hambergermenu

بیوگرافی جرج کلونی + بررسی برترین فیلم ها

بیوگرافی جرج کلونی : جرج تیموتی کلونی، معروف به جرج کلونی (متولد ۶ مه ۱۹۶۱، لکسینگتون، ایالت کنتاکی آمریکا)، بازیگر و فیلمساز آمریکایی است که در دهه ۱۹۹۰ به عنوان یک مرد پیشرو محبوب و به خاطر ظاهر خوب و تطبیق پذیری اش مشهور شد و بعدها به کارگردان و فیلمنامه نویسی مورد احترام تبدیل گشت.

 

اگرچه خانواده او پیش زمینه تجارت داشتند – پدرش، نیک کلونی، یک روزنامه نگار پخش و ماری کلونی، عمه اش، یک خواننده و بازیگر مشهور بود – کلونی در ابتدا میخواست یک بازیکن بیسبال باشد.

 

بعد از یک تلاش ناموفق در تیم سینسیناتی رد، او در سن ۲۱ سالگی به لس آنجلس رفت تا حرفه بازیگری را دنبال کند. دو سال بعد او در یک طنز تلویزیونی ظاهر شد.

 

تصویر جورج کلونی در جوانی

 

فیلم شناسی جرج کلونی

اگرچه کلونی خیلی زود در سریال “حقایق زندگی و روزین” نقش پذیرفت اما بیشتر نقش آفرینی های تلویزیونی اولیه او فراموش شده اند. با این حال در سال ۱۹۹۴، با بازی در نقش دکتر دوگ راس در سریال درام “ER” توجه بسیاری را جلب کرد.

 

پس از بازی در مجموعه ای از فیلم ها – از جمله “بتمن و رابین” (۱۹۹۷)، “صلح جو” (۱۹۹۷) و “خارج از دید” (۱۹۹۸) – کلونی در سال ۱۹۹۹ سریال “ER” را ترک کرد تا بر بازی در سینما تمرکز کند.

 

در اواخر همان سال، او در فیلم مورد تحسین “سه پادشاه ” حضور یافت. این فیلم کمدی درباره سربازان آمریکایی در پایان جنگ خلیج فارس بود.

 

سپس کلونی در فیلم ساخته برادران کوئن، “ای برادر کجایی” (۲۰۰۰)، ایفای نقش کرد و برای بازی خود در نقش یک محکوم فراری برنده جایزه گلدن گلوب شد.

 

فیلم بعدی کلونی، “یازده یار اوشن” (۲۰۰۱)، به دنبال گروهی از هنرمندان محکوم بود که به یک کازینو دستبرد زدند.

 

حضور او در نقش دنی اوشن، رهبر این گروه، در دنباله های این فیلم، “دوازده یار اوشن” (۲۰۰۴) و “سیزده یار اوشن” (۲۰۰۷) نیز ادامه یافت.

 

مدت زمان بین فیلمبرداری مجموعه “اوشن” او اولین کارگردانی خود را با فیلم “اعترافات یک ذهن خطرناک” (۲۰۰۲) تجربه کرد که براساس زندگی چاک بریس، مجری تلویزیون بود که ادعا می کرد برای آژانس اطلاعات مرکزی (CIA) کار می کند.

 

در سال ۲۰۰۶، کلونی اولین جایزه اسکار خود به عنوان بهترین بازیگر مکمل را برای ایفای نقش یک نماینده سازمان CIA در فیلم “سیریانا” (۲۰۰۵) برنده شد.

 

فیلم ها و جوایز جورج کلونی

 

این فیلم مهیج، نگاهی انتقادی به صنعت نفت و تاثیر آن بر امور بین الملل داشت.کلونی همچنین نامزد بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه برای فیلم “شب بخیر و موفق باشید” (۲۰۰۵) شد.

 

این به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شد و داستان واقعی مواجهه خبرنگاری به نام ادوار آر مارو با سناتور جوزف مک کارتی را به تصویر کشید.

 

هر دو فیلم فعالیت سیاسی لیبرال کلونی را منعکس کردند. او همچنین برای پایان دادن فقر جهانی و توقف بحران انسانی در منطقه دارفور سودان دخیل بوده است.

 

در سال ۲۰۰۷، کلونی در فیلم “مایکل کلایتون“، در نقش وکیل یک شرکت که مرزهای اخلاقی را جابجا می کند، بازی کرد.

 

سال بعد او فیلم فوتبالی “کلاه چرمی ها” را کارگردانی و در آن بازی کرد و سپس با برادران کوئن دوباره در فیلم “بخوان و بسوزان” همکاری کرد.

 

این فیلم یک کمدی درباره ی CIA بود که کلونی در آن نقش یک مارشال فدرال زناکار را بازی کرد.

 

کلونی بعدها نقش یک سرباز آمریکایی که برای استفاده از کنترل ذهن آموزش دیده بود را در فیلم “مردانی که به بزها خیره می شوند” (۲۰۰۹) ایفا کرد و صداپیشگی شخصیت اصلی انیمیشن “آقای فاکس شگفت انگیز” که بر اساس کتاب کودکان نوشته رولد دال ساخته شد را بر عهده گرفت.

 

در فیلم “میان زمین و آسمان” (۲۰۰۹)، کلونی در نقش مشاوری که در اخراج مردم تخصص داشت ظاهر شد و همچنین نقش یک قاتل که ماموریتی در ایتالیا داشت را در “فیلم آمریکایی” (۲۰۱۰) بازی کرد.

 

او دوباره برای بازی در نقش یک نامزد انتخاباتی در فیلم “نیمه ماه مارس” (۲۰۱۱) جلوی دوربین رفت.

 

تصویر جورج کلونی و همسرش

 

در فیلم “زادگان” (۲۰۱۱)، کلونی نقش یک پدر بی تفاوت را بازی کرد که بعد از به کما رفتن همسرش در اثر تصادف مجبور شد دوباره زندگی اش را مورد ارزیابی قرار دهد.

 

او برای بازی در این نقش جایزه گولدن گلوب را بدست آورد. در سال ۲۰۱۳، او و ساندرا بولاک در نقش دو فضانورد در فیلم “جاذبه” حضور پیدا کردن.

 

این فیلم یک درام علمی تخیلی در مورد یک ماموریت فضایی است که به اشتباه پیش می رود.

سپس کلونی فیلم “مردان آثار ماندگار” (۲۰۱۴) را کارگردانی و در آن بازی کرد که تلاش های مجتمع آثار تاریخی، هنرهای زیبا و آرشیو (MFAA) بین المللی برای بازیابی اثر دزدیده شده توسط نازی ها در طول جنگ جهانی دوم را به نمایش گذاشت.

 

او در سال بعد در فیلم تخیلی “سرزمین فردا” (۲۰۱۵)، در مورد تلاش برای دستیابی به یک تمدن ایده آل (اتوپیا) بازی کرد.

 

کلونی سپس برای بازی در نقش یک ستاره فیلم دزدیده شده در فیلم “درود بر سزار” (۲۰۱۶) با برادران کوئن همکاری کرد.

 

نقش او در “هیولای پول” (۲۰۱۶) ساخته جودی فاستر یک متخصص مالی است که توسط یک فدایی سابق به گروگان گرفته می شود.

در سال ۲۰۱۷ کلونی در کمدی سیاه “سابربیکن” به کارگردانی برادران کوئن حضور پیدا کرد.

 

کلونی همچنین به عنوان تولید کننده برنامه های مختلف تلویزیونی و همچنین فیلم های سینمایی از جمله فیلم برنده جایزه اسکار آرگو (۲۰۱۲) فعالیت می کرد.

 

برای قدردانی از شخصیت چندوجهی اش در سال ۲۰۱۵ جایزه Cecil B . DeMille (جایزه گولدن گلوب برای یک عمر دستاورد) به او اعطا شد.

 

پس از ازدواج (۱۹۹۳ – ۱۹۸۹) با بازیگری به نام تالیا بالسام، کلونی قسم خورد که دیگر ازدواج نکند. با این وجود، او در سال ۲۰۱۴ با وکیل انگلیسی امال الامودین ازدواج کرد.

 

این زوج در سال ۲۰۱۷ صاحب یک دو قلو به نام های الکساندر و الا شدند.

 

مطالب پیشنهادی در مورد بازیگران خارجی

بیوگرافی جولیا رابرتزبیوگرافی رابرت دنیروبیوگرافی آدام سندلر
بیوگرافی کریس همسورثبیوگرافی اسکارلت جوهانسونبیوگرافی هانده ارچل
بیوگرافی هازل کایابیوگرافی بوراک دنیزبیوگرافی جنیفر آنیستون
بیوگرافی بن افلکبیوگرافی کیت بلانشتبیوگرافی دنزل واشنگتن

 

عکس های سریال ها

عکس پیکی بلایندرزعکس بریکینگ بدعکس سریال چرنوبیل

 

 

نقد فیلم ها 

نقد فیلم تلقین “Inception”نقد فیلم فارست گامپنقد فیلم فهرست شیندلر 
نقد فیلم شوالیه تاریکی نقد فیلم رستگاری در شاوشنکنقد فیلم The Big Sick
نقد فیلم Atomic Blondeنقد فیلم Dunkirkنقد فیلم Rough Night
نقد فیلم The Hitman’s Bodyguard 2017
نقد فیلم Wonder Womanنقد فیلم It
نقد فیلم Force Majeure
نقد فیلم Atomic Blondeنقد فیلم Every Thing, Every Thing

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *