفش‌های مینیمالیستی که فاقد بالشتک مناسب هستند، خودداری کنید.

 

کفش مناسب پیاده روی طولانی

هر پیاده روی به یک جفت کفش مناسب پیاده روی متفاوت نیاز دارد. آیا راحتی را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار می‌دهید یا داشتن کفشی که در مسافت‌های طولانی عملکرد خوبی داشته باشد، مهم‌تر است؟

 

چه راحتی، چه مسافت، چه سبک و چه مسیر را در اولویت پیاده روی خود قرار دهید، با توجه به نکات گفته شده میتوانید بهترین کفش پیاده روی ایرانی را پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

 

اگر به طور منظم مسافت‌های طولانی را پیاده‌روی می‌کنید، می‌دانید که نپوشیدن یک جفت کفش مناسب پیاده‌روی چگونه می‌تواند پاهای شما را تحت تأثیر قرار دهد. ممکن است بخواهید برای پیاده روی در تمام روز، کفش های مخصوص دویدن بخرید. با این حال، کفش های مخصوص دویدن همیشه ثبات لازم برای راه رفتن را ندارند.

 

گرچه کفش های مخصوص دویدن برای پیاده روی طولانی مدت قابل قبول هستند، اما طراحی متفاوتی نسبت به کفش های پیاده روی دارند. کفش‌های مخصوص دویدن به دلیل سفت‌تر بودن کفی و داشتن پاشنه‌های بلندتر، ممکن است برخورد پاهای شما به زمین را کنترل کنند. در حالی که بهترین کفش مناسب پیاده روی طولانی به پاهای شما فضایی برای برخورد با زمین می دهد.

 

کفش مناسب پیاده روی طولانی

عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM

 

برخی از ویژگی هایی که هنگام جستجوی یک جفت کفش مناسب پیاده روی طولانی باید در نظر گرفت، سبک و راحت بودن آنها و مناسب بودن آنهاست. بهترین کفش زنانه ایرانی و همینطور کفش مردانه ایرانی دارای پشتیبان قوس، بالشتک زیاد و پاشنه کوچکتر هستند که از آسیب های احتمالی پاهای شما در پیاده روی های طولانی جلوگیری می­کنند.

 

سخن پایانی

برای یافتن بهترین کفش پیاده روی برای خرید، تعداد زیادی از کفش های پیاده روی را با توجه به طراحی، دوام و تناسب به طور کامل با هم مقایسه کردیم. با این حال، نحوه انتخاب یک کفش پیاده روی برای همه افراد یکسان نیست و در نهایت انتخاب بهترین کفش پیاده روی ایرانی یا خارجی برای پاهای شما، به هدف شما از پیاده روی و نیاز پاهایتان بستگی  دارد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی